Anonym bruker Skrevet 11. juli 2023 #51 Skrevet 11. juli 2023 For det første, hvem pokker setter 13 år gamle barn på p-piller? Kviser/menssmerter eller ikke. Galskap! Les nyere forskning av p-piller, og hormontilskudd til unge generelt. For å svare på det som blir spurt om, ville jeg gått på stranda de dagene hun blør mest. Der er det ofte mer privatliv, og hun trenger ikke bruke noe akkurat når hun skal ut og bade. Anonymkode: d90c5...f58
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2023 #52 Skrevet 11. juli 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): For det første, hvem pokker setter 13 år gamle barn på p-piller? Kviser/menssmerter eller ikke. Galskap! Les nyere forskning av p-piller, og hormontilskudd til unge generelt. For å svare på det som blir spurt om, ville jeg gått på stranda de dagene hun blør mest. Der er det ofte mer privatliv, og hun trenger ikke bruke noe akkurat når hun skal ut og bade. Anonymkode: d90c5...f58 Om du mener primolut så er den vurdert helt ufarlig av legemiddeltilsynet når den brukes kun kort for å utsette mens, det er ikke det samme som å gå på p piller!! Anonymkode: 84203...38f
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2023 #53 Skrevet 11. juli 2023 Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Hva er det som er problemet med menskoppen, da, hvis det ikke er mensblodet? Den er et langt tryggere valg enn tampong, med tanke på bakterievekst og sykdom. Jeg sier forøvrig ikke at den skal være førstevalget, men jeg forstår ikke hvorfor du mener hi bør velge den bort som et alternativ. I vår familie kan man velge mellom alle tilgjengelige former for beskyttelse, og ingen blir kvalme av noens valg. Fortell meg gjerne hva tabu betyr, mener du jeg bruker ordet galt? Anonymkode: e518d...5f2 Man vil jo gjerne ikke ha blodet overalt da, det er vel ikke så vanskelig å forstå? Det renner jo ut av koppen da det ikke er absorbert, det blir søl på personen, doen, gulvet, vasken, klær uou name it. Tryggere er den ikke om den ikke vaskes og steriliseres nok. Hvor mange barn bruker menskopp mener du? Tror du må ha vært litt seksuelt aktiv og helst ha født før det er lett å begynne å tre den oppi der. Hos meg er det hvertfall ikke slark nok til å lettvint få den ut og inn. Blir noen kvalme av andres valg? Jeg personlig blir kvalm av å bruke menskopp, det passer ikke meg når det finnes alternativer. Det virker jo ikke som du skjønner hva hverken tabu eller åpenhet betyr siden du mener man heller skal skjule egne meninger enn å snakke om egne erfaringer. Tabu er jo nettopp det å tie om ting, ikke kunne snakke om det så du bruker jo begreper helt motsatt. Anonymkode: fdcce...1ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå