Gå til innhold

Spanske barn, legger seg «aldri»?

Anbefalte innlegg

Jeg er i Spania og låner en leilighet i en liten by som ikke er typisk for turister annet enn for spanjoler selv som har ferieleiligheter.

Sitter på terrassen nå 00.10 og hører småbarn i 3-4 års alder leke ute som det skulle vært midt på dagen. Litt spennende å oppleve så forskjellig fra Norge.

Anonymkode: 87a0a...73d

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Jeg er i Spania og låner en leilighet i en liten by som ikke er typisk for turister annet enn for spanjoler selv som har ferieleiligheter.

Sitter på terrassen nå 00.10 og hører småbarn i 3-4 års alder leke ute som det skulle vært midt på dagen. Litt spennende å oppleve så forskjellig fra Norge.

Det er sånn i byen der jeg bor også. Fedre som sitter ute til midnatt og snakker sammen med barna leker rundt. Om sommeren vel og merke. Det er ikke så uvanlig tror jeg. De forholder seg ikke helt til tid som det vi gjør 

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg sitter i Sarpsborg og naboene er kurdere. Kl 00.30 er 2 åringen ser våken, griner og bærer seg riktignok, men ser de i stua der. Hører fedrene gaper og hoier og ler. 

Ser det rundt her. 0 leggetid hos utlendingene. 

Anonymkode: d0ec5...5f3

Annonse

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg sitter i Sarpsborg og naboene er kurdere. Kl 00.30 er 2 åringen ser våken, griner og bærer seg riktignok, men ser de i stua der. Hører fedrene gaper og hoier og ler. 

Hvordan kan du høre at noen gaper?

Anonymkode: 705af...3b7

Sånn er det i mange land i sør Europa. Familiene går ut sent og barna er naturligvis med. De fleste voksne og barn sover en lur midt på dagen. Vokst opp med dette selv og mine unger har hatt det slik på ferie de også. Når man spiser middag ute sent så blir det vanskelig å legge barna tidlig.

Leggetidsnazier som skal putte barna i seng til et gsst tidspunkt enten det er hverdag, ferie eller julaften er et særnorsk fenomen.

"Barnet mitt trenger rutiner". Vel, resten av verden makter å leve livet uten klokke når det ikke er jobbhverdag, merkelig at det er umulig her.

Anonymkode: 783d1...43a

Jeg følger den samme skikken. Har en toåring og tre eldre barn/ungdommer. De store vil på stranda kl 17.30 og da gjør vi det. Toåringen tar en lur kl 19 på stranda og så er vi våkne alle sammen til 00-01. Sove tidlig kan vi gjøre til vinteren, nå lever vi livet. 🌻🌻🌻

Anonymkode: c4abc...d49

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hm, har ikke samme erfaring med utlendingene i to av husene nær her. De svenske utlendingene legger sine barn til omtrent samme tid som vi da barna våre var små, og de britiske bare litt senere.

Anonymkode: 3c27e...d87

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...