Gå til innhold

Hva tenker dere - hundevakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var ute og gikk tur med vår hund på 10 måneder før i dag.
Langs der vi gikk fant jeg ut at det bor et ektepar i 60-årene.
Nå de så meg men min lille hund.
Det viser seg at de har hatt flere hunder av samme rase, den siste måtte de avliver rett før jul og kommer ikke til å skaffe ny ved tanke på at det er en rase som kan leve i 15 år.
De syns også det var veldig hyggelig at det bodde noen i nærheten som hadde en av samme rase som de kanskje kunne hilse på en gang i blant.
Nå har jeg tenkt litt, vi trenger egentlig hundevakt en natt til høsten, vi kan bruke min mor, men hun bor en times kjøring herfra, og hunden kjenner henne ikke så godt, hun kjenner også rasen, vi kan også prøve å bli kjent med dette ekteparet, la hunden bli kjent med dem og spørre dem...

Hadde dere prøvd å bli kjent med dette ekteparet, og spørt?

Anonymkode: a8439...04c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør spørre om de kan passe hunden, men hva mener du med at dere bør bli kjent?  Jeg passer gjerne hunden til ene naboen hjemme en gang iblant fordi den har separasjonsangst, og de må jobbe natt en gang iblant begge samtidig. Det gjør jeg med glede, men jeg vil ikke bli kjent med henne. Vi er veldig ulike og jeg vil heller ikke ha flere venner. Vi snakket jo om hunden når vi møttes, og det er det vi gjør enda. Du kan fint spørre uten å bli kjent? 

Skrevet
ReneRene skrev (Akkurat nå):

Du bør spørre om de kan passe hunden, men hva mener du med at dere bør bli kjent?  Jeg passer gjerne hunden til ene naboen hjemme en gang iblant fordi den har separasjonsangst, og de må jobbe natt en gang iblant begge samtidig. Det gjør jeg med glede, men jeg vil ikke bli kjent med henne. Vi er veldig ulike og jeg vil heller ikke ha flere venner. Vi snakket jo om hunden når vi møttes, og det er det vi gjør enda. Du kan fint spørre uten å bli kjent? 

Jeg ønsker å vite og kjenne hvem som passer hunden min.
Ønsker å se dem mer sammen før jeg i det hele tatt kan vurdere å spørre.
Vil aldri hatt en barnevakt jeg ikke kjenne heller.

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ønsker å vite og kjenne hvem som passer hunden min.
Ønsker å se dem mer sammen før jeg i det hele tatt kan vurdere å spørre.
Vil aldri hatt en barnevakt jeg ikke kjenne heller.

HI

Men spør først om hundevakt ihvertfall, og så kan du jo si at du vil trygge hunden på dem. Hvis du blir kjent kun fordi de skal passe hunden kan de jo føle seg  utnyttet. Vær ærlig om grunnen til at du vil bli bedre kjent med dem. 

Skrevet

Jeg ville blitt litt kjent med dem først, og hvis du fremdeles tenker du vil ha dem som hundevakt er det helt innafor å spørre.

Skrevet
Pobie skrev (4 minutter siden):

Jeg ville blitt litt kjent med dem først, og hvis du fremdeles tenker du vil ha dem som hundevakt er det helt innafor å spørre.

Det er akkurat det jeg tenker.
De virket også veldig hyggelige, så jeg har egentlig også lyst til å bli kjent med dem

Skrevet
ReneRene skrev (7 timer siden):

Men spør først om hundevakt ihvertfall, og så kan du jo si at du vil trygge hunden på dem. Hvis du blir kjent kun fordi de skal passe hunden kan de jo føle seg  utnyttet. Vær ærlig om grunnen til at du vil bli bedre kjent med dem. 

Det må være rart å bo der i Bakvendtland 🙃

Anonymkode: c651d...ebd

Skrevet

Jeg forstår ikke problemstillingen eller spørsmålet. Dere vurderer å bli kjent med et ektepar med den hensikt å be dem passe hunden deres. Og nå spør du om vi ville gjort det?

Svaret er i så fall at nei, jeg ville ikke blitt kjent med noen KUN i den hensikt å få hundepass. Å bli kjent med noen krever tid, og jeg har jo uansett ingen garantier for at de vil passe hunden min etter at vi har blitt kjent. Kanskje de til og med føler de har blitt kjent med deg på feil premisser, at du hele tiden hadde baktanker ved å investere tid med dem.

Personlig ville jeg brukt den tiden med moren min så hun ble kjent med hunden.

Anonymkode: 1c752...e28

Skrevet

Jeg hadde lett forsøkt å bli kjent i første omgang. Du merker fort om de kunne tenke seg å passe hunden. 
Jeg hadde et slikt pensjonert ektepar som ikke ville ha egen hund lengre. De passet gjerne min hund. Mannen i huset gikk også ofte innom på dagtid og hentet hunden for en tur. Vi hadde en avtale om at han bare kunne låse seg inn og hente den. 
Det var så mye hjelp i de altså. Dessverre fikk mannen slag og ble dårlig til beins, da var jo vår hund gammel, så da ble han selskapshund for mannen om kona skulle noe på dagtid. 

Anonymkode: 17fc2...166

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det må være rart å bo der i Bakvendtland 🙃

Jeg syns det er feil å bli kjent med folk for baktanker. Det er kanskje bakvendtland for deg? ( Og det var igrunnen komisk at du brukte er uttrykk jeg selv akkurat brukte ) 

Skrevet

Nei, så frekk ville jeg aldri fått meg til å være!! Virker som du så en luke og kun skal utnytte den.. Veldig frekt synes jeg!

Skrevet

Jeg synes det er frekt å bli kjent med de bare fordi du trenger hundevakt. Da synes jeg du skal heller være ærlig og si at du trenger hundevakt av og til, og spørre om de er interessert i det.

Anonymkode: c4645...e61

Skrevet
Twintipp skrev (30 minutter siden):

Nei, så frekk ville jeg aldri fått meg til å være!! Virker som du så en luke og kun skal utnytte den.. Veldig frekt synes jeg!

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg synes det er frekt å bli kjent med de bare fordi du trenger hundevakt. Da synes jeg du skal heller være ærlig og si at du trenger hundevakt av og til, og spørre om de er interessert i det.

De virket veldig interessert i hunden, og har selvfølgelig tenkt å være ærlig å si at dersom de er interessert i å passe han en skjelden gang så trenger jeg å bli bedre kjent med dem.

Er heller ikke mye det er snakk om, kanskje et par ganger i året.

HI

Skrevet
ReneRene skrev (2 timer siden):

Jeg syns det er feil å bli kjent med folk for baktanker. Det er kanskje bakvendtland for deg? ( Og det var igrunnen komisk at du brukte er uttrykk jeg selv akkurat brukte ) 

Jeg tror nok at jeg brukte det først. Men i Bakvendtland blir vel de siste de første. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror nok at jeg brukte det først. Men i Bakvendtland blir vel de siste de første. 

Jeg bemerket ikke uttrykket for at det skulle være noen konkurranse om hvem som brukte det først. Jeg bare bemerket, mest fordi jeg aldri har brukt det før. 

🙄

Skrevet
ReneRene skrev (55 minutter siden):

Jeg bemerket ikke uttrykket for at det skulle være noen konkurranse om hvem som brukte det først. Jeg bare bemerket, mest fordi jeg aldri har brukt det før. 

🙄

Du brukte det uttrykket da men...🤣

Skrevet

Jeg ser ikke noe problem med å bli litt kjent og etterhvert spørre om de vil passe hunden, det kan jo være hyggelig for begge parter. 

Anonymkode: 63870...d0c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...