Anonym bruker Skrevet 3. juli 2023 #1 Del Skrevet 3. juli 2023 Stefaren min hater meg. Virkelig. Fordi jeg var en rebell i ungdomsårene. Mamma vet nå hvorfor, og hun forstår godt hvorfor det skjedde. For en stund siden ble jeg brått uten bil. Mamma bestemte seg for å kjøpe en bil og la meg bruke den. Altså hadde de da 3 biler på to personer. Jeg var i ferd med å søke om bil via NAV, men avbrøt den da hun glad kunne fortelle meg at hun skulle kjøpe en bil, og at den skulle være min. Jeg ble lovet at jeg skulle få lov til å bruke den som jeg ville så lenge jeg betalte forsikring, drivstoff og reparasjoner. Jeg sa ja til det. Bilen trengte nye dekk nå, og jeg spurte om jeg kunne få lov å legge om i garasjen hos dem etter jeg hadde fått dem. Det var ok, og forrige uke gjorde jeg deg. Vi satt og snakket litt etterpå, og jeg forklarte at jeg og sønnen min skulle reise på ferie alene. Søstrene er på ferie på hvert sitt sted, så bare han og meg hjemme. Jeg sa «vi reiser på tirsdag», altså i morgen. I går får jeg telefon fra mamma. Hun kan fortelle meg at de må ha bilen jeg har brukt i 1 1/2 år fordi en av bilene deres skal fikses før EU. De må ha den i ei uke. Minst. Jeg forklarte at jeg jo skulle på ferie, og trengte bilen min for å reise dit. Får da til svar «egentlig har du jo ikke en bil xxxx. Sånn hvis man skal gå ut fra hvilket navn bilen står i». Jeg svarte med at vi jo hadde en avtale, og at vi burde forholde oss til det. Ja, det hadde vi, men stefaren min kunne ikke være uten bil i så lang tid. Jeg spurte fra når, og hun svarte «fra i morgen. Vi henter bilen klokken 9» Fikk litt panikk da jeg måtte i butikken og hente noe jeg har kjøpt i dag. Fikk heldigvis, uten å måtte betale ekstra, bryte avtalen om å komme og hente 12.00 i dag. Jeg hadde jo ikke bil. Bussforbindelsen her er en bløff også. Umulig å komme seg fra sted til sted uten at det koster en liten formue. Jeg satt på vekkeklokken på 7.30, stod opp, stelte meg, og var på vei til butikken da de stod ute på vei til å ta med bilen. Jeg sa da «dere skulle jo komme om en time. Jeg er på vei til butikken for å handle inn det jeg trenger for noen dager» da svarer stefaren min «du kan bare gå. Det har du bare godt av» (jeg er blitt litt overvektig siste året, men bruker fortsatt M i klær. Han bruker XXXL). Det tar 30 min hver vei til butikken, og jeg har en kneskade (som er en av grunnene til at jeg er blitt overvektig, og kan søke om bil via NAV). Mamma stod og hørte på hvordan han videre la ut om at jeg ikke eier en bil, om at jeg ikke trenger bil, at de kam ta bilen når som helst, at jeg bør fokusere på å klippe plenen, og lære meg at ikke en dritt i livet er gratis, og jeg kan ikke seile på den sjøen at mamma skal fikse alt lenger. Jeg må se til å bli voksen. Hun sa ikke et ord annet enn «ok?» til meg da han var ferdig. Hun kunne bare reist igjen når de kom, men da jeg kom ut, så kom hun kjapt ut av bilen litt for å beskytte meg, eller passe på at han ikke overhøvlet meg så mye som han kunne gjort. Jeg spurte henne «hadde du latt noen snakke sånn til deg?» han svarte «når man oppfører seg sånn som du har gjort (for 30 år siden), så kan man det». Mamma trakk på skuldrene og dro. Jeg gikk inn og låste døren. Jeg er litt redd han skal bli fysisk når han er sint selv om det aldri har skjedd. Jeg vet det er vanskelig å si i mot for mamma, men samtidig er jeg skuffet. Han har vært nedlatende mot meg bestandig, og jeg vet han misliker sterkt at jeg er på ferier med barna. Han liker rett og slett ikke at vi har det hyggelig. Så nå har jeg måtte avlyse den eneste ferien jeg skulle ha i år. Må gå til butikken og handle såpass mye at jeg ikke kommer til å klare å få plass i, eller styrke nok til å bære den store tursekken. Det er snakk om både melk og mel, pålegg, smør osv. jeg må gå til butikken hver dag i stedet. Og sannsynligvis vil det forverre skaden. Skriver ferdig søknaden til NAV nå, men… skal jeg: 1. ta bilen tilbake og så levere den når jeg kjøper via NAV? 2. nekte å ta den tilbake og vente de 3-4 mnd NAV bruker på å behandle søknaden min? 3. ??? Kjenner at jeg ikke kan ha noe mer med noen av dem å gjøre etter at dette er over. Jeg har gitt mamma utallige sjanser til å forsvare meg, men hun vil ikke for da kjefter han på henne. Hun tok ut separasjon for noen år siden, men tok idioten tilbake. Han mishandler henne ikke fysisk, men psykisk. Jeg kan forstå at hun blir redd, men jeg kan ikke leve med den måten han behandler meg på lenger. Jeg blir deprimert av det rett og slett. Og det løser ikke noe at jeg har PTSD i tillegg. Anonymkode: babf2...105 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441344-er-skuffet-over-moren-min-fordi-hun-er-ei-d%C3%B8rmatte/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeiteH Skrevet 3. juli 2023 #2 Del Skrevet 3. juli 2023 De behandler deg helt forferdelig, men du kan uansett ikke «ta bilen tilbake» da du ikke eier den. For din egen del bør du prøve å bli økonomisk (og emosjonelt) uavhengig av mor og stefar. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441344-er-skuffet-over-moren-min-fordi-hun-er-ei-d%C3%B8rmatte/#findComment-149977423 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2023 #3 Del Skrevet 3. juli 2023 Juridisk er dette litt av et dilemma. Moralsk er det enkelt; du har betalt for bilen. Du har betalt alle utgifter rundt det å ha bilen. Dette er som om en utleier skulle plutselig bytte lås på boligen til en leietaker, som har betalt husleie for måneden, og si at, "ja men egentlig har du jo ikke noen bolig for den står jo i mitt navn". For ikke å nevne at det er din egen mor... Kunne du gjort noe slikt mot ditt eget barn? Nei, jeg kan ikke si noe stygt om din mor. Jeg kjenner henne ikke. Men at du er skuffet over henne synes jeg er mildt av deg - men FULLT forståelig! Og absolutt helt på sin plass! Hun ødelegger jo forholdet mellom dere. Og sitt barnebarn. Anonymkode: afeeb...312 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441344-er-skuffet-over-moren-min-fordi-hun-er-ei-d%C3%B8rmatte/#findComment-149977425 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2023 #4 Del Skrevet 3. juli 2023 De er kjipe, men det aller beste er uansett å stå på egne ben! Fiks bil, finn på noe alternativt som ferie. Kan dere ta tog til noen venner feks? Anonymkode: 93977...0aa Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441344-er-skuffet-over-moren-min-fordi-hun-er-ei-d%C3%B8rmatte/#findComment-149977426 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2023 #5 Del Skrevet 3. juli 2023 HeiteH skrev (1 minutt siden): De behandler deg helt forferdelig, men du kan uansett ikke «ta bilen tilbake» da du ikke eier den. For din egen del bør du prøve å bli økonomisk (og emosjonelt) uavhengig av mor og stefar. Jeg mottar akkurat nå AAP, og har mister mye inntekt. Har klart å beholde huset og har betalt alt av slitedeler på den bilen nylig (bremser, lyspærer, skiftet olje og filter osv.) Jeg er ikke egentlig økonomisk avhengig av mamma. Jeg får bil fra NAV, men det tar lang tid. Jeg får bilen tilbake om ei uke eller to, for da er det for sent for meg å reise på ferie. Dette er ikke egentlig sant. Det var med vilje for å sabotere ferien min. Anonymkode: babf2...105 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441344-er-skuffet-over-moren-min-fordi-hun-er-ei-d%C3%B8rmatte/#findComment-149977427 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2023 #6 Del Skrevet 3. juli 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): De er kjipe, men det aller beste er uansett å stå på egne ben! Fiks bil, finn på noe alternativt som ferie. Kan dere ta tog til noen venner feks? Anonymkode: 93977...0aa Det finnes ikke tog her. Jeg har heller ikke nok penger til å kunne kjøpe en bil, eller kunne få lån (har huslån jeg ikke egentlig skulle hatt) Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Juridisk er dette litt av et dilemma. Moralsk er det enkelt; du har betalt for bilen. Du har betalt alle utgifter rundt det å ha bilen. Dette er som om en utleier skulle plutselig bytte lås på boligen til en leietaker, som har betalt husleie for måneden, og si at, "ja men egentlig har du jo ikke noen bolig for den står jo i mitt navn". For ikke å nevne at det er din egen mor... Kunne du gjort noe slikt mot ditt eget barn? Nei, jeg kan ikke si noe stygt om din mor. Jeg kjenner henne ikke. Men at du er skuffet over henne synes jeg er mildt av deg - men FULLT forståelig! Og absolutt helt på sin plass! Hun ødelegger jo forholdet mellom dere. Og sitt barnebarn. Anonymkode: afeeb...312 hun har 3 barnebarn hos meg, to hos søsteren min og et hos broren min. Mine er nedprioritert. Spesielt sønnen min. Har har høytfungerende autisme, og de forstår ikke hva det er, gidder ikke høre på det eller lese om det, og de aksepterer han ikke. Så han er aldri med til dem. Ikke jentene mine så mye heller. Føler meg litt som Lorelai egentlig. Dukker opp etter avtale fordi jeg skylder henne noe. Og tror hun er som moren der også. Hun fikset dette for å ha et forhold til meg. Hun vet jeg vil forsvinne om avtalen opphører. Anonymkode: babf2...105 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441344-er-skuffet-over-moren-min-fordi-hun-er-ei-d%C3%B8rmatte/#findComment-149977428 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2023 #7 Del Skrevet 3. juli 2023 Moren din virker veldig kuet av denne mannen, men det er for meg allikevel ikke en unnskyldning for å oppføre seg så dårlig mot både deg og sitt barnebarn. Kan du ikke få til litt av ferieplanene allikevel? Ikke la de "vinne". Korte ned antall dager (for å spare) og bruke noe av det du sparer på kollektivtransport eller leie av en bil gjennom Getaround (det som før het nabobil). Kanskje noen andre som kan låne deg en bil? Anonymkode: 422cb...f0e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441344-er-skuffet-over-moren-min-fordi-hun-er-ei-d%C3%B8rmatte/#findComment-149977431 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2023 #8 Del Skrevet 3. juli 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Moren din virker veldig kuet av denne mannen, men det er for meg allikevel ikke en unnskyldning for å oppføre seg så dårlig mot både deg og sitt barnebarn. Kan du ikke få til litt av ferieplanene allikevel? Ikke la de "vinne". Korte ned antall dager (for å spare) og bruke noe av det du sparer på kollektivtransport eller leie av en bil gjennom Getaround (det som før het nabobil). Kanskje noen andre som kan låne deg en bil? Anonymkode: 422cb...f0e Vi skulle reise tirsdag til lørdag denne uken. Det er eneste mulighet denne sommeren. Det er som sagt elendig kollektiv her, så vi kommer oss ikke rundt med det. Finnes ikke utleie av bil her heller. Nærmeste (som jeg kunne hatt råd til) er rent-a-wreck på Gardermoen. Med kollektiv tar det omtrent 3 timer dit. 4 med venting på bussbytte. Flytoget har jeg ikke råd til, og det er et stykke å gå fra Gardermoen og dit. Og med en autist på slep, så fungerer kollektiv dårlig generelt Anonymkode: babf2...105 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441344-er-skuffet-over-moren-min-fordi-hun-er-ei-d%C3%B8rmatte/#findComment-149977434 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2023 #9 Del Skrevet 3. juli 2023 Send søknad til NAV. Jo før du kan bli helt uavhengig av moren din og stefaren, jo bedre. Når du ikke låner bil av dem lenger så har de ikke det våpenet å sette inn mot deg. Du bør også innse at hun aldri kommer til å ta deg i forsvar og han kommer aldri til å ikke ønske å ødelegge for deg. Så jo mer du kan fjerne deg fra dem, jo bedre. Pengene du har brukt på den bilen bør du heller legge i en brukt el-sykkel. På den er det greit å komme seg til og fra butikken selv med varer. Anonymkode: 3ca0a...737 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441344-er-skuffet-over-moren-min-fordi-hun-er-ei-d%C3%B8rmatte/#findComment-149977439 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2023 #10 Del Skrevet 3. juli 2023 Jeg tror jeg ville kuttet kontakten med mor og stefar. Når de nå ikke klarer å bli ferdig med at du var en drittunge i tenåra, slik vel vi alle var til tider, så spør deg selv, om hva slags glede du har av dem i livet ditt. At de tok fra deg bilen, var helt horribelt, fy fader. Kan du bestille mat hjem, fra Oda feks? Eller Meny? Du skrev du var et stykke unna Gardermoen, så da tenkte jeg at du antagelig er i østlandsområdet, kanskje mot Gjerdrum eller den veien? Kunne du kjøpt deg en el sykkel for å kunne sykle til butikken eller bussen? Anonymkode: 9cb48...7d2 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441344-er-skuffet-over-moren-min-fordi-hun-er-ei-d%C3%B8rmatte/#findComment-149977440 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2023 #11 Del Skrevet 3. juli 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Send søknad til NAV. Jo før du kan bli helt uavhengig av moren din og stefaren, jo bedre. Når du ikke låner bil av dem lenger så har de ikke det våpenet å sette inn mot deg. Du bør også innse at hun aldri kommer til å ta deg i forsvar og han kommer aldri til å ikke ønske å ødelegge for deg. Så jo mer du kan fjerne deg fra dem, jo bedre. Pengene du har brukt på den bilen bør du heller legge i en brukt el-sykkel. På den er det greit å komme seg til og fra butikken selv med varer. Anonymkode: 3ca0a...737 Ja, men jeg får ikke de pengene tilbake. De er tapt. Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror jeg ville kuttet kontakten med mor og stefar. Når de nå ikke klarer å bli ferdig med at du var en drittunge i tenåra, slik vel vi alle var til tider, så spør deg selv, om hva slags glede du har av dem i livet ditt. At de tok fra deg bilen, var helt horribelt, fy fader. Kan du bestille mat hjem, fra Oda feks? Eller Meny? Du skrev du var et stykke unna Gardermoen, så da tenkte jeg at du antagelig er i østlandsområdet, kanskje mot Gjerdrum eller den veien? Kunne du kjøpt deg en el sykkel for å kunne sykle til butikken eller bussen? Anonymkode: 9cb48...7d2 De kommer til å forsvinne, men det jeg telte var om jeg skal vente med det til jeg har den nye bilen. Jeg trenger bil frem til jeg har en annen. Vet ikke om knærne mine tåler sykkel heller, og jeg må få barna på treninger etter ferien. Sønnen kan ikke ta kollektiv alene enda, og gåturen fra buss til treningen er for lang for meg. Låner sykkel til datter til butikken i dag, men er dønn avhengig av bil. Jeg kommer meg ingen steder jeg må uten. Treninger, fysioterapeut, leger, ultralyd på sykehuset osv. Men ja. Jeg forsvinner når dette er over. Søknaden med legeerklæring er sendt. Litt av grunnlaget for at man trenger bil fra NAV er jo at man av medisinske årsaker ikke kan ta kollektiv, og med det er det også fryktelig vanskelig å ta kollektiv, av flere grunner. Anonymkode: babf2...105 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441344-er-skuffet-over-moren-min-fordi-hun-er-ei-d%C3%B8rmatte/#findComment-149977444 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2023 #12 Del Skrevet 3. juli 2023 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Vi skulle reise tirsdag til lørdag denne uken. Det er eneste mulighet denne sommeren. Det er som sagt elendig kollektiv her, så vi kommer oss ikke rundt med det. Finnes ikke utleie av bil her heller. Nærmeste (som jeg kunne hatt råd til) er rent-a-wreck på Gardermoen. Med kollektiv tar det omtrent 3 timer dit. 4 med venting på bussbytte. Flytoget har jeg ikke råd til, og det er et stykke å gå fra Gardermoen og dit. Og med en autist på slep, så fungerer kollektiv dårlig generelt Anonymkode: babf2...105 Finnes en side på Facebook som heter "Sitte på, Haik?!". Verdt å prøve? Ingen andre i familien som du kan låne bil av? Anonymkode: 422cb...f0e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441344-er-skuffet-over-moren-min-fordi-hun-er-ei-d%C3%B8rmatte/#findComment-149977445 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2023 #13 Del Skrevet 3. juli 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Finnes en side på Facebook som heter "Sitte på, Haik?!". Verdt å prøve? Ingen andre i familien som du kan låne bil av? Anonymkode: 422cb...f0e Det tør jeg ikke prøve rett og slett. Nei, ingen andre å låne av Anonymkode: babf2...105 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441344-er-skuffet-over-moren-min-fordi-hun-er-ei-d%C3%B8rmatte/#findComment-149977446 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2023 #14 Del Skrevet 3. juli 2023 Hva om broren eller søsteren din kjører dere til nærmeste togstasjon? Anonymkode: 422cb...f0e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441344-er-skuffet-over-moren-min-fordi-hun-er-ei-d%C3%B8rmatte/#findComment-149977447 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2023 #15 Del Skrevet 3. juli 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hva om broren eller søsteren din kjører dere til nærmeste togstasjon? Anonymkode: 422cb...f0e Jeg er usikker på om det vil fungere for meg. Jeg må jo et sted etter det også. Og kollektiv er vanskelig for meg generelt. Begge jobber også nå Anonymkode: babf2...105 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441344-er-skuffet-over-moren-min-fordi-hun-er-ei-d%C3%B8rmatte/#findComment-149977449 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2023 #16 Del Skrevet 3. juli 2023 Det skal svært mye til å få tilskudd til bil fra Nav. Er du i jobb eller utdanning? Anonymkode: eb025...eac Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441344-er-skuffet-over-moren-min-fordi-hun-er-ei-d%C3%B8rmatte/#findComment-149977454 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2023 #17 Del Skrevet 3. juli 2023 Tenkte kanskje de kan kjøre dere halveis etter arbeidstid og at de dere skal besøke kan hente dere på halvveien. Bare en tanke. Anonymkode: 422cb...f0e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441344-er-skuffet-over-moren-min-fordi-hun-er-ei-d%C3%B8rmatte/#findComment-149977455 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 3. juli 2023 #18 Del Skrevet 3. juli 2023 Det er ikke så sikkert at stefaren din hater deg, men du er jo i 40- årene, og mister "brått" bil, er avhengig av moren din sin hjelp enda og virker ganske uselvstendig. Du burde jo bedt NAV om bil istedenfor å låne av moren din for 11/2 år siden. Voksne vil jo ikke være avhengige av andre på den måten, og du vant ingenting på å låne bil av moren din- det hadde ingen fordeler annet enn at du slapp å søke til egen. Hvis stefaren din må på jobb, og hvis det er så vanskelig med kollektivt osv som du fremlegger det, så er det jo viktigere at han kommer seg på jobb enn at du drar noen dager på ferie. Brutalt sagt. For hva tenkte du at stefaren din skulle gjøre? Blitt hjemme fra jobb mens du dro på ferie i moren din sin bil som han kunne brukt?? Bortsett fra det så virker han ikke enormt sympatisk, men mulig han bare er lei av at du ikke gjør det du bør gjøre så du faktisk står på egne ben. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441344-er-skuffet-over-moren-min-fordi-hun-er-ei-d%C3%B8rmatte/#findComment-149977456 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2023 #19 Del Skrevet 3. juli 2023 Du burde helt klart være økonomisk uavhengig av din mor og stefar, og din stefar fremstår helt klart som en veldig usympatisk mann. Hvordan vet du forresten av du vil få bil fra nav, det er ikke så lett å få det. Man får det bare for å komme seg til utdanning eller jobb selv, ikke for å kjøre barn på trening eller kjøre til butikken. Om du bor så øde til at det er helt umulig med kollektivtransport får du heller ikke støtte til bil, for da anser de at du uansett handikap hadde trengt bil for å komme deg på jobb. Anonymkode: 2f23f...646 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441344-er-skuffet-over-moren-min-fordi-hun-er-ei-d%C3%B8rmatte/#findComment-149977460 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2023 #20 Del Skrevet 3. juli 2023 ReneRene skrev (1 minutt siden): Det er ikke så sikkert at stefaren din hater deg, men du er jo i 40- årene, og mister "brått" bil, er avhengig av moren din sin hjelp enda og virker ganske uselvstendig. Du burde jo bedt NAV om bil istedenfor å låne av moren din for 11/2 år siden. Voksne vil jo ikke være avhengige av andre på den måten, og du vant ingenting på å låne bil av moren din- det hadde ingen fordeler annet enn at du slapp å søke til egen. Hvis stefaren din må på jobb, og hvis det er så vanskelig med kollektivt osv som du fremlegger det, så er det jo viktigere at han kommer seg på jobb enn at du drar noen dager på ferie. Brutalt sagt. For hva tenkte du at stefaren din skulle gjøre? Blitt hjemme fra jobb mens du dro på ferie i moren din sin bil som han kunne brukt?? Bortsett fra det så virker han ikke enormt sympatisk, men mulig han bare er lei av at du ikke gjør det du bør gjøre så du faktisk står på egne ben. Joda, det er sikkert. Hvilken jobb skal en mann på 80 år på? Du klarte å regne deg frem til at jeg er over 40 år, men klarte ikke da ta med i regnestykket at han mest sannsynlig er pensjonist? De er pensjonister begge to. Hvis du leser innlegget en gang til, så var jeg i gang med søknad til bil. Jeg hadde en bil. Men den ble påkjørt og ødelagt på en parkeringsplass. Den som forårsaket skaden stakk, og kameraene har ikke klart å identifisere annet enn bil, ikke fører. Og på gamle biler har man ofte bare delkasko eller ansvar. Altså ble jeg brått uten bil. Så satt jeg i gang led søknad til NAV, og i mellomtiden så hadde moren min kjøpt denne bilen. Det var ikke noe jeg ba om. Men jeg laget en avtale om at den var min, har betalt alt etterpå for bilen. Så nå har de nye sommerdekk, nye bremser (skiver og klosser), ny ABS-enhet, nytt håndbrekk, ny olje og filter. Og jeg har brukt 30 000 på det fordi jeg trodde bilen var min slik den har vært i 1 1/2 år. Anonymkode: babf2...105 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441344-er-skuffet-over-moren-min-fordi-hun-er-ei-d%C3%B8rmatte/#findComment-149977463 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2023 #21 Del Skrevet 3. juli 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Du burde helt klart være økonomisk uavhengig av din mor og stefar, og din stefar fremstår helt klart som en veldig usympatisk mann. Hvordan vet du forresten av du vil få bil fra nav, det er ikke så lett å få det. Man får det bare for å komme seg til utdanning eller jobb selv, ikke for å kjøre barn på trening eller kjøre til butikken. Om du bor så øde til at det er helt umulig med kollektivtransport får du heller ikke støtte til bil, for da anser de at du uansett handikap hadde trengt bil for å komme deg på jobb. Anonymkode: 2f23f...646 Hvordan jeg vet det trenger jeg ikke opplyse om. Jeg er økonomisk uavhengig, men mamma valgte å kjøpe en bil til meg. Nå ser jeg jo at hun antakelig gjorde det av egoistiske grunner Anonymkode: babf2...105 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441344-er-skuffet-over-moren-min-fordi-hun-er-ei-d%C3%B8rmatte/#findComment-149977466 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 3. juli 2023 #22 Del Skrevet 3. juli 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Joda, det er sikkert. Hvilken jobb skal en mann på 80 år på? Du klarte å regne deg frem til at jeg er over 40 år, men klarte ikke da ta med i regnestykket at han mest sannsynlig er pensjonist? De er pensjonister begge to. Hvis du leser innlegget en gang til, så var jeg i gang med søknad til bil. Jeg hadde en bil. Men den ble påkjørt og ødelagt på en parkeringsplass. Den som forårsaket skaden stakk, og kameraene har ikke klart å identifisere annet enn bil, ikke fører. Og på gamle biler har man ofte bare delkasko eller ansvar. Altså ble jeg brått uten bil. Så satt jeg i gang led søknad til NAV, og i mellomtiden så hadde moren min kjøpt denne bilen. Det var ikke noe jeg ba om. Men jeg laget en avtale om at den var min, har betalt alt etterpå for bilen. Så nå har de nye sommerdekk, nye bremser (skiver og klosser), ny ABS-enhet, nytt håndbrekk, ny olje og filter. Og jeg har brukt 30 000 på det fordi jeg trodde bilen var min slik den har vært i 1 1/2 år. Anonymkode: babf2...105 Jeg skrev "hvis" han skulle på jobb. Men er han 80 år og er så overvektig som xxxl, så har han nok uansett store problemer med å komme seg fra a til å. Og da syns han vel at han har førsteretten til bilen moren din eier? Du burde uansett hva søkt NAV den gangen for over ett år siden. Som nevnt hadde det ingen fordeler for deg å låne din mor sin. Ingen i det hele tatt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441344-er-skuffet-over-moren-min-fordi-hun-er-ei-d%C3%B8rmatte/#findComment-149977468 Del på andre sider Flere delingsvalg…
HeiteH Skrevet 3. juli 2023 #23 Del Skrevet 3. juli 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Joda, det er sikkert. Hvilken jobb skal en mann på 80 år på? Du klarte å regne deg frem til at jeg er over 40 år, men klarte ikke da ta med i regnestykket at han mest sannsynlig er pensjonist? De er pensjonister begge to. Hvis du leser innlegget en gang til, så var jeg i gang med søknad til bil. Jeg hadde en bil. Men den ble påkjørt og ødelagt på en parkeringsplass. Den som forårsaket skaden stakk, og kameraene har ikke klart å identifisere annet enn bil, ikke fører. Og på gamle biler har man ofte bare delkasko eller ansvar. Altså ble jeg brått uten bil. Så satt jeg i gang led søknad til NAV, og i mellomtiden så hadde moren min kjøpt denne bilen. Det var ikke noe jeg ba om. Men jeg laget en avtale om at den var min, har betalt alt etterpå for bilen. Så nå har de nye sommerdekk, nye bremser (skiver og klosser), ny ABS-enhet, nytt håndbrekk, ny olje og filter. Og jeg har brukt 30 000 på det fordi jeg trodde bilen var min slik den har vært i 1 1/2 år. Anonymkode: babf2...105 Man jobber gjerne til man er 70, så at han er pensjonist var ikke opplagt. Dersom man velger å ikke gjøre seg avhengig av andre personer, så unngår man slike situasjoner. De er drittsekker, men slike fins. De har man det bedre uten. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441344-er-skuffet-over-moren-min-fordi-hun-er-ei-d%C3%B8rmatte/#findComment-149977470 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2023 #24 Del Skrevet 3. juli 2023 Det løser ikke noe nå med ferien, men på sikt, ville jeg vurdert å flytte nærmere skole, butikk eller barnas fritidsaktiviteter. Boutgiftene blir kanskje høyere, men kanskje du da kan klare deg uten bil og spare penger på det. Anonymkode: 422cb...f0e Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441344-er-skuffet-over-moren-min-fordi-hun-er-ei-d%C3%B8rmatte/#findComment-149977474 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2023 #25 Del Skrevet 3. juli 2023 ReneRene skrev (1 minutt siden): Jeg skrev "hvis" han skulle på jobb. Men er han 80 år og er så overvektig som xxxl, så har han nok uansett store problemer med å komme seg fra a til å. Og da syns han vel at han har førsteretten til bilen moren din eier? Du burde uansett hva søkt NAV den gangen for over ett år siden. Som nevnt hadde det ingen fordeler for deg å låne din mor sin. Ingen i det hele tatt. Det har da vært fordeler hele veien frem til nå. Avtalen har fungert helt til hun lot seg overtale til å la han bestemme seg for å stille kjepper i hjulene. Han eier heller ikke bilen, og de har særeie på alt på grunn av særkullsbarn. Han trenger ikke bilen. Han bare later som. Han vil bare hindre meg i å dra på ferie. HeiteH skrev (1 minutt siden): Man jobber gjerne til man er 70, så at han er pensjonist var ikke opplagt. Dersom man velger å ikke gjøre seg avhengig av andre personer, så unngår man slike situasjoner. De er drittsekker, men slike fins. De har man det bedre uten. Jeg er som sagt ikke avhengig av dem på noen måte. Men når hun eier 3 biler og tilbyr meg en av dem, så takket jeg ja fordi jeg stod uten bil akkurat da. Jeg kunne så klart fortsatt søknaden til NAV, og dette diskuterte jeg selvsagt med henne. Men neeeida. Det trengte jeg virkelig ikke. Man har gjerne tillit til foreldrene sine. De har gjort nye rart, ja, men dette har de ikke gjort noe i nærheten av en gang. Det er så gjennomskuelig at han gjør dette med vilje for at jeg ikke skal få reist Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det løser ikke noe nå med ferien, men på sikt, ville jeg vurdert å flytte nærmere skole, butikk eller barnas fritidsaktiviteter. Boutgiftene blir kanskje høyere, men kanskje du da kan klare deg uten bil og spare penger på det. Anonymkode: 422cb...f0e Jeg bor nært barneskole som minste er ferdig på nå. De går på fritidsaktiviteter og snart ungdomsskole litt på hver sin kant, så blir vanskelig å flytte når jeg uansett havner langt fra en av dem. Nå bor jeg ca midt mellom. Og så får jeg aldri i verden kjøpt noe som koster mer enn det jeg har. Men nok om det. Hva jeg kan, burde, skulle, kunne osv er uansett ikke noe som løser problemet som er nå. Anonymkode: babf2...105 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441344-er-skuffet-over-moren-min-fordi-hun-er-ei-d%C3%B8rmatte/#findComment-149977478 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå