Gå til innhold

Hvor flau over foreldrene får man lov til å være?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ReneRene skrev (8 timer siden):

Skummelt med så selvopptatte foreldre. 

Det er ikke selvopptatt å flagge sine verdier for barna. Det kalles å oppdra dem. Noe man har ansvar for så lenge de er under 18.

Anonymkode: 068fe...7c3

ReneRene skrev (12 timer siden):

Skummelt med så selvopptatte foreldre. 

Selvopptatt? Det heter oppdragelse, noe som er viktig for å forberede barn på voksenlivet. Små persilleblad som mamma og pappa har lagt alt til rette for får en tøff start på voksenlivet når de oppdager at hele verden IKKE er til for å tilfredsstille dem. Jeg jobber med aldersgruppen, så det vet jeg. 

Anonymkode: 2e25d...b88

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Selvopptatt? Det heter oppdragelse, noe som er viktig for å forberede barn på voksenlivet. Små persilleblad som mamma og pappa har lagt alt til rette for får en tøff start på voksenlivet når de oppdager at hele verden IKKE er til for å tilfredsstille dem. Jeg jobber med aldersgruppen, så det vet jeg. 

Det er ikke oppdragelse å sette egne behov og følelser først som foreldre. Det har aldri vært det og vil aldri bli det. Foreldre som blir oppriktig lei seg ved å vise det når unger "sårer dem", som forteller at deres ord er lov uavhengig hvor viktig saken er, kun fordi de bestemmer, og som ignorerer hva som er typisk i barns utvikling uten å ta hensyn, vel det er et ord for slike mennesker. Og de er ihvertfall  mer av verste sort "oppdragere"

Nå sier jeg ikke at Ts er der, for å poengtere. 

Endret av ReneRene
ReneRene skrev (2 timer siden):

Det er ikke oppdragelse å sette egne behov og følelser først som foreldre. Det har aldri vært det og vil aldri bli det. Foreldre som blir oppriktig lei seg ved å vise det når unger "sårer dem", som forteller at deres ord er lov uavhengig hvor viktig saken er, kun fordi de bestemmer, og som ignorerer hva som er typisk i barns utvikling uten å ta hensyn, vel det er et ord for slike mennesker. Og de er ihvertfall  mer av verste sort "oppdragere"

Det er ingen som hevder det du rabler om her. 

Anonym bruker skrev (21 timer siden):

For noe totalt vrøvl.

Å bli større og å løsrive seg er en fin ting. Det er naturlig. At de "setter grenser" ved å late som om familien ikke fins er ikke noe vi trenger å "se fra barnas perspektiv". Vi, som voksne, skal være et korrektiv til den flauheten ungene dyrker i en viss alder. Vi skal realitetsorientere dem med at det ikke er flaut å spise utendørs, og vi skal stå fast på at "jeg er en person som ikke har noe å skamme meg over, selv om du skulle ønske jeg så annerledes ut/ hadde en annen stemme/ var et annet kjønn/ var et annet sted", eller hva det nå er de er flaue over. 

Man kan faktisk si at det blir frokost på mine premisser eller ingen frokost, hvis du ikke vil bli sett med meg i offentlighet så får du heller ikke den maten. 

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Det er ikke selvopptatt å flagge sine verdier for barna. Det kalles å oppdra dem. Noe man har ansvar for så lenge de er under 18.

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Det er ingen som hevder det du rabler om her. 

☝️

Annonse

ReneRene skrev (På 4.7.2023 den 15.39):

☝️

Det er tydeligvis en utbredt sykdom, det der, "å tolke og misforstå".

Du selv tolker i alle fall med mye fantasi og skaperkraft hvis du får "å stå for sine verdier" til å bli "hensynsløst mot barna". 

rene.jpg

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er tydeligvis en utbredt sykdom, det der, "å tolke og misforstå".

Du selv tolker i alle fall med mye fantasi og skaperkraft hvis du får "å stå for sine verdier" til å bli "hensynsløst mot barna". 

rene.jpg

Hva snakker du om? 

ReneRene skrev (På 4.7.2023 den 12.32):

👆

ReneRene skrev (1 time siden):

Hva snakker du om? 

ReneRene skrev (3 timer siden):

Skulle dette gi mening? 

For normale mennesker gir det ikke mening at du forlanger å kunne "å tolke og misforstå" alt andre folk sier, og tillegge dem helt koko innhold som ikke ligner det de faktisk mener, samtidig som du ender opp i "ro ro til fiskeskjær" når andre trekker en helt logisk konklusjon av dine egne utsagn. Det normale ville være å ikke kritisere andre for det man selv er verst til. Såeh...ja, det gir mening for andre. Men neppe for deg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...