Gå til innhold

Er dette trygt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Med mindre du fester baggene og kofferten i bagasjerommet er det like ille som sykkelen(som i det minste er noe festet.) 

Jeg hadde ikke kjørt slik, verken med eller uten sykkel.

Anonymkode: 952a8...bbf

Hadde tenkt å feste bagasjen, men kan muligens få på plass" bagasjeromslokket"- det må jeg teste ut i morgon 👍

Anonymkode: e445d...dae

Annonse

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

De selger billige sykkelstativ på Biltema. 

Anonymkode: 855ca...2a8

Har faktisk eit sykkelstativ. https://www.kajakk-fritid.no/thule/200709/thule-velospace-xt-3-grå?gclid=CjwKCAjwqZSlBhBwEiwAfoZUIGziYetuHwxocpsZGqDOtj275dLGrFALtxGjEPfyNljJlUL2yAiVbBoC8RoQAvD_BwE 

Slik type som dette. Men er så redd at jeg ikke klarer å feste det skikkelig og så tungt å håndtere alene. 

Jeg hadde ikke kjørt slik, hvertfall ikke med barn i baksetet. Selv om du stropper sykkelen mer. 
Sykkelen ligger slik at ved en sidekollisjon vil barna bli dyttet inn mot sykkel og det er store farer for bruddskader og indre blødninger. 
Jeg jobber som paramedic og har gjennom jobben sett mange skader pga løse og ikke godt nok sikra gjenstander. I min bil er det aldri noe løst, ikke en brusflaske en gang. 
Kjøp/lei deg ett sykkelstativ eller la sykkelen bli igjen hjemme. 
De fleste byer og tettsteder har utleie av sykler. 

Anonymkode: 9b168...2d6

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Har faktisk eit sykkelstativ. https://www.kajakk-fritid.no/thule/200709/thule-velospace-xt-3-grå?gclid=CjwKCAjwqZSlBhBwEiwAfoZUIGziYetuHwxocpsZGqDOtj275dLGrFALtxGjEPfyNljJlUL2yAiVbBoC8RoQAvD_BwE 

Slik type som dette. Men er så redd at jeg ikke klarer å feste det skikkelig og så tungt å håndtere alene. 

Hjelpes... Du har sykkelstativ, men vurderer å legge sykkelen inni bilen??

Dette stativet finnes da ikke tungt! Montering er også svært enkelt. Ikke gjør deg hjelpesløs, kvinne! 

Anonymkode: 4764c...c3d

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du må lære deg å bruke det! Du har et flott og enkelt stativ, men du vil ha sykkelen inne i bilen fordi du er redd det er vanskelig? Det henger faktisk ikke på greip. Bruk anledningen til å bli selvstendig, eller be om hjelp. Du har store nok barn til at de kan hjelpe til også( etter størrelsen på sykkelen å dømme). Vis barna dine at mammaen deres klarer å ordne opp. 
Få sykkelstativet bak, helt på sykkelen og kos dere på tur!

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Eg fant 🙈

Så bra. Biler leveres jo både med og uten hengefeste, så når man kjøper brukt er man prisgitt det første eier valgte.

Den bilen vi har nå, en audi, trodde jeg ikke det var hengefeste på, helt til gubben viste meg at det bare er vippet inn når det ikke brukes, haha.

Anonymkode: 45067...5b5

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Så bra. Biler leveres jo både med og uten hengefeste, så når man kjøper brukt er man prisgitt det første eier valgte.

Den bilen vi har nå, en audi, trodde jeg ikke det var hengefeste på, helt til gubben viste meg at det bare er vippet inn når det ikke brukes, haha.

Anonymkode: 45067...5b5

Det var slik her og og knapp i bagasjerommet til å trykke på 🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...