Gå til innhold

40+ og singel - får du mye oppmerksomhet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det lett å date? Blir du kontaktet av folk som er interessert i deg?

Når jeg var noen år yngre fikk jeg stadig vekk meldinger fra interesserte menn, gamle kjærester osv.

Nå er jeg 45 og får ingen oppmerksomhet overhodet. Kan oppleve at noen virker interessert om  jeg er i selskap f.eks, men så er det ingen som følger opp. Kunne sikkert ha fulgt opp selv, men er redd jeg har mistolket interessen.. 

Anonymkode: cfbc0...8b5

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Når jeg var noen år yngre fikk jeg stadig vekk meldinger fra interesserte menn, gamle kjærester osv.

Nå er jeg 45 og får ingen oppmerksomhet overhodet. Kan oppleve at noen virker interessert om  jeg er i selskap f.eks, men så er det ingen som følger opp. Kunne sikkert ha fulgt opp selv, men er redd jeg har mistolket interessen.. 

Samme her! Jeg er k46, nylig singel og prøver å orientere meg litt i dating landskapet. Som ung fikk jeg ganske mye oppmerksomhet, i likhet med mange andre. 
Nå opplever jeg noen få blikk jeg ikke vet hvordan jeg skal tolke. Jeg er i tillegg litt sjenert av natur og som ung slapp jeg å tenke på å sjekke opp andre. Jeg er så redd for å gjøre noe feil.

Anonymkode: 6ca40...dc6

Skrevet

Ja. Men jeg er ikke interessert. 

Anonymkode: 2df2d...634

Skrevet

Har mye sex, men det er ingen menn som vil være sammen med meg. Men er alltid jeg som sjekker opp menn, før var det motsatt. Er 47 år. 

Anonymkode: 74664...727

Skrevet

Nå er jeg bare 38, men opplever ingen genuin interesse. Møter jeg noen er det kun én ting de er opptatt av 

Anonymkode: 65509...1ea

Skrevet

Menn i førtiårene er stort sett mest interessert i kvinner under 35. De overvurderer også sin egen attraktivitet. 

Jeg er 41 og får fortsatt blikk på tross av overvekt, men jeg fremstår nok yngre (på avstand). De single mennene jeg kjenner «ser ikke» kvinner de ikke kjenner fra før som er over 35. De går ikke rundt og mener eller sier at de er for gamle, men de regner dem heller ikke med. 

Anonymkode: 791aa...275

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Menn i førtiårene er stort sett mest interessert i kvinner under 35. De overvurderer også sin egen attraktivitet. 

Jeg er 41 og får fortsatt blikk på tross av overvekt, men jeg fremstår nok yngre (på avstand). De single mennene jeg kjenner «ser ikke» kvinner de ikke kjenner fra før som er over 35. De går ikke rundt og mener eller sier at de er for gamle, men de regner dem heller ikke med. 

Anonymkode: 791aa...275

Du har nok (dessverre) rett i det. Det er mitt inntrykk også, at menn ikke "ser" kvinner som er over 35 år gamle. Og gjør de det er det ikke fordi de ser en kvinne av kjøtt og blod men fordi de ser en alternativ høyrehånd.

Anonymkode: 05faf...70d

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Du har nok (dessverre) rett i det. Det er mitt inntrykk også, at menn ikke "ser" kvinner som er over 35 år gamle. Og gjør de det er det ikke fordi de ser en kvinne av kjøtt og blod men fordi de ser en alternativ høyrehånd.

Anonymkode: 05faf...70d

På samme måte som kvinner over 40 ikke «ser» menn som er overvektige eller har lavstatusyrker med under gjennomsnittslønn.

Anonymkode: 6a306...522

Skrevet

Mulig det. At menn i alder 46 år og opp, legger an på damer på 30 og nedover. 

Menn 65 år og oppover kan være interessert i osz damer på 46 år. Men de menn på 65 år og opp, er ikke jeg interessert i. 🙄

Anonymkode: 1522a...c8e

Skrevet

Ikke brukende til annet enn sex. Og såvidt det. 

Anonymkode: e5097...445

Skrevet

Får en del oppmerksomhet, men har til nå ikke vært klar for dating. Nå er jeg endelig klar og håper på både én og to dates i sommer. Syns det er interessant og gøy å møte nye mennesker, så tar glatt en kaffe med en fremmed. 

Jeg vet jeg er heldig stilt ift utseende; ser fortsatt ganske ung ut, har en lang, slank kropp og har en positiv og åpen innstilling. Det siste tror jeg gjør mesteparten for oppmerksomheten jeg får. Jeg smiler til folk rundt meg. 

Anonymkode: 94468...634

Skrevet

Lite oppmerksomhet, gitt.... 

Anonymkode: 7aa20...c36

Skrevet

Samme her .. i tillegg, holder jeg igjen selv og viser ikke interesse for menn, vil ikke fremstå desperat  .. tap-tap situasjon 🤷‍♀️

Anonymkode: f1c5f...352

Skrevet

Kvinne 47 år her. Nja, jeg blir ikke ofte sjekket opp. Men jeg vil ikke bli sjekket opp heller da. Opplever ikke at menn tar kontakt for å bli kjent sånn på privaten. 
De få gangene jeg er ute opplever jeg positiv oppmerksomhet, fine samtaler eller en morsom dansepartner. Jeg opplever at det da er litt yngre menn.
Generelt har jeg det ofte artig sammen med det motsatte kjønn. Jeg tror jeg er en allsidig og morsom dame. 

Utseendemessig har jeg null peiling på om jeg er attraktiv. 😂 Jeg er en normalt søt dame tror jeg, jeg kler meg kanskje i den vågale enden av skalaen (ikke korte skjørt og kløft, men farger og tekstiler) Jeg får mye oppmerksomhet fra kvinner pga klær, de synes jeg er kul. Feks stort tyllskjørt, Dr Martens og ullgenser en kald vinterdag på jobb.  
Menn på min egen alder er jeg muligens usynlig for, de er enten 10 år yngre eller eldre når jeg får oppmerksomhet. 

Anonymkode: cae9f...585

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 9.7.2023 den 17.10):

På samme måte som kvinner over 40 ikke «ser» menn som er overvektige eller har lavstatusyrker med under gjennomsnittslønn.

Det gjelder alle kvinner. Ikke glem høyde. 

Skrevet

Like mye nå som da jeg var 20. 

Det handler ikke om utseende. Det er så utrolig mye mer. 
47 nå. Ser forøvrig helt normal ut. 

Anonymkode: 95109...d07

Skrevet

Ja, jeg får mye oppmerksomhet hvis jeg vil, og litt uansett. 42 år.

Anonymkode: 6a003...851

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Hva da f.eks? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Menn går kun etter utseende aller først, deretter personlighet og oppførsel. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Hva da f.eks? 

Det handler nok mye om utstråling og humør også. Jeg er nok ikke noe videre over gjennomsnittet pen, kanskje litt, men når jeg vil kan jeg tiltrekke meg nesten hvem jeg vil. Det går på blikk, smil, humor, latter, flørting osv. Det er litt vanskelig å beskrive, men hvis jeg føler meg sexy og er i det humøret, så tror jeg det stråler ut av meg også. Jeg har i hvert fall fått en god del kommentarer på det fra ulike menn.

Skrevet

Takk for mange svar - naturlig nok ulike opplevelser.

Kjenner nok litt på aldersangst. Blant annet pga at jeg flere ganger har hørt jevnaldrende menn snakke nedlatende om damer midt i livet. «Gamle kjærringer» liksom - som om de selv har dykket ned i ungdomskilden.

Det er jo ikke å stikke under en stol at det er mer «akseptert» for en mann å bli eldre enn en dame.

Kvinnen mister sin markedsverdi - mannen lever i ufrivillig sølibat, sier jo rikspsykologen.. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Takk for mange svar - naturlig nok ulike opplevelser.

Kjenner nok litt på aldersangst. Blant annet pga at jeg flere ganger har hørt jevnaldrende menn snakke nedlatende om damer midt i livet. «Gamle kjærringer» liksom - som om de selv har dykket ned i ungdomskilden.

Det er jo ikke å stikke under en stol at det er mer «akseptert» for en mann å bli eldre enn en dame.

Kvinnen mister sin markedsverdi - mannen lever i ufrivillig sølibat, sier jo rikspsykologen.. 

Skaff deg selvtillitt. Du vil uansett ikke ha menn med så elendige holdninger, så hvorfor bry deg om dem? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Menn går kun etter utseende aller først, deretter personlighet og oppførsel. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det handler nok mye om utstråling og humør også. Jeg er nok ikke noe videre over gjennomsnittet pen, kanskje litt, men når jeg vil kan jeg tiltrekke meg nesten hvem jeg vil. Det går på blikk, smil, humor, latter, flørting osv. Det er litt vanskelig å beskrive, men hvis jeg føler meg sexy og er i det humøret, så tror jeg det stråler ut av meg også. Jeg har i hvert fall fått en god del kommentarer på det fra ulike menn.

☝️ Alt dette stemmer. Du øverst- ta det til deg. 

Skrevet

Hvis jeg vil, ja, men nå jakter jeg ikke det akkurat siden jeg er godt gift og har tenkt å beholde den jeg har. Så de som evt prøver seg får et høflig neitakk. 😉

Ikke er jeg spesielt vakker heller, ser helt normal ut for alderen. Halvtjukk er jeg også. Jeg tror det handler om mer enn utseende altså, jeg opplever at menn er lettere å få på kroken om man utstråler trygghet, selvtillit og positivitet. Og om man gir mer f… i hva alle andre mener. Mange menn setter pris på at man tør være seg selv. Iallefall om man gir skikkelige mannfolk en sjanse.

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 9.7.2023 den 14.52):

Jeg er ikke singel (gift ) men jeg har uansett noen meninger rundt dette 😆 Du skal ikke glemme at når du var yngre så var også dine interesserte menn yngre og oppførte seg deretter litt annerledes. Jeg kjenner flere menn i 35+ alderen og de fleste av dem ville nok ikke så lett ha sendt en melding til ei dame ut av det blå (uansett hvor intressert dem var i henne). De mest utadvendte er vel på datingsider/app men kun de mest utadvendte får napp der 😊 Så menn over 35+ sliter også med dating, tvil du ikke. Og statistikk viser at det har blitt flere menn nå enn før som forblir evig ungkar...

Tror faktisk du må fortsette å være sosial i selskap o.l. så kanskje du møter noen du blir bedre kjent med over tid 😊 

Anonymkode: 93eaf...a02

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...