Gå til innhold

Dere som lett får brunfarge

Anbefalte innlegg

Jeg blir veldig fort brun i solen. Selv med god og høy solfaktor så går det fort. Som barn pleide mamma å spøke med at jeg ble brun bare jeg så at det var sol ute. Helt greit, og all den tid vi lever i en tidsalder der brunfarge er "in", så er jeg sikkert veldig heldig. 

Derimot synes jeg det er nesten litt absurd, og faktisk noe slitsomt, hvor ofte og mye dette skal kommenteres av alle mulige folk. Familien, venner, bekjente, naboer, kollegaer, ja til og med mer tilfeldige personer som den ansatte i klesbutikken der jeg skulle kjøpe en shorts. Hver sommer. Alltid. Jeg overdriver faktisk ikke når jeg sier at jeg mottar i gjennomsnitt minst 60-80 kommentarer på brunfargen min i løpet av en sommer, kanskje mer også. Er jeg litt spesielt utsatt, eller opplever flere av dere som får fort brunfarge det samme? Og nei, jeg soler meg faktisk ikke spesielt mye, men f.eks. i år så hadde jeg allerede god farge innen mai var over bare fordi jeg har gått mye turer med hunden ikledd shorts og singlet.

Anonymkode: 33e35...7a6

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441443-dere-som-lett-f%C3%A5r-brunfarge/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg blir brun, men det tar tid. Men siden jeg er så mye ute som jeg er, har jeg et skikkelig klokkeskille på armen som viser når jeg er på jobb og ikke går med klokke. Det kommenteres nesten daglig.

Jeg tror ikke det er fordi du blir raskt brun du får kommentarer, det er bare fordi du er brun. Det blir sett på som et ufarlig smalltalkemne.

Anonymkode: 571d1...bf5

"Du er ikke norsk, er du?"  "Er håret ditt så naturlig svart!" "Det er vanskelig å plassere hvor du egentlig er fra, for du er jo ikke akkurat det vi helt mener med  "mørkhudet" "Så godt norsk du snakker!" "Du er jo heldig som slipper å sole deg, haha" 

Sånn. Dette har jeg hørt minimum tre ganger pr dag, ofte opp mot 20 ganger pr dag siden pinse. 

Det skal veldig lite avvikende til før folk kommenterer det, og det blir en vant til etterhvert. Det går inn  ene øret og ut det andre. Er bare å smile uten å kommentere. 

Endret av ReneRene
ReneRene skrev (2 minutter siden):

"Du er ikke norsk, er du?"  "Er håret ditt så naturlig svart!" "Det er vanskelig å plassere hvor du egentlig er fra, for du er jo ikke akkurat det vi helt mener med  "mørkhudet" "Så godt norsk du snakker!" "Du er jo heldig som slipper å sole deg, haha" 

Sånn. Dette har jeg hørt minimum tre ganger pr dag, ofte opp mot 20 ganger pr dag siden pinse. 

Det skal veldig lite avvikende til før folk kommenterer det, og det blir en vant til etterhvert. Det går inn  ene øret og ut det andre. Er bare å smile uten å kommentere. 

For noe sprøyt 🤣🤣herlighet, er det ingenting du ikke lyver om🙃

Anonymkode: 0738c...0ff

Mannen min er brun hele året til tross for sin rotnorske bakgrunn, men får ikke kommentarer i slikt omfang som deg. Jeg trodde folk var litt forsiktig med å kommentere på hudfargen til andre, det er liksom allmenn kjent at det gjør man helst ikke. 

Annonse

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Mannen min er brun hele året til tross for sin rotnorske bakgrunn, men får ikke kommentarer i slikt omfang som deg. Jeg trodde folk var litt forsiktig med å kommentere på hudfargen til andre, det er liksom allmenn kjent at det gjør man helst ikke. 

Hm, kanskje det er fordi jeg nok ser veldig norsk ut ellers? Jeg har veldig blå-blå øyne og mørk blondt hår og typisk nordisk utseende, da bortsett fra at jeg blir fort brun. Det kan være folk er mer forsiktig hvis noe ser mer "utenlandske" ut? Sønnen min på 20 år har samme hustype som meg, men har mørkebrunt hår og blågrønne øyne, og han har fått en del spørsmål i sommer, på engelsk fra nordmenn, om han trives i  Norge og hvor han kommer fra 😅

HI

Anonymkode: 33e35...7a6

ReneRene skrev (1 time siden):

Men du er vel heller ikke norsk??

Anonymkode: 0e778...a6b

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Men du er vel heller ikke norsk??

Så da er det fritt frem å kommentere både hud, hår, språk og fordeler og ulemper ved å være meg? 

Poenget var at vi må venne oss til at så fort vi er litt utenfor normalen, så vil det bli kommentert og bemerket. Det vil aldri slutte, og det er kun den ene grunnen- at man skiller seg bittelitt ut. 

ReneRene skrev (8 minutter siden):

Så da er det fritt frem å kommentere både hud, hår, språk og fordeler og ulemper ved å være meg? 

Poenget var at vi må venne oss til at så fort vi er litt utenfor normalen, så vil det bli kommentert og bemerket. Det vil aldri slutte, og det er kun den ene grunnen- at man skiller seg bittelitt ut. 

Hvorfor er ikke det greit? Man kommenterer da klær og man ser sommerlig ut, men hudfargen igjen hvor du et fra er tabu?? Hvorfor??

Det er jo ikke negativt som om noen kommenterer på at man er feit feks. 

Hahha🤣 Særlig at du får SÅ mange kommentarer daglig😂 Og du er jo faktisk ikke norsk heller, hvis vi skal tro på det du tidligere har skrevet... 

Anonymkode: 58690...5b4

?

Skal du ha oss til å tro at du får kommentarer på utseende ditt 20 ganger pr dag😂😂😂overdrivelse er en kunst du ikke behersker. 20 ganger pr dag, der altså🤣🤣

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...