Anonym bruker Skrevet 8. juli 2023 #1 Skrevet 8. juli 2023 Prøver camping for første (og siste) gang. Voksne sitter og hyler og ler til klokka 01.00, tett i tett med campingvogner. Barn roper og hoier og skriker av full hals frem til midnatt. Våkner av det samme, barn som hoier og skriker av full hals. Jeg har lært barna mine innetemperatur og utestemme. Utestemme er ok ute, men lærer ikke barna noe som helst folkeskikk, hensyn eller får noe normal oppdragelse? Campingfolk er en spesiell folkeart som består av ville apekatter. Anonymkode: 41908...651
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2023 #2 Skrevet 8. juli 2023 Nei, det er det ikke. Anonymkode: 9359f...edf
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 8. juli 2023 #3 Skrevet 8. juli 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Prøver camping for første (og siste) gang. Voksne sitter og hyler og ler til klokka 01.00, tett i tett med campingvogner. Barn roper og hoier og skriker av full hals frem til midnatt. Våkner av det samme, barn som hoier og skriker av full hals. Jeg har lært barna mine innetemperatur og utestemme. Utestemme er ok ute, men lærer ikke barna noe som helst folkeskikk, hensyn eller får noe normal oppdragelse? Campingfolk er en spesiell folkeart som består av ville apekatter. Anonymkode: 41908...651 Hehe! Godt mulig du er uheldig med plassen? Jeg er dog enig i at camping ikke er for alle. Det er ikke noe annet heller. Har prøvd camping selv og det var ikke for meg , men jeg har gode venner som elsker det og de er ikke veldig spesielle😊
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2023 #4 Skrevet 8. juli 2023 På en camping bor folk tett. På samme måte som du må tåle å ha naboer om du bor i boligfelt, så må du tåle at du har naboer på camping. Vil du slippe barn som leker og voksne som er sosiale må du plassere deg utenfor gryta eller finne små campinger. Har vært på camping i over 10 år, og aldri hatt dette problemet. At folk sitter ute og prater til både 01.00 og 02.00 ja. At barn leker ute fra 08.00 eller 09.00 ja, men hiper og skriker- aldri Anonymkode: f2779...0e8
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2023 #5 Skrevet 8. juli 2023 Hvis du trodde det skulle være stille på en campingplass hvor folk bor tett I tett er det du som er rar 😉 Jeg har ikke vogn selv, men jeg har vokst opp med camping og foreldrene mine har vogn som står fast på en plass Det er mye lyd i en campingplass, men vanlige regler gjelder, ro mellom 07.00 og 23.00. Anonymkode: a7629...0d1
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2023 #6 Skrevet 8. juli 2023 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): På en camping bor folk tett. På samme måte som du må tåle å ha naboer om du bor i boligfelt, så må du tåle at du har naboer på camping. Vil du slippe barn som leker og voksne som er sosiale må du plassere deg utenfor gryta eller finne små campinger. Har vært på camping i over 10 år, og aldri hatt dette problemet. At folk sitter ute og prater til både 01.00 og 02.00 ja. At barn leker ute fra 08.00 eller 09.00 ja, men hiper og skriker- aldri Anonymkode: f2779...0e8 Når man velger å bo tett så må man også tåle å forholde seg til regler for ro mellom kl. 0700 og 2300. Jo tettere folk bor og lever, jo viktigere er det at folk oppfører seg siviliserte og tar hensyn til hverandre. Anonymkode: 48bc6...cd4
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2023 #7 Skrevet 8. juli 2023 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Når man velger å bo tett så må man også tåle å forholde seg til regler for ro mellom kl. 0700 og 2300. Jo tettere folk bor og lever, jo viktigere er det at folk oppfører seg siviliserte og tar hensyn til hverandre. Anonymkode: 48bc6...cd4 Du får si fra til dem som er oppe og bråker etter 23.00 da. Eller ringe eier av plassen. Eller politi. Anonymkode: f2779...0e8
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2023 #8 Skrevet 8. juli 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du får si fra til dem som er oppe og bråker etter 23.00 da. Eller ringe eier av plassen. Eller politi. Anonymkode: f2779...0e8 Jeg er ikke på camping, så det slipper jeg. Poenget mitt var at selv om man bor tett, så skal man ikke måtte bråk og hyling i den tidsrammen det skal være stille. Anonymkode: 48bc6...cd4
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2023 #9 Skrevet 8. juli 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg er ikke på camping, så det slipper jeg. Poenget mitt var at selv om man bor tett, så skal man ikke måtte bråk og hyling i den tidsrammen det skal være stille. Anonymkode: 48bc6...cd4 På en camping er lydisoleringen elendig. De gangene vi sover i telt hører vi babyen skrike om natten og blir ofte vekket av det. Men hva skal man gjøre da? De som plages får rett og slett isolere bedre eller droppe det. Anonymkode: f2779...0e8
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2023 #10 Skrevet 8. juli 2023 Det er i hvert fall for spesielt interesserte. Jeg kunne nok fint drevet med camping, men da ute i naturen eller på små plasser med veldig lite folk fordi jeg ønsket å se meg rundt og/eller være i fred i naturen. Å campe på store campingplasser som en blir værende på som en hoveddel av en ferie, hadde vært uaktuelt. Det er for folk som er ekstroverte, tåler mye støy og trives med kaos, tenker jeg. Selv er jeg en som setter pris på ro, stillhet og en viss form for struktur, så da blir naturlig nok ikke den type camping noe for meg. Det betyr jo ikke at de som liker camping er sære og rare folk, bare annerledes enn det jeg er, og tydeligvis deg, HI. Anonymkode: 336e3...09b
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2023 #11 Skrevet 8. juli 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Prøver camping for første (og siste) gang. Voksne sitter og hyler og ler til klokka 01.00, tett i tett med campingvogner. Barn roper og hoier og skriker av full hals frem til midnatt. Våkner av det samme, barn som hoier og skriker av full hals. Jeg har lært barna mine innetemperatur og utestemme. Utestemme er ok ute, men lærer ikke barna noe som helst folkeskikk, hensyn eller får noe normal oppdragelse? Campingfolk er en spesiell folkeart som består av ville apekatter. Anonymkode: 41908...651 Du setter det på spissen her, men det er derfor ikke jeg camper. Kunne aldri tenkt meg å campe heller. Anonymkode: da412...1c9
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2023 #12 Skrevet 8. juli 2023 Vet ikke helt hvor du har campet, men vi har aldri opplevd det du beskriver. Campet masse i Sverige og i Finland. Mellom 23 og 24 er det stille for natta. Folk oppfører seg bra, god stemning og rolige dager😊 Anonymkode: 59d6e...257
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2023 #13 Skrevet 8. juli 2023 Harry folk camper. Anonymkode: af707...88a
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2023 #14 Skrevet 8. juli 2023 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Harry folk camper. Anonymkode: af707...88a Det er nok sant😊 og det er fint å være harry👍🏻 Da kan vi slappe av ved teltet, kokkelere på primus, bade, spise is og rulle på camping (enten på campingplass eller fricamp). Det er herlig😍 Anonymkode: 59d6e...257
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2023 #15 Skrevet 8. juli 2023 Anonym bruker skrev (32 minutter siden): Harry folk camper. Anonymkode: af707...88a 🙄 Anonymkode: da412...1c9
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2023 #16 Skrevet 8. juli 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Harry folk camper. Anonymkode: af707...88a Dumme folk kommenterer som de har vett til. Anonymkode: b42ed...5cc
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2023 #17 Skrevet 8. juli 2023 Vi har teltet en del på campingplasser i ferier, og har hatt vogn med på ferie de siste 3 årene. Har også fastplass. Har aldri opplevd sånt bråk som du beskriver. Jeg trodde faktisk det var sånn, for jeg hadde aldri vært på en campingplass før. Men det er overraskende stille og avslappende. Anonymkode: 77e90...85e
ReneRene Skrevet 8. juli 2023 #18 Skrevet 8. juli 2023 Har vært på campingplass over sommeren da jeg jobbet i resepsjonen/ cafeen. Det er ikke normalt med sånt bråk du beskriver på skikkelige plasser, for tvert i mot tar folk stort hensyn der, og det er ganske strenge regler. At du må regne med å høre folk, ja, men unger bråker ikke til midnatt og ikke voksne heller. I helgene var det ikke fullt så strengt, men da samlet de voksne seg utenfor cafeen hvis de ville ha litt liv utover natten. "Liv" og ikke bråk. Det sagt så ja, campingliv er ikke for alle. Å leie hytte er kjempekoselig over natten, kanskje to, men campingvogn og telt er for dem som liker sånt. Jeg ville ikke klart det.
prekæs Skrevet 9. juli 2023 #19 Skrevet 9. juli 2023 Jeg tenker campingliv er topp, særlig for barnefamilier. Man får ungene og seg selv ned på bakken, de er enkle å følge med på og muligheten til lek dagen lang, er langt større enn å bo i store leilighetsanlegg. Ungene får det litt som unger i gamle dager og foreldrene blir dratt med i det sosiale, fra sine uteplasser. Det noe mer primitive, veies opp av følelsen av å gjøre noe annerledes. Dessuten er det deilig å ikke kle seg opp til frokost.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2023 #20 Skrevet 9. juli 2023 Campingplasser er for meg helt fryktelig. Ikke noe privatliv og støy hele tiden. Jeg vet jeg er mer støysensitiv enn mange så her er det jeg som ikke tåler det mange tåler (min mann f.eks reagerer ikke på det jeg reagerer på). Sove ute i naturen liker jeg kjempegodt, hengekøyetur til et sted der vi kan være alene og med fuglekvitter om morgenen er nydelig. Anonymkode: e4e63...406
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2023 #21 Skrevet 9. juli 2023 Anonym bruker skrev (23 timer siden): Hvis du trodde det skulle være stille på en campingplass hvor folk bor tett I tett er det du som er rar 😉 Jeg har ikke vogn selv, men jeg har vokst opp med camping og foreldrene mine har vogn som står fast på en plass Det er mye lyd i en campingplass, men vanlige regler gjelder, ro mellom 07.00 og 23.00. Anonymkode: a7629...0d1 Vi har også vært mye på camping å det er overhodet ikke stille klokken 23. Som en annen nevner er det bråk hvertfall til 01-02.00 om natten. Anonymkode: 2ed3d...094
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2023 #22 Skrevet 9. juli 2023 Anonym bruker skrev (19 timer siden): Harry folk camper. Anonymkode: af707...88a Smarte folk camper. Har ikke tenkt å betale 1500 kr per dag i hytte eller på hotell,når det koster ca 250 kr per dag å sove i telt. Sparer masse penger ettersom vi skal være 10 dager på ferie. Anonymkode: 2ed3d...094
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 9. juli 2023 #23 Skrevet 9. juli 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Smarte folk camper. Har ikke tenkt å betale 1500 kr per dag i hytte eller på hotell,når det koster ca 250 kr per dag å sove i telt. Sparer masse penger ettersom vi skal være 10 dager på ferie. Anonymkode: 2ed3d...094 Jeg tenker ikke at det handler om hvorvidt man er smart eller ikke. Noen trives på camping i telt og andre ikke.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2023 #24 Skrevet 9. juli 2023 mamma til adhd gutt<3 skrev (57 minutter siden): Jeg tenker ikke at det handler om hvorvidt man er smart eller ikke. Noen trives på camping i telt og andre ikke. Det er jo økonomisk smart. Det kan du ikke protestere på. Og så kan du slappe helt av, alle som har vært på forumet i mer enn to minutt vet at for dere er det luksus og eget basseng som gjelder. Ingen mistenker deg for å dra på camping. Anonymkode: b42ed...5cc
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 9. juli 2023 #25 Skrevet 9. juli 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er jo økonomisk smart. Det kan du ikke protestere på. Og så kan du slappe helt av, alle som har vært på forumet i mer enn to minutt vet at for dere er det luksus og eget basseng som gjelder. Ingen mistenker deg for å dra på camping. Anonymkode: b42ed...5cc Poenget mitt er bare at det er ingen vits å dra inn hvor smart man er fordi man velger det ene eller det andre. Det handler om hva man trives med. Har som skrevet lenger opp i tråden også vært på camping. Det ble for tett og bråkete for oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå