Anonym bruker Skrevet 12. juli 2023 #1 Skrevet 12. juli 2023 Hvordan vet man forskjellen? Vært på tur til Kiel og spist buffet på båten. Ble akutt dårlig med oppkast, diaré, ekstremt vondt i ryggen og feber. Ingen av de andre i reisefølget har blitt syke, men vi spiste jo ulike ting. Spør fordi jeg kan få avlastning med barna, hvis det ikke er smittsomt, men det er kanskje umulig å si. Anonymkode: 42551...f90
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2023 #2 Skrevet 12. juli 2023 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Hvordan vet man forskjellen? Vært på tur til Kiel og spist buffet på båten. Ble akutt dårlig med oppkast, diaré, ekstremt vondt i ryggen og feber. Ingen av de andre i reisefølget har blitt syke, men vi spiste jo ulike ting. Spør fordi jeg kan få avlastning med barna, hvis det ikke er smittsomt, men det er kanskje umulig å si. Anonymkode: 42551...f90 Vanskelig å si om det ikke meldes om flere syke fra båten.. og de kortene holder de vel tett til brystet om de kan Du kan jo se litt an om flere blir syke Anonymkode: eb13c...4a4
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2023 #3 Skrevet 12. juli 2023 Eneste måten å vite det sikkert på nå er å ta en avføringsprøve som legen analyserer... Men får man feber av matforgiftning da? Høres mer ut som influensa selv om det ikke er så vanlig om sommeren... Mannen min ble matforgiftet for noen år siden, da visste vi etterhvert at det var det fordi ingen andre ble syke og han hadde diaré i over to uker. Kastet opp første døgnet, diaré i over to uker, men ingen feber. Anonymkode: 67476...698
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2023 #4 Skrevet 12. juli 2023 Om du mistenker matforgiftning bør du varsle mattilsynet forresten. Anonymkode: 67476...698
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2023 #5 Skrevet 12. juli 2023 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Om du mistenker matforgiftning bør du varsle mattilsynet forresten. Anonymkode: 67476...698 Ja, mistenker det fordi det kom som kastet på meg en time etter middag. Anonymkode: 42551...f90
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2023 #6 Skrevet 12. juli 2023 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Eneste måten å vite det sikkert på nå er å ta en avføringsprøve som legen analyserer... Men får man feber av matforgiftning da? Høres mer ut som influensa selv om det ikke er så vanlig om sommeren... Mannen min ble matforgiftet for noen år siden, da visste vi etterhvert at det var det fordi ingen andre ble syke og han hadde diaré i over to uker. Kastet opp første døgnet, diaré i over to uker, men ingen feber. Anonymkode: 67476...698 Ja, man kan visst få feber. Anonymkode: 42551...f90
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2023 #7 Skrevet 12. juli 2023 Men med vondt i rygg og feber: kan det være problemer med nyrene? de to symptomene er ikke vanlig ved verken omgangssyke eller matforgiftning. Anonymkode: a5fdf...f2d
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2023 #8 Skrevet 12. juli 2023 Norovirus som er vanligste årsaken til oppkast kan også forekomme i mat, så strengt tatt er det ikke nødvendigvis noen forskjell. Anonymkode: 65978...2f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå