Gå til innhold

For et.. drittliv!

Anbefalte innlegg

Må bare få det ut en plass. Holder på å gå på en skikkelig smell. Kort fortalt:

Jobber på et sted med elendig personalpolitikk. Etter at min leder ble sykmeldt (pga interne forhold) fungerer jeg i hans stilling som mellomleder. Vi har veldig høyt sykefravær og flere ubesatte og ikke utlyste stillinger, bemanningen har vært nede på 50% (!)  i månedsvis. Samtidig har mengden av arbeid økt. Jeg og noen av de som er igjen har jobbet ræva av oss for å rekke tidsfrister og prøvd å skjerme ansatte med små barn og mindre erfaring for økt arbeidsbelastning så de ikke forsvinner også. På bekostning av tid med egen familie og egne barn. Nå har to personer i min familie (min far og en søster) blitt alvorlig syke nesten samtidig. Jeg strekker ikke til tidsmessig og kjenner på at jeg blir spist opp av samvittighet fordi jeg ikke er nok til stede. Tidsregneskapet går ikke opp. Ser etter ny jobb men det er ingenting som ledig som er interessant. Jeg liker også egentlig jobben jeg har i seg selv. Det er ledelsen og holdningen til hva de forventer at vi skal klare å gjennomføre uten nok folk som er problemet. Blir jeg sykmeldt vet jeg at de vil slite. Det er en varslet katastrofe. Men de er samtidig så ærekjære at jeg aldri vil ha noen mulighet til videre karriere i jobben om jeg sykmelder meg fra er skip som synker.

Fy f*** for noe dritt livet er av og til. 

Anonymkode: 1bff6...65d

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441364-for-et-drittliv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jobber på et sted med elendig personalpolitikk. Etter at min leder ble sykmeldt (pga interne forhold) fungerer jeg i hans stilling som mellomleder. Vi har veldig høyt sykefravær og flere ubesatte og ikke utlyste stillinger, bemanningen har vært nede på 50% (!)  i månedsvis. Samtidig har mengden av arbeid økt. Jeg og noen av de som er igjen har jobbet ræva av oss for å rekke tidsfrister og prøvd å skjerme ansatte med små barn og mindre erfaring for økt arbeidsbelastning så de ikke forsvinner også. På bekostning av tid med egen familie og egne barn. Nå har to personer i min familie (min far og en søster) blitt alvorlig syke nesten samtidig. Jeg strekker ikke til tidsmessig og kjenner på at jeg blir spist opp av samvittighet fordi jeg ikke er nok til stede. Tidsregneskapet går ikke opp. Ser etter ny jobb men det er ingenting som ledig som er interessant. Jeg liker også egentlig jobben jeg har i seg selv. Det er ledelsen og holdningen til hva de forventer at vi skal klare å gjennomføre uten nok folk som er problemet. Blir jeg sykmeldt vet jeg at de vil slite. Det er en varslet katastrofe. Men de er samtidig så ærekjære at jeg aldri vil ha noen mulighet til videre karriere i jobben om jeg sykmelder meg fra er skip som synker.

Helt normalt liv med andre ord.

Anonymkode: bdf85...6d6

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Krev at du får sette i gang med å rekruttere og ansette. 

Anonymkode: f6132...9b6

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Helt normalt liv med andre ord.

Nei, ikke et normalt liv. Jeg jobber innen helse, lav bemanning er normen. Det har vært en forventning om ukompensert overtid. Det gikk til slutt utover egen helse. Jeg fikk ikke sove om nettene fordi jeg ikke skjønte hvordan jeg skulle komme gjennom neste dag og samtidig rekke barnehagen. Til slutt var valget jobbe 8 timer hver dag og gjøre det jeg rakk eller møte veggen.

HI ingen kommer til å takke deg for å ha jobbet. Jeg skjønner at karriere er viktig, men er det der du vil legge ned alle dine krefter? Ta vare på deg selv! Når det stormer både i privatlivet og på jobb er risikoen stor for å møte veggen. Det er ingen tjent med.

Anonymkode: bc8f5...5bf

Annonse

Ok. Så du må nesten bestemme deg hvor din grense går. Hvis du fortsetter å strekke deg og dekke over, så vil jo ledelsen bare fortsette å trykke på. Jeg var gjennom noe tilsvarende. Det er ikke din jobb å finne ut av hvem som skal eller hvordan de skal løse det. 

Mitt tips om du egentlig ønsker at bedriften skal bestå, send ett varsel til styret. Legg frem konkret hva som er utfordringen, arbeidsbyrde, hva du anser som mulig å prioritere og hva du anser som umulig å prioritere med de ressursene dere har tilgjengelig akkurat nå. Be de ta styringen. De er forpliktet til å gjøre det gjennom styrevervet, selv om mange muligens ikke har fått det med seg. Men det er ikke ditt problem, at andre rundt har påtatt seg ett ansvar de ikke er klar over selv. Den som har styringsrett må styre skuta. Enkelt og greit. Ditt mandat er vel neppe å styre hele skuta? 

Anonymkode: 3dda0...eb5

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Nei, ikke et normalt liv. Jeg jobber innen helse, lav bemanning er normen. Det har vært en forventning om ukompensert overtid. Det gikk til slutt utover egen helse. Jeg fikk ikke sove om nettene fordi jeg ikke skjønte hvordan jeg skulle komme gjennom neste dag og samtidig rekke barnehagen. Til slutt var valget jobbe 8 timer hver dag og gjøre det jeg rakk eller møte veggen.

HI ingen kommer til å takke deg for å ha jobbet. Jeg skjønner at karriere er viktig, men er det der du vil legge ned alle dine krefter? Ta vare på deg selv! Når det stormer både i privatlivet og på jobb er risikoen stor for å møte veggen. Det er ingen tjent med.

Anonymkode: bc8f5...5bf

Blop skrev (5 timer siden):

Uansett hva argumentasjonen din er, er det på ingen måte "normalt liv" det hi beskriver. 

Klart det er helt vanlig å ha det slik. Folk takler det bare forskjellig. 

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Selvsagt er det ikke er vanlig å være overarbeidet og ha 2 alvorlig syke familiemedlemmer. At du har det slik, betyr ikke at det er vanlig.  

Annonse

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

"Vanlig", "normalt" og "utbredt" er ikke synonymer. Om mange har det sånn, er det utbredt. Men det finnes ikke normalt.

Anonymkode: a2c08...3bf

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jo, det er det. 

Har dette forumet fått solstikk?!? Det ER Ikke vanlig å være overarbeidet og ha 2 syke familiemedlemmer. Hvilket belegg har du for å påstå noe sånt?! Jeg har det ikke sånn. Kjenner heller INGEN som har det sånn. Om det hadde vært så utrolig vanlig ville jeg tenkt at jeg kjente minst en som har det sånn?

Anonymkode: 4759c...060

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jo, det er det. 

Det er ikke vanlig, normalt eller utbredt.

Men det er mange som har det. På samme måte som AIDS: et stort antall mennesker i verden har det, men vanlig er det ikke. Selv i en befolkning på bare 6 millioner vil noen ha AIDS, selv om det verken er vanlig eller utbredt. Noen flere vil ha kreft. Det er mer utbredt, men fortsatt ikke verken vanlig eller normalt. Mens det som er vanlig er forkjølelse. Likevel er ikke forkjølelse normalt. Det er en unntakstilstand, og normaltilstanden er å ikke være forkjøla. 

Hvis du tror det er vanlig å ha det som HI; så skyldes det kanskje at du selv også har to syke familiemedlemmer, i tillegg til en jobb der du er overarbeida? Vel, det gjør at du og HI er 2 som har det sånn. Det er jo dobbelt så mange som om bare 1 hadde det. Og hvis din søster og en kollega av deg også har det sånn, da vet du plutselig om 4. Men at det er utbredt blant dem du selv omgås, betyr ikke at det er "vanlig" eller normalt.

Anonymkode: a2c08...3bf

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Da er det vanlig for deg. Kutt ut å forsure nå 

Jeg sier det kun som det er. Det går opp og ned hele livet. Jeg har vært der hi er opptil flere ganger, men nå har jeg det topp. Det er slik livet er. Så det er VANLIG OG NORMALT Å HA DET SLIK! 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jeg sier det kun som det er. Det går opp og ned hele livet. Jeg har vært der hi er opptil flere ganger, men nå har jeg det topp. Det er slik livet er. Så det er VANLIG OG NORMALT Å HA DET SLIK! 

Du skulle ikke finne noe annet å gnåle på? Sånn i anstendighetens navn. 

Anonymkode: 3edb9...db0

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja det har jeg og. Og det er ett helvete å stå i. Likevel går jeg ikke rundt å sier det er normalt bare fordi jeg har opplevd det 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...