Gå til innhold

Jobbe i forsikringsbransjen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for all negativiteten. Ja jeg har ingen utdannelse for akkurat forsikring. De stillingene jeg har sett på så har det ikke stått utdannelse som ett krav. Jeg har selvsagt en utdannelse men den har ingenting med dette å gjøre. Eventuelt hva slags utdannelse er det jeg må ha? Eller kan ta? Pga sykdom så må jeg slutte i jobben min etterhvert og tenker allerede å se meg om etter noe annet. 

Anonymkode: 7cc33...58c

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Kundeservice kanskje, uten utdannelse? Jobber i bank som også selger forsikring, her er ingenting provisjonsbasert, kun fastlønn. 

Anonymkode: 79dbd...84d

Hav slags utdannelse er det dere har som krav? 

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hav slags utdannelse er det dere har som krav? 

Spørs hva man skal jobbe som. Både bank og forsikring har hatt en veldig stor endring i områder man kan jobbe innen de siste årene. IT (både utvikling og drift), markedsføring, økonomi, ulike backofficefunksjoner, salg og rådgiving, kundeservice. De fleste områder krever relevant bachelor eller tilsvarende. Kundeservice og noe backoffice har hatt noe lavere krav hos oss de siste årene (butikkerfaring feks), mye pga at det har vært vanskelig å få tak i folk her i området. Så usikker hvordan det er andre steder.

Anonymkode: 79dbd...84d

Er flyvertinne har vert det i over 15 år og har alltid elsket jobben min. Er veldig fortvilet over at jeg ikke kan fortsette pga sykdom. Dessverre jobber jeg i ett firma som ikke er Ia bedrift lenger. Slik at jeg ikke for tildelt en annen jobb. Jeg kan selvsagt søke som alle andre men har ikke fortrinn for å få jobben. Har sett rundt og er ingen ledige stillinger nå. Ser selvsagt daglig og venter til høsten da det kan dukke opp noe. Men må ha åpen tankegang og se andre steder også.

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Er flyvertinne har vert det i over 15 år og har alltid elsket jobben min. Er veldig fortvilet over at jeg ikke kan fortsette pga sykdom. Dessverre jobber jeg i ett firma som ikke er Ia bedrift lenger. Slik at jeg ikke for tildelt en annen jobb. Jeg kan selvsagt søke som alle andre men har ikke fortrinn for å få jobben. Har sett rundt og er ingen ledige stillinger nå. Ser selvsagt daglig og venter til høsten da det kan dukke opp noe. Men må ha åpen tankegang og se andre steder også.

Som flyvertinne stiller du sterkt til mye, du har jo masse kompetanse! Hvilke utfordringer har du som gjør jobben du har i dag vanskelig? Vil du kunne jobbe i hjemmesykepleien, i psykiatrien, på sykehjem? I psykisk helse hvor jeg jobber har vi en vikar som er flyvertinne, hun er gull verdt og jeg gleder meg til å jobbe med henne. Hun er jo ufaglært sånn sett, men hun kan snakke med alle, hun er utrolig god på kommunikasjon, på å takle folk i stressede situasjoner, hun er god når noe skjer akutt, alle egenskapene hun har i kraft av å være flyvertinne får hun uttelling for på jobb tror jeg. 

Anonymkode: aa505...ff1

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...