Gå til innhold

Hvorfor stemmer du SV?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk det på valgomaten.

Anonymkode: 4f4e2...51b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg stemte Sv eller Venstre før, og av mange grunner.. Er opptatt av en tydelig gode og like velferdstilbud som blir gitt til alle. Er opptatt av at forskjellene i samfunnet (eller egentlig barna) skal bli mindre er barn har like utgangspunkt, samt troen på en tydelig «stat» der de har kontroll over tiltak i landet. 

Nå stemmer jeg høyere, og det også av mange grunner, men jeg innser vel at ideologien over ikke fungerer ikke praksis. For gode velferdsordninger trenger en bredde og konkurranse av det private. 
En tilstreber å gi alle like muligheter i livet, men en kan ikke gi alle de samme utgangspunktene og forutsetningene. Vi er nok i en dreining mot å heller passe på at alle barn ikke lever under skadelige forhold, fremfor optimale. Jeg ser og at økonomien til SV / Venstre ikke er særlig bærekraftig, og at en trenger å øke verdiene i egent land og ☀️😂

Anonymkode: 8f14c...ed3

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg stemte Sv eller Venstre før, og av mange grunner.. Er opptatt av en tydelig gode og like velferdstilbud som blir gitt til alle. Er opptatt av at forskjellene i samfunnet (eller egentlig barna) skal bli mindre er barn har like utgangspunkt, samt troen på en tydelig «stat» der de har kontroll over tiltak i landet. 

Nå stemmer jeg høyere, og det også av mange grunner, men jeg innser vel at ideologien over ikke fungerer ikke praksis. For gode velferdsordninger trenger en bredde og konkurranse av det private. 
En tilstreber å gi alle like muligheter i livet, men en kan ikke gi alle de samme utgangspunktene og forutsetningene. Vi er nok i en dreining mot å heller passe på at alle barn ikke lever under skadelige forhold, fremfor optimale. Jeg ser og at økonomien til SV / Venstre ikke er særlig bærekraftig, og at en trenger å øke verdiene i egent land og ☀️😂

Anonymkode: 8f14c...ed3

Ja, ja, du har i alle fall bomma stygt. Er det noe som er helt sikkert, så er det at velferdsgoder med god bredde for hele befolkningen, det får man ikke med Høyre. Med Høyre får man gode ordninger for de rike, og kutt for resten, det vil si gode løsninger for ca 15 % av befolkningen, og dyrere, dårligere og mindre tilgjengelige ordninger for flertallet på rundt 85-90 % av oss. 

Ønsker man gode velferdsordninger for alle, da stemmer man på venstresiden, AP eller SV. 

Anonymkode: 6dc4d...239

Skrevet

Jeg stemmer ikke SV. Jeg elsker ideene deres om fordeling, en stat som sørger for like muligheter, sterke, gode offentlige tjenester etc, men man kommer ikke forbi at for å fordele må man ha noe å fordele av. Å kvele privat næringsliv for å øke byråkratiet i offentlig sektor er det glade vanvidd. SV har i beste fall marginal forståelse for økonomi, og bør derfor ikke styre så mye som en pølsebu. 

Skrevet

Hadde SV fått det som de ville hadde vi ikke hatt noen oljeformue.

Anonymkode: aea4a...c5b

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Hadde SV fått det som de ville hadde vi ikke hatt noen oljeformue.

Anonymkode: aea4a...c5b

Hadde Høyre sittet ved makten da vi fant oljen, hadde vi heller ikke hatt noen oljeformue. Oljen ville ha havnet på private hender. 

Når det er sagt, så er det ikke bare oljen som sikrer velferd i Norge. På grunn av ordningen vi har med fagforeninger og bedriftsorganisasjoner som forhandler om lønn, sikrer vi et næringsliv som er "topptrimmet" og effektivt. 

Lave forskjeller (selv om de er økende) gjør at mange har god kjøpekraft. Det er også positivt for næringslivet. 

Anonymkode: bc6ed...cea

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hadde Høyre sittet ved makten da vi fant oljen, hadde vi heller ikke hatt noen oljeformue. Oljen ville ha havnet på private hender. 

Når det er sagt, så er det ikke bare oljen som sikrer velferd i Norge. På grunn av ordningen vi har med fagforeninger og bedriftsorganisasjoner som forhandler om lønn, sikrer vi et næringsliv som er "topptrimmet" og effektivt. 

Lave forskjeller (selv om de er økende) gjør at mange har god kjøpekraft. Det er også positivt for næringslivet. 

Hva hjelper det, viss vi ikke skal ha olje lenger , hvor får Norge penger fra til å opprettholde at folk får lønn og jobber og ikke minst trygd??

Kommer til å ende med at de som ikke har spart privat, ikke sitter igjen med noe pensjon, for den skal fordeles på alle….

Anonymkode: 6b799...91c

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Dette

Anonymkode: e2d06...bdf

Skrevet

Nå er det slik at i Norge er det flere partier som deler makten. Det er en fordel og ulempe. 
Jeg stemmer SV fordi deres stemme er viktig når det gjelder barn, omsorg og dyr. 
Om jeg hadde stemt på et parti som alene fikk makten er jeg usikker på hvem jeg hadde stemt på. 

Anonymkode: 9c1e0...bcc

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Dette

Anonymkode: e2d06...bdf

Nei, så absolutt ikke. 

Anonymkode: d597c...e4a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...