Gå til innhold

Hva har dere med av apotekvarer til syden?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Med fire barn har vi rett og slett begynt å pakke med en slags førstehjelpskit. Én ting er at man som regel får tak i ting, men kanskje ikke akkurat når man trenger det.

Vi har med en egen toalettmappe med plaster, paracet, postafen, imodoum, pyricept, nesespray, allergimedisin og gnagsårplaster av fellesting, og i tillegg en liten saks, neglesaks og nål og tråd. Ellers har vi med private medisiner i håndbagasjen. Ene barnet og jeg med attest til dette.

Anonymkode: e22a0...5f5

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Har 3 barn, jeg tar med:

Paracet/ibux, nesespray, GEM pulver, plaster, klorhexidin/pyrisept til rens hvis uhellete er ute. Noe mer dere tar med? Og ja, jeg vet det finnes apotek der og, men bare greit å ha i bakhånd. 

Anonymkode: 98ab6...f41

Lurt 😊, mye bedre å ta med litt diverse , så har du det klart, istedenfor å stresse med å finne apotek 😉🙂. Jeg har alltid med en liten førstehjelpmappe med plaster, klorhexidin, Ibux, Paracet, melkesyretabletter, og diverse, i tillegg til bodylotion, solkrem, Aftersun. Dyrt å kjøpe solkrem i Syden. 

Anonymkode: 5f578...ff6

Annonse

Har en liten toalettmappe som førstehjelpsmappe. I den er det paracet, nesespray, saltvann i engangspipetter, sårsalve, kløstillende salve, aloe vera, q-tips, plaster, pinsett og neglesaks, og et termometer.

Anonymkode: 5a7c1...794

Har et fast reiseførstehjelpsett. Det er med på alle lengre turer, samt når vi camper. Kjøpte et lite skrin til bil som jeg bruker. 

På kortere turer og dagsturer har jeg et mindre sett uten de "store" tingene som varmefolie, munn-munnmaske, enkeltmannspakker til store sår o.l.

Anonymkode: 939f8...006

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Har 3 barn, jeg tar med:

Paracet/ibux, nesespray, GEM pulver, plaster, klorhexidin/pyrisept til rens hvis uhellete er ute. Noe mer dere tar med? Og ja, jeg vet det finnes apotek der og, men bare greit å ha i bakhånd. 

Anonymkode: 98ab6...f41

Idoform og imodium i tillegg til det du lister opp. Skal vi til veldig varme tar jeg med brusetabletter for å motvirke dehydrering. 

Det er apotek i utlandet, ja - men når man for eksempel kjøper noe på apotek i Spania så står bruksanvisning kun på spansk.

Måtte kjøpe øredråper når vi var på ferie nå, og måtte få oversettelse fra resepsjonen - ikke kult. Så neste gang tar jeg med øredråper også - typisk trøbbel ved mye bading i klorvann 😁

Anonymkode: b2c1c...8a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...