Gå til innhold

Andre som skammer seg i terapi?

Anbefalte innlegg

Jeg skammer meg noe veldig ovenfor de ulike behandlerne jeg har hatt. Fordi jeg ser på meg selv som et udugelig menneske som tar opp plass i terapirommet. I mine øyne er jeg verdiløs. Jeg vurderer foran hver time om jeg skal slutte pga dette. Andre?

Anonymkode: f29b3...02e

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441375-andre-som-skammer-seg-i-terapi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg skammer meg noe veldig ovenfor de ulike behandlerne jeg har hatt. Fordi jeg ser på meg selv som et udugelig menneske som tar opp plass i terapirommet. I mine øyne er jeg verdiløs. Jeg vurderer foran hver time om jeg skal slutte pga dette. Andre?

Jeg skal til psykolog i morgen og gruer meg uendelig for jeg er så redd for at hun skal synes jeg er dum og uduglig

Anonymkode: 5201e...de1

Skam og skam, fru Blom. Jeg skammer meg ikke over å sitte der, og jeg skammer meg ikke over å være meg. 
Men noen av hemmelighetene som er kommet for en dag når jeg har vært i terapi, har vært skambelagte.

Anonymkode: d587e...f01

Jeg skjønner litt hva du mener. Jeg fant til slutt en psykolog som jeg hadde veldig god match med, og da skammet jeg meg ikke. Han var veldig god til å "ta meg" når jeg kom med uproduktive tanker eller grubling, og skam er jo ofte det. 

Jeg grudde meg alltid til terapien da, men det var mest fordi det var så slitsomt. 

Har du tatt opp dette med terapeuten din? Kanskje det kan være lurt å snakke litt om det? Å føle seg verdiløs er en veldig vond følelse, så håper du får hjelp.

Anonymkode: 60bc6...9a4

Ja. Og det er ikke engang jeg som er problemet, det er samboer som ikke ser meg. Han er der fysisk, men ikke mentalt. Syns det er pinlig overfor behandler. Og hun bryr seg ikke engang, bare sitter der og tjatter. Bortkastet.

Anonymkode: 14951...a26

Annonse

Anonym bruker skrev (På 6.7.2023 den 3.02):

Jeg tenker at det er nettopp den følelsen som gjør det så viktig at du er der! For slik skal du ikke ha det. Fortell behandler at du føler det slik.

DU er verdifull ❤️

Anonymkode: 8d47a...e3a

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Ja. Og det er ikke engang jeg som er problemet, det er samboer som ikke ser meg. Han er der fysisk, men ikke mentalt. Syns det er pinlig overfor behandler. Og hun bryr seg ikke engang, bare sitter der og tjatter. Bortkastet.

Men denne følelsen av verdiløshet, er det noe du hadde delvis med deg inn i forholdet fra barndommen av, eller har den vokst frem i forholdet du er i nå?

Anonym bruker skrev (På 6.7.2023 den 3.02):

Det skjønner jeg. 

Anonymkode: 68c3d...362

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men denne følelsen av verdiløshet, er det noe du hadde delvis med deg inn i forholdet fra barndommen av, eller har den vokst frem i forholdet du er i nå?

Det har kommet de siste årene. Jeg føler meg usynlig i forholdet med han. Jeg hadde en fantastisk oppvekst.

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Alltid hatt den, men den blir bare sterkere og sterkere nå etter depresjonen.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...