Gå til innhold

Er dette dagen da jeg sviktet som mor?

Anbefalte innlegg

Jenta på 1,5 år våknet kl 21, fordi hun er syk. Hun fikk komme opp litt, fikk paracet, noe å drikke og fikk roe seg. 

Skulle så legge henne igjen, pappaen fulgte henne inn på rommet, han skulle lese bok. Etter en stund roper han meg inn, jenta hadde da spurt etter meg. Jeg går inn og hun vil at jeg skal lese litt. Jeg leser, hun begynner å tulle. Mannen er ute med hunden, babyen begynner å gråte. Storesøster på 14 kommer inn, hun spør lillesøster om hun skal lese for henne, lillesøster svarer ja. Jeg går ut for å ta babyen, storesøster blir igjen og leser. 

En time senere kommer storesøster ut av rommet. Lillesøster har da sovnet. Jeg glemte å sjekke inn til de, fordi jeg var så opptatt med babyen. 

Altso, helt ok at storesøsken godt kan hjelpe til osv, men en 14åring skal da virkelig ikke føle at hun må lese for lillesøster til hun sovner..........

Anonymkode: 45329...154

Fortsetter under...

Eller så kan du se det fra den andre siden, storesøster er flink, du kan rose henne for å hjelpe deg.
Det er en del av det å lære å bli stor, lære å få ansvar.

Og når det er sagt, det er EN dag, man feiler IKKE som mor for at EN dag av mange dager blir litt feil

Anonymkode: 98598...9db

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jenta på 1,5 år våknet kl 21, fordi hun er syk. Hun fikk komme opp litt, fikk paracet, noe å drikke og fikk roe seg. 

Skulle så legge henne igjen, pappaen fulgte henne inn på rommet, han skulle lese bok. Etter en stund roper han meg inn, jenta hadde da spurt etter meg. Jeg går inn og hun vil at jeg skal lese litt. Jeg leser, hun begynner å tulle. Mannen er ute med hunden, babyen begynner å gråte. Storesøster på 14 kommer inn, hun spør lillesøster om hun skal lese for henne, lillesøster svarer ja. Jeg går ut for å ta babyen, storesøster blir igjen og leser. 

En time senere kommer storesøster ut av rommet. Lillesøster har da sovnet. Jeg glemte å sjekke inn til de, fordi jeg var så opptatt med babyen. 

Altso, helt ok at storesøsken godt kan hjelpe til osv, men en 14åring skal da virkelig ikke føle at hun må lese for lillesøster til hun sovner..........

Null problem. 

Anonymkode: 536cb...820

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

kødder du? Jo, såpass burde man forvente av en storesøster. Flott at hun gjorde det for deg og lillesøster og familien. Men det skulle da bare mangle? 

Jeg hadde foreldre som ikke gadd å lese for mine småsøsken. Jeg som ungdom gjorde det hver eneste kveld.  Samme med å dusje, finne på noe med småsøsken. Jeg var som en mamma nr2. Og mamma hadde ikke en baby å styre med engang. Hun bare gadd ikke. Hadde mamma hadde hatt en baby i tillegg, så. hadde jeg aldri tenkt at det var dårlig at jeg måtte stille opp. 

I en familie hjelper man hverandre.

Man må da kunne forvente noe. 

Anonymkode: c5ca2...1bc

Annonse

Sviktet som mor?? Ville nå heller sagt det hadde vært verre om 14åringen var en diva som ikke gadd å trå til med lillesøsken når det var behov for det. Det er ingen søsken som tar skade av å passe på litt. Jeg sendte stadigvekk eldste på trilletur med yngste da han var baby så jeg kunne ta en dusj, lage middag, slappe av etc da han var ekstremt krevende. 

Anonymkode: 09287...197

Hmm, når eldste leste for og la minste tenkte jeg det var en hyggelig stund og noe som bygger bånd mellom søsken jeg da....

Hvorfor i alle dager tenker du at du svikter som mor, dette må jo være kødd?

Anonymkode: c6328...d30

Hvorfor skal ikke fjortenåringen føle at hun skal hjelpe til? Tenk for en hyggelig stund de to har hatt. Jeg tror at du legger listen din altfor høyt, du må slappe litt mer av så du ikke blir helt utbrent. 

Anonymkode: 6ae86...c97

Du burde selvsagt se til en syk 1,5-åring innen rimelig tid, sjekke at temperaturen er ok. At 14-åringen tok den jobben er helt ok for 14-åringen sin del, så fremt ikke lille var veldig dårlig.

Min 14-åring legger gjerne småsøsknene sine, hun passer dem til og med så vi får gå en tur eller trene i blant. Noen ganger er det helt lystbetont, andre ganger må hun trø til med pass på linje med andre huslige plikter hun har. 

Anonymkode: 457fe...f89

Jeg håper du går rundt i såkalt ammetåke eller noe Ts, for dette var mildt sagt dramatisk- helt uten rimelig grunn.

En 14- åring klarer fint å lese en time for er yngre søsken. Vi som er flere søsken har nok både lest, lagt og gitt kveldsmat til yngre. Pluss også gjort de istand på morgenen og fulgt de til skolen. 

🙂

Endret av ReneRene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...