Gå til innhold

Hun forventer å være med på hytta, og jeg har skikkelig dårlig samvittighet som sier nei :(

Anbefalte innlegg

Mine foreldre har en hytte.
De bruker den ikke, men jeg benytter meg mye av den, jeg står også for alt av vedlikehold.

Hver sommer pleier vi å ha 3-4 uker med ferie.
Vi har først vært 1 uke i syden, og resten på hytta.
De siste årene har farmor til barna vært med 1-2 uker, vi har hatt en uke bare oss, og resten med henne.
Hun bor langt borte og ser ikke barnebarna så veldig ofte, og jeg tror hun er litt ensom til tider.
Kommer ikke sånn super godt overens med henne, men ved tanke på barna har jeg ikke lagt inn noen protester.

Forholdet vårt har vært ganske dårlig en god stund, og vi gikk fra hverandre nå i januar.
Han har barna nå, og skal ha dem 2 uker til. Jeg skal ha de 3 uker etter det, og da skal vi være på hytte.
De 3 ukene han har den er de en uke i syden, og 2 uker i byen. Han leverer barna på hytta hos meg

Min tidligere svigermor ringte meg før i dag og sa hun så på flybilletter og lurte på når barna kom til meg.
Jeg svarte når de kom, og hun svarte med at da kommer hun dagen før slik at hun får pakket ut før og hvilt litt etter reisen de kommer.
Jeg blir mildt sagt overrasker, og sier at dersom hun skal ha samvær med barnebarna nå i ferien må hun ta det de ukene barna er hos far.
Hun svarer at det passer ikke, de er i syden nå, og han her ikke plass til at hun overnatter samt at hun ønsker å komme seg bort fra byen litt, og det er jo plass til henne på hytta.
Jeg svarer igjen at skal hun ha samvær med barnebarna nå i sommer må det være mens de er hos far, da var jeg visst veldig vanskelig.

Nå sitter jeg igjen med en skikkelig dårlig samvittighet :(
Og jeg som hadde gledet med slik til en sommerferie uten henne

Anonymkode: 26e6c...25f

Fortsetter under...

Da får du bare være vanskelig! Du skal ikke bøye av. Du har gitt tydelig beskjed, stå for det du har sagt. 

Jeg skjønner ikke engang at farmor klarte å komme på tanken! 

Anonymkode: 8a72e...2a1

Her skal du overhodet ikke ha dårlig samvittighet, det er fars ansvar å sørge med samvær med sin mor, ikke ditt.

Hun er ekssvigermor, du er ikke lenger i familie med henne engang. Hun er selvfølgelig farmor til barna, så helt greit å være venner med henne, det blir både konfirmasjoner og andre tilstelninger etterhvert hvor det er naturlig å kunne omgås eksens familie, men du trenger ikke ha henne med på hytta altså.

Anonymkode: 16454...cc4

Annonse

Tusen takk.

Kommer ikke til å invitere henne, men stå på at samvær får hun ta mens barna er hos far.
Tenker i det stille at dette bruddet er en omveltning for henne også, ikke bare for oss.

HI

Helt klart ikke ditt ansvar. Hvorfor har ikke din ex tatt ned seg barna for å besøke henne eller invitert farmor med til syden? Det er han som skal ha dårlig samvittighet. 

Anonymkode: b9a2f...160

ReneRene skrev (3 minutter siden):

Kan hun ikke få være med bare en uke? 

Helst ikke.
Som jeg skrev, jeg kommer ikke sånn super godt overens med henne.
De årene hun har vært der har mannen tatt seg av henne, jeg orker ikke å ha henne der en uke alene..

HI

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Helst ikke.
De årene hun har vært der har mannen tatt seg av henne, jeg orker ikke å ha henne der en uke alene..

HI

Nei, da har du jo bestemt deg. Det er jo ditt valg. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Helst ikke.

HI

Selvfølgelig skal du ikke bruke en tredjedel av ferien din sammen med noen du ikke ønsker å være sammen med.

Det blir jo like dumt som at mora di skal henge med eksen din en uke. Sett grenser og overhold dem!

Anonymkode: e371a...f51

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Selvfølgelig skal du ikke bruke en tredjedel av ferien din sammen med noen du ikke ønsker å være sammen med.

Det blir jo like dumt som at mora di skal henge med eksen din en uke. Sett grenser og overhold dem!

Akkurat det å være sammen med besteforeldre på andre siden etter en skilsmisse kan fint gå an, men det forutsetter jo et forhold uten komplikasjoner da. Som det ser ut som det vil bli her..

Endret av ReneRene
ReneRene skrev (6 minutter siden):

Akkurat det å være sammen med besteforeldre på andre siden etter en skilsmisse kan fint gå an, men det forutsetter jo et forhold uten komplikasjoner da. Som det ser ut som det vil bli her..

Ja, nettopp… Hi vil ikke, og da skal hun selvfølgelig ikke.

Annonse

Gjest Danida

Du gjorde rett, HI. Hun har ikke noe på hytta di å gjøre hvis du ikke er gift med sønnen hennes. Da må dere i så fall være VELDIG gode venner, du og hun. Når det ikke er tilfelle, så er det helt greit at du ikke inviterer henne. Men det står henne da fritt å invitere sine barnebarn hjem til seg selv? Hva hindrer henne?

Skulle til å si at hvis dere kommer overens kunne du strukket deg litt for at hun skulle få tid med barnebarna. Det gagner jo barna også. Men siden dere ikke har noe nært forhold og det er mannen som har tatt seg av henne reagerer jeg ikke på at du sier nei til henne. At hun tar samværet mens de er hos far er bare rett og rimelig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...