Gå til innhold

Ville dere sendt i bhg?temp på 37.8-37.9?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvis ungen ikke er «helt topp» om morgenen så har han uansett ikle noe i barnehagen å gjøre. 

nå er der en stund siden jeg hadde barnehagebarn. Men jeg målte jo aldri feber med mindre de var syke og almenntilstanden var dårlige. Hvis man synes man bør måle feberen på barnet så er det jo «noe» som tilsier st man tenker barnet ikke er helt på topp!

Anonymkode: 6fdae...d11

Man holder syke og slappe barn hjemme. Barn som er forkjøla og ikke helt i slaget kan man selvsagt ikke holde hjemme hver gang. Da ryker de 10 dagene rimelig fort. 

Anonymkode: d1fa3...58e

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Man holder syke og slappe barn hjemme. Barn som er forkjøla og ikke helt i slaget kan man selvsagt ikke holde hjemme hver gang. Da ryker de 10 dagene rimelig fort. 

Det gjør de 10 dagene til alle ungen din smitter, også, men det er ikke så nøye for din jobb er vel mye viktigere enn de andres…

Anonymkode: 18202...1a6

Nei!

Greit nok at ungen ikke virker så syk, men regner ikke med at du har sjekket om barnet har noe smittsomt eller ei. I disse ferietider er det fryktelig kjedelig å få syke barn før en skal på ferie bae pga at du sendte barnet i barnehagen siden det bae hadde litt feber og litt snørrete. 

Anonymkode: 32114...9fb

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det gjør de 10 dagene til alle ungen din smitter, også, men det er ikke så nøye for din jobb er vel mye viktigere enn de andres…

Anonymkode: 18202...1a6

Han smitter jo ikke når han ikke er syk 🙃herlighet, for er hysteri. 

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Seriøst?! Og dette skriver du om dine egne barn?.. null omsorg med andre ord så lenge det ikke vipper over 38? Vær så snill, si det til din fastlege neste gang du er på legekontoret - noen må forklare deg litt mer om immunrespons, hva det betyr å være syk ol. 

Anonymkode: b56e7...8c8

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Feber er 38 og opp uansett hva du synes

Anonymkode: b4a1f...ab0

Enig her, i tillegg til at man ser hvordan allmennstilstanden er.

Håper ikke de som sier at dette er feber, tenker slik om seg selv og sitt arbeid og? Jobbet med en person som ofte målte tempen på seg selv, og hadde han 38grader, var det feber og holdt seg hjemme.

Hos mine barn, har jeg aldri målt feber uten at de viser at de er syke, dvs slappe og ute av seg selv , og da er de for syke for bhg.

Anonymkode: d1524...a47

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Man måler jo ikke temperaturen på et barn som har bra allmenntilstand.

Anonymkode: 78ad3...1b9

Det er teit å si. Min yngste sønn hadde alltid god allmentilstand og ble ikke slapp av feber før han bikket 39. Når han   Var forkjølet som barn målte jeg alltid temp morgen og kveld uansett fordi ungen var umulig å lese. 

Anonymkode: 69c3c...b5d

Annonse

Holder hjemme hvis jeg måler 37,5 om morgenen. Er jo en grunn hvis jeg måler og når barnet er subfebrilt om morgenen, får det mest sannsynlig feber utover dagen.

MEN, når bhg ringer og sier at mitt aktive barn som har vært ute i sola i vinterdressen og herjet  har 37,5, uten andre symptomer eller er gjennomsvett med 37,5 i soveposen, da henter jeg ikke hvis barnet virker friskt bortsett fra temperaturen.

Anonymkode: 600a6...e47

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Holder hjemme hvis jeg måler 37,5 om morgenen. Er jo en grunn hvis jeg måler og når barnet er subfebrilt om morgenen, får det mest sannsynlig feber utover dagen.

MEN, når bhg ringer og sier at mitt aktive barn som har vært ute i sola i vinterdressen og herjet  har 37,5, uten andre symptomer eller er gjennomsvett med 37,5 i soveposen, da henter jeg ikke hvis barnet virker friskt bortsett fra temperaturen.

Så om bhg ringer så mener du at du kan vurdere formen på barnet ditt bedre enn bhg. Imponerende🤯🤯. Det er en grunn til at de ringer deg. Ha litt respekt for de ansatte og omsorg for ditt barn

Anonymkode: 35bca...4a8

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Så om bhg ringer så mener du at du kan vurdere formen på barnet ditt bedre enn bhg. Imponerende🤯🤯. Det er en grunn til at de ringer deg. Ha litt respekt for de ansatte og omsorg for ditt barn

Nei, de måler temp hvis de synes barnet er litt varmt, selv om barnet er i full vigør og virker helt friskt. Jeg har spurt når de ringer når barnet har 37-37.5 om barnet virker sykt og når de svarer nei, barnet virket bare varmt, så de målte, da ser jeg ingen grunn til å hente barnet. Virker barnet pjuskete, sliten, trøtt, slapp eller har andre symptomer, så henter jeg selvsagt, uavhengig av temp.

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Nei, de måler temp hvis de synes barnet er litt varmt, selv om barnet er i full vigør og virker helt friskt. Jeg har spurt når de ringer når barnet har 37-37.5 om barnet virker sykt og når de svarer nei, barnet virket bare varmt, så de målte, da ser jeg ingen grunn til å hente barnet. Virker barnet pjuskete, sliten, trøtt, slapp eller har andre symptomer, så henter jeg selvsagt, uavhengig av temp.

Oj

Anonymkode: e28c4...ac9

Annonse

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Det er teit å si. Min yngste sønn hadde alltid god allmentilstand og ble ikke slapp av feber før han bikket 39. Når han   Var forkjølet som barn målte jeg alltid temp morgen og kveld uansett fordi ungen var umulig å lese. 

Du misset poenget….

siden barnet til HI IKKE var spesielt varmt, så må der ha vært andre grunner til at hun synes det var nødvendig å måle feber. Feks at barnet virket slapt, hadde dårlig almentilstand, virket sykt eller ikke var «helt på topp»

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Du misset poenget….

siden barnet til HI IKKE var spesielt varmt, så må der ha vært andre grunner til at hun synes det var nødvendig å måle feber. Feks at barnet virket slapt, hadde dårlig almentilstand, virket sykt eller ikke var «helt på topp»

Tror du mistet poenget. Han er forkjølet. Han er ikke redusert. Hun skriver det jo i første innlegg. 
Så når min sønn var forkjølet målte jeg alltid temp morgen og kveld de første dagene for å se utviklingen. For plutselig smalt det og gutten hadde 40 i feber nesten. 

Tror du mistet poenget. Han er forkjølet. Han er ikke redusert. Hun skriver det jo i første innlegg. 
Så når min sønn var forkjølet målte jeg alltid temp morgen og kveld de første dagene for å se utviklingen. For plutselig smalt det og gutten hadde 40 i feber nesten. 

Selvsagt. Endelig en som har et normalt syn på dette. 

Man måler feber fordi man er litt usikker. Jeg har da målt feberen flere ganger når jeg har vært i tvil. Alle og enhver kan være trøtt og uggen om morgenen uten å være syk. Når man har kort tid på å vurdere om barnet er trøtt og sengevarm eller syk og med feber, så er febermåling en god pekepinn. 

Jeg har fire barn og kan ikke huske å ha blitt ringt etter pga sykt barn noen gang, så det viser vel at jeg klarer å vurdere dette ganske bra. 

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Enig. De som er mest hysteriske er enten barnehagepersonalet som helst vil ha ungefri barnehage eller voksne med en jobb de helst vil ta fri fra..leter med lupe etter årsak til å holde ungen hjemme.

Anonymkode: 8d405...828

Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Enig. De som er mest hysteriske er enten barnehagepersonalet som helst vil ha ungefri barnehage eller voksne med en jobb de helst vil ta fri fra..leter med lupe etter årsak til å holde ungen hjemme.

Dummeste jeg har lest . Tror du personalet i bhg kan dra hjem om vi sender hjem en stk unge. Trist holdning. Vår jobb er å ta oss av barna og gi omsorg. Å når vi vurdere ett barn til å ikke være i form til bhg hverdagen så burde dette respekteres ikke mistenkelig gjøres

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Idiot.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Føler du deg truffet? Jeg ser ingen annen grunn til å hisse seg slik opp. 

Trenger ikke være hissig eller føle meg truffet, for å synes at hun er en idiot.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Dummeste jeg har lest . Tror du personalet i bhg kan dra hjem om vi sender hjem en stk unge. Trist holdning. Vår jobb er å ta oss av barna og gi omsorg. Å når vi vurdere ett barn til å ikke være i form til bhg hverdagen så burde dette respekteres ikke mistenkelig gjøres

Det er vel bare en som har skrevet at hn protesterte på å hente barnet? Jeg jobbet i barnehage tidligere, og opplevde aldri å bli mistenkeliggjort når man ringte pga syke barn. 

Tvert i mot så er det jo dem som vurderer barnet som friskt nok til å dra i barnehagen til tross for at formen ikke er helt på topp som blir mistenkeliggjort og beskyldt for å ville slippe å være sammen med barna sine. 

Anonym bruker skrev (På 7.7.2023 den 17.18):

Selvfølgelig er barnet smittsomt når det er forkjølet og er subfebril om morgenen. Mener du at barnet først plutselig er smittsomt når temp. stiger 0,1 grad?

Anonymkode: 8ebeb...c01

Selvfølgelig er barnet smittsomt når det er forkjølet og er subfebril om morgenen. Mener du at barnet først plutselig er smittsomt når temp. stiger 0,1 grad?

Så man må holde barna hjemme hvis de er forkjølet?

Anonymkode: b4a1f...ab0

Mener DU at man skal ha barna hjemme hver gang de er forkjølet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...