Gå til innhold

Hva kan dette ha vært?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I to dager hadde jeg vondt i både øyne og hode. Klarte nesten ikke å se fordi det gjorde vondt. Det var ikke så intense smerter at jeg måtte ligge i et mørkt rom liksom, men tok smertestillende som hjalp delvis. Kunne være i litt aktivitet. Det vekslet mellom å gjøre vondt i øyne og hode. Nå er jeg bra. 
Jeg kontaktet ikke lege da jeg ikke hadde andre symptomer. Har hatt noen tilfeller av migrene (er ikke diagnostisert), men kan dette ha vært det da?

Anonymkode: a1525...213

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan ha vært migrene, men det kan og være andre ting.

Anonymkode: d354e...e93

Skrevet

Høyt blodtrykk

Anonymkode: a1356...e1f

Skrevet

Mest sannsynlig migreneanfall. Hvis du sitter ( for ) mye på skjerm kan det ha bidratt. 

Når ting går over er det neppe noe farlig. 

Skrevet
ReneRene skrev (Akkurat nå):

Mest sannsynlig migreneanfall. Hvis du sitter ( for ) mye på skjerm kan det ha bidratt. 

Når ting går over er det neppe noe farlig. 

Er du lege?

Anonymkode: 4dba4...288

Skrevet

Vært mye i sola?

Anonymkode: 28950...87e

Skrevet

Det minner om migrene, men lurt å få sjekke det ut. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Vært mye i sola?

Anonymkode: 28950...87e

Nei, har ikke det. 

hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Det minner om migrene, men lurt å få sjekke det ut. 

Kan det være bare sånn middels vondt?

hi

Skrevet

Jeg har som regel bare middels til litt vondt når jeg har migrene, men jeg har mye aura (synsforstyrrelser) så det er liksom ingen tvil om hva det er. Hodepinen er allikevel annerledes enn vanlig hodepine, det varer lenger og føles nesten som om jeg er støl i hjernen. Jeg kan fint bevege meg, men spesielt om jeg bøyer meg merker jeg det godt.

Anonymkode: 642e7...20e

Skrevet

Du bør få det sjekket ut dersom du opplever synsforstyrrelser eller du hadde dette uten noen åpenbar grunn.

Det kan være migrene, ufarlig hodepine pga synsproblemer, tretthet, varme eller annet, men det kan også være noe mer alvorlig. Be om en sjekk hos fastlegen du.

Opplever du andre symptomer som skjevhet i ansiktet, prikking i en arm eller problemer med å snakke, må du ringe 113 selv om du ellers føler deg «fin».

Anonymkode: bb625...9d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...