Gå til innhold

Hjelp! Uanmeldt gjest med glutenintoleranse om to timer! Og vi skal lage pizza i pizzaovn - hva lager jeg til henne som er glutenfritt?

Anbefalte innlegg

Finnes det noen kjappe måter å lage pizzabunn av noe? Hun tåler at noe stekes i pizzaovnen (altså på samne stein) men ingrediensene bør helst være glutenfrie…

Tips?😊

Anonymkode: cdcbf...f77

Fortsetter under...

Har du glutenfritt mel? Hvis ikke blir det jo vanskelig å lage bunn. Eventuelt en søndagsåpen butikk som selger?

Ellers ville jeg faktisk vurdert å bestille en glutenfri pizza fra Peppes el., eller lage en slags salat med deler av pizzafyllet ved siden av hvis det er mulig.

Anonymkode: 933a1...a7f

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Hvis man med glutenallergi kommer på besøk på kort varsel bør man ha med mat selv.

Anonymkode: 71c8a...e02

Og dette! Jeg har en sønn med cøliaki, og hadde vi kommet på så kort varsel, hadde vi selvsagt tatt med egen pizza eller annen mat (eller bestilt) til ham. Og det hadde ikke under noen omstendigheter vært greit å steke en glutenfri pizza på samme bakestein som vanlig pizza, da ville han blitt veldig syk.

Annonse

Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Og dette! Jeg har en sønn med cøliaki, og hadde vi kommet på så kort varsel, hadde vi selvsagt tatt med egen pizza eller annen mat (eller bestilt) til ham. Og det hadde ikke under noen omstendigheter vært greit å steke en glutenfri pizza på samme bakestein som vanlig pizza, da ville han blitt veldig syk.

Det er forskjell på glutenintoleranse og cøliaki...

Jeg hadde sendt en sms, fortalt at vi skulle lage pizza og bedt de enten kjøre innom den søndagsåpent butikken og kjøpe en glutenfri grandis eller ta med en glutenfri pizza fra pizzabakeren e.l.

Anonymkode: 23e61...09e

Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Be dem stopppe og kjøpe en glutenfri bunn fra peppes. Det har fungert veldig bra i vår vedfyrte pizzaovn.

Anonymkode: a0670...e74

Men du kan jo ikke steike den på samme stein som annen pizza.

Anonymkode: 824b4...023

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jo det står i hovedinnlegget at gjestene hadde sagt at det går bra

Anonymkode: 8d6bb...615

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det går fint for mange med glutenintoleranse, men vi steker alltid til den som ikke tåler gluten først så det er minst mulig mel i ovnen. 

Anonymkode: a0670...e74

Jeg hadde enten bestilt noe, eller bedt personen om å ta med seg noe selv.
Det er søndag og butikkene er stengte, kan ikke regne med at folk har liggende det som trengs for å lage allergivennlig mat.

Anonymkode: d0eb6...83e

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Hvordan kan hun være uanmeldt når du vet at hun kommer?

Anonymkode: f415f...8cb

Hva får du ut av å henge deg opp i detaljer??  Det viktige poenget her var vel at hun ikke visste om gjestene før idag å bare to timer før de kommer. Hadde hun visst om det igår så hadde jo hun fått mulighet til å handle først. Mange steder har jo søndagsåpne butikker også,men de har helt elendig utvalg! Så spørs om hun hadde fått taki det hun trengte der.

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Hva får du ut av å henge deg opp i detaljer??  Det viktige poenget her var vel at hun ikke visste om gjestene før idag å bare to timer før de kommer. Hadde hun visst om det igår så hadde jo hun fått mulighet til å handle først. Mange steder har jo søndagsåpne butikker også,men de har helt elendig utvalg! Så spørs om hun hadde fått taki det hun trengte der.

Tilfredsstillelse av ocd

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Tilfredsstillelse av ocd

Det kan du få ett annet sted.

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Det kan du få ett annet sted.

Får det der jeg vil

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Får det der jeg vil

🤦🏼‍♀️Hilsen …8cb 7 år. 

Anonymkode: 8f2a1...160

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...