Anonym bruker Skrevet 7. juli 2023 #1 Del Skrevet 7. juli 2023 Jeg har arvet et kjede fra en gammel slektning (død). Svart, slipt (ikke runde perler men slipt ned som er diamant på en måte, men rundt altså). Ingen streker på det, altså det ser ikke brukt ut, og når jeg biter på det så er det som å bite i glass. Det står at Jet skal være lett og at det er romtemperert, haha og ikke kaldt. Dette kjedet er kaldt når jeg legger det på huden, men blir romtemberet etter hvert, men gjør ikke alle stein smykker som ligger inntil huden det? og om det er tungt eller ikke aner jeg ikke for jeg vet ikke hva jeg skal sammenlikne det med. Det er ikke noe trykk på den som kan identifisere steinene. Jeg vet at det også kan være glass eller plast, men jeg ser for meg at det fort blir riper i glass og plast, dette kjedet er tidligst fra 50-tallet og uten riper. Jeg tenker at når det er så gammelt, og ikke spesielt tatt godt vare på (av meg), så burde det være litt riper på noen av steinene Ka du tru? Anonymkode: e7328...0e9 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441389-noen-med-peiling-p%C3%A5-smykker-her-hvordan-sjekke-om-det-er-jet-eller-onyx-eller-noe-annet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå