Gå til innhold

Bursdagsfeiring 14 åring

Anbefalte innlegg

Min datter blir 14 år i sommer, og hun er hos sin far denne helgen. Hun spurte i dag om hun kunne feire dagen sin sammen med noen venninner, hjemme hos meg. Jeg er på jobb denne lørdagskvelden, og hun har sett for seg at det skal komme 7-8 jenter hit i 18-tiden, og at de skal spise pizza og godteri sammen frem til bursdagen avsluttes kl. 22.00. Jeg kommer hjem 22.15. 

Grunnen til at jeg er litt skeptisk er at jeg kjenner ikke alle jentene i venninnegjengen, da det har kommet flere til etter de startet på ungdomsskolen. Men jenta mi og venninnene fra barneskolen er rolige og fornuftige jenter, som har fokus på idrett. Jeg er bare redd for at noe skulle oppstå når jeg er opptatt og ikke nødvendigvis kan dra ifra jobb. Far bor en halvtimes kjøretur unna, og har sagt at han kommer kjørende om det skulle være behov for det.

Jeg tenker at jentene helt sikkert har fått en fin kveld sammen, uten noe tull. Men det er den «hvis om att»-tanken som melder seg..

Grunnen til at hun ikke ønsker å feire hos far, er pga småsøsken som hun tror vil komme å forstyrre.

Noen som har noen tanker/erfaringer om denne situasjonen?:)

Anonymkode: d638c...f4c

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441321-bursdagsfeiring-14-%C3%A5ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har et barn på samme alder. Hadde det vært gjengen fra barneskolen hvor alle kjenner hverandre både barn og foreldre, så ja. Hvis det er en ny ‘blanding’ fra ungdomsskolen og verken du eller far er i nærheten hvis det blir noe konflikt eller noe, så nei. Hos oss har det vært så pass mye bare på 8.trinn kontra den trygge og gode barneskolen at jeg er veldig nøye på hvem barnet mitt er sammen med på fritiden ..

Anonymkode: a1d76...87e

Takk, for svar :)

Jeg har som sagt bare godt inntrykk av jentene, men det er 3-4 av de som jeg ikke kjenner og heller ikke vet av foreldrene. Tror sjansen er liten for at bursdagen tar feil retning (konflikter, alkohol etc) Men man vet aldri i denne alderen.. 

HI

Det der hadde jeg ikke vært bekymret for et øyeblikk, om det var min datter. Hun er som din, rolig og fornuftig. I verste fall, om noe skjer, så er du der jo 22.15. Det er helt uproblematisk. La henne feire! 

Anonymkode: 7c524...e5a

Det er noe i å ikke være skyldig til motsatt er bevist også. De høres jo ut som jenter som har oppført seg helt fint til nå. 

Hvis du kjenner naboene godt, er det alltid en trygghet i at de kan få nummer til faren, tilfelle noe bør sjekkes ut. 

Anonymkode: 01117...2f5

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Min datter blir 14 år i sommer, og hun er hos sin far denne helgen. Hun spurte i dag om hun kunne feire dagen sin sammen med noen venninner, hjemme hos meg. Jeg er på jobb denne lørdagskvelden, og hun har sett for seg at det skal komme 7-8 jenter hit i 18-tiden, og at de skal spise pizza og godteri sammen frem til bursdagen avsluttes kl. 22.00. Jeg kommer hjem 22.15. 

Grunnen til at jeg er litt skeptisk er at jeg kjenner ikke alle jentene i venninnegjengen, da det har kommet flere til etter de startet på ungdomsskolen. Men jenta mi og venninnene fra barneskolen er rolige og fornuftige jenter, som har fokus på idrett. Jeg er bare redd for at noe skulle oppstå når jeg er opptatt og ikke nødvendigvis kan dra ifra jobb. Far bor en halvtimes kjøretur unna, og har sagt at han kommer kjørende om det skulle være behov for det.

Jeg tenker at jentene helt sikkert har fått en fin kveld sammen, uten noe tull. Men det er den «hvis om att»-tanken som melder seg..

Grunnen til at hun ikke ønsker å feire hos far, er pga småsøsken som hun tror vil komme å forstyrre.

Noen som har noen tanker/erfaringer om denne situasjonen?:)

Hadde selvfølgelig latt henne få lov. 

Anonymkode: 2cdc4...09f

Annonse

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Takk, for svar :)

Jeg har som sagt bare godt inntrykk av jentene, men det er 3-4 av de som jeg ikke kjenner og heller ikke vet av foreldrene. Tror sjansen er liten for at bursdagen tar feil retning (konflikter, alkohol etc) Men man vet aldri i denne alderen.. 

HI

Så i aller verste fall så hadde de blitt fulle. Hva så? Det er ikke farlig. 

Gi henne tillitt. Du kommer jo hjem kl 22.15. 

Anonymkode: 2cdc4...09f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...