Gå til innhold

3 for 2 på Extra, er det juks om...

Anbefalte innlegg

På Exstra er det 3 for 2 på masse grillgreier, men da gjerne ting man kjøper sammen. Som pølse og pølsebrød, hamburger og hamburgerbrød osv, så få man den billigste gratis 

Kjøper du tre pakker pølser og en pakke pølsebrød er det brødene som blir gratis. Så jeg kjøper gjerne tre pakker pølser i hovedhandelen, legger ned en neste kunde pinne, og kjøper tre pakker pølsebrød i en egen handel. Da får jeg en pakke pølse og en pakke brød gratis, og legger det jeg ikke bruker i fryseren. Hadde jeg tatt alt i samme handelen hadde systemet i kassa bare gitt meg brød gratis.

De ansatte på Exstra her ler av meg og sier jeg er smart.

Fortalte dette til min søster og hun ville være like smart på sin lokale Exstra, på en annen kant av landet.

Der lo ikke de ansatte, der nektet de henne å gjøre på den måten. Det var juks sa de... Så hun må kjøpe bare pølser på Exstra og brødene i en annen butikk.

Så hva sier dere, jukser jeg 😉 Godtar de sånn "juks" der dere bor?

Anonymkode: 419e9...d76

Fortsetter under...

Dårlig service på den butikken, selvfølgelig er det lov. Det gjør jeg alltid, samme på klesbutikker. Hvis det er 3 for 2 på Cubus, så kjøper jeg for eksempel  først 3 bukser , så 3 singletter. Da sparer jeg 400 på buksa, og 99 på singletten. 

Anonymkode: d2b54...2d3

Anonym bruker skrev (1 time siden):

På Exstra er det 3 for 2 på masse grillgreier, men da gjerne ting man kjøper sammen. Som pølse og pølsebrød, hamburger og hamburgerbrød osv, så få man den billigste gratis 

Kjøper du tre pakker pølser og en pakke pølsebrød er det brødene som blir gratis. Så jeg kjøper gjerne tre pakker pølser i hovedhandelen, legger ned en neste kunde pinne, og kjøper tre pakker pølsebrød i en egen handel. Da får jeg en pakke pølse og en pakke brød gratis, og legger det jeg ikke bruker i fryseren. Hadde jeg tatt alt i samme handelen hadde systemet i kassa bare gitt meg brød gratis.

Fortalte dette til min søster og hun ville være like smart på sin lokale Exstra, på en annen kant av landet.

Der lo ikke de ansatte, der nektet de henne å gjøre på den måten. Det var juks sa de... Så hun må kjøpe bare pølser på Exstra og brødene i en annen butikk.

Det er selvfølgelig lov å gjøre det slik du gjør 

Anonymkode: 116b7...8e8

Annonse

ReneRene skrev (5 timer siden):

Hæ? 3 for 2 gjelder jo uansett skillepinne? Kjøper du tre av hver skal du jo uansett ha den tredje pakken gratis. 

Hva er det du ikke skjønner med "den billigste gratis?". Blir jo selvsagt ikke det samme om du kjøper alt samlet.

Anonymkode: 5a169...d15

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det er jo ikke noe juks, skjønner ikke hvorfor de ansatte tror de har noe med det i det hele tatt.

Anonymkode: e6fb4...9e2

Du jukser da ikke! Hvis jeg kjøper seks plagg merket tre for to på en klesbutikk får jeg ikke de to billigste plaggene gratis, de i kassen passer alltid på at jeg får best mulig utbytte av rabatten. Skillepinne og betaling mellom «varepuljene» burde ikke være nødvendig i det hele tatt! 

Anonymkode: 2fe68...c85

Annonse

Du jukser da ikke! Hvis jeg kjøper seks plagg merket tre for to på en klesbutikk får jeg ikke de to billigste plaggene gratis, de i kassen passer alltid på at jeg får best mulig utbytte av rabatten. Skillepinne og betaling mellom «varepuljene» burde ikke være nødvendig i det hele tatt! 

Jeg tenker din butikk er smart i lengden. Siden kundene uansett kan «sno seg» ved å gjøre to separate kjøp, om så gå innom to ganger, er det like greit å gi god kundeservice og gjøre det for dem så kundene ikke trenger å føle at de gjør noe galt.

Man gjør jo ikke det, men jeg føler meg likevel litt teit og gnien om jeg ber dem slå inn tre BHer for seg og tre truser for seg f.eks., hyggelig om de foreslår det selv. Jeg ville i hvert fall blitt mer lojal mot en butikk som gjorde det slik. I matbutikker kan man jo som noen nevnte fikse selv hvis  det er selvbetjent kasse.

Som regel står det at man får den billigste gratis. I kassen på kolonialbutikken blir avslaget gjort automatisk og er ikke noe kassepersonalet kan overstyre. 

Anonymkode: 6b39c...c4e

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Som regel står det at man får den billigste gratis. I kassen på kolonialbutikken blir avslaget gjort automatisk og er ikke noe kassepersonalet kan overstyre. 

Anonymkode: 6b39c...c4e

Jeg forstår det, men hvis jeg kjøper tre bukser og tre par sokker overstyrer de i kassen alltid automatikken, slik at jeg får en gratis bukse og et gratis par sokker. I dagligvaren fungerer det ikke slik av seg selv, men det er da ikke juks om man tilpasser seg systemet. Hvis man handler to ganger på samme dag, da, er dét greit? Hvor lang tid må det gå mellom handlene for at det skal være greit? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...