Gå til innhold

Favoritt sommer klesplagg ☀️

Anbefalte innlegg

Må handle meg litt nytt til ferie, og har utallige blomstrete sommerkjoler😇 Litt lei. Lyst på noe litt mer «kult». 

Kom gjerne med inspirasjon til et antrekk du er fornøyd med, eller ønsker deg☀️ 

god sommer !

Anonymkode: 37d0d...3c5

Fortsetter under...

Favorittsommersklesplagg i ett ord 😊

Min favoritt er uten tvil linshorts med bred strikk og snor i livet og som går omtrent halvveis ned på låret. Det er både mykt, luftig og ser relativt pent ut, og er lett å kombinere med de fleste topper og lette gensere. Jeg bor omtrent i slike om sommeren. 

Anonymkode: ddfca...17c

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Jeg aner ikke hvordan jeg skal formulere dette spørsmålet uten at det høres frekt ut, men jeg kan forsikre at jeg spør av oppriktig interesse, så håper du tar det slik 😊

Jeg har vært her inne lenge nok til å få med meg at det kan virke som om vi kan ha noenlunde samme størrelse, altså er en tanke fyldige, men ikke direkte store heller. Jeg er i hvert fall en str 40/L. De gangene jeg prøver slike kjoler du lenker til her, føler jeg at jeg ser ut som et gedigent telt og ser mye større og tykkere ut enn jeg faktisk er. Hvordan får du dette til å se bra ut hvis du også er litt større en syltynn?

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg aner ikke hvordan jeg skal formulere dette spørsmålet uten at det høres frekt ut, men jeg kan forsikre at jeg spør av oppriktig interesse, så håper du tar det slik 😊

Jeg har vært her inne lenge nok til å få med meg at det kan virke som om vi kan ha noenlunde samme størrelse, altså er en tanke fyldige, men ikke direkte store heller. Jeg er i hvert fall en str 40/L. De gangene jeg prøver slike kjoler du lenker til her, føler jeg at jeg ser ut som et gedigent telt og ser mye større og tykkere ut enn jeg faktisk er. Hvordan får du dette til å se bra ut hvis du også er litt større en syltynn?

Jeg er større enn deg, en xl, og ville ikke hatt noen problemer med å bruke en slik kjole. Det er klart man synes i terrenget, men jeg tror det handler om mindset og holdning like mye som størrelse. Jeg vet jo godt at jeg ikke er en 36- dame, det blir jeg ikke uansett kjolevalg…

Anonymkode: ed85a...730

Annonse

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Det går fint😊 jeg er ikke syltynn ,men føler slike kjoler kler meg. Jeg er 173 høy og når jeg gikk på vekta i går viste den 69 kilo. Pleier å være pluss minus 72 kilo. Greia er vel aller mest at jeg føler meg vel i egen kropp og bruker de klærne jeg liker. Liker ikke klær som strammer og særlig ikke om sommeren😊

mamma til adhd gutt<3 skrev (6 minutter siden):

Det går fint😊 jeg er ikke syltynn ,men føler slike kjoler kler meg. Jeg er 173 høy og når jeg gikk på vekta i går viste den 69 kilo. Pleier å være pluss minus 72 kilo. Greia er vel aller mest at jeg føler meg vel i egen kropp og bruker de klærne jeg liker. Liker ikke klær som strammer og særlig ikke om sommeren😊

Oi, da er vi faktisk nøyaktig like store! Morsomt! 

Ja, det er viktig å bruke klær man trives i. Kanskje det er kroppsform også? Jeg har typisk timeglassfigur med brede skuldre og stor byste, så kanskje det er derfor jeg føler at jeg ser større ut. Når klærene går inn i midjen, som er relativt smal hos meg, føler jeg at jeg ser slankere ut. Uansett, takk for svar 😊

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Oi, da er vi faktisk nøyaktig like store! Morsomt! 

Ja, det er viktig å bruke klær man trives i. Kanskje det er kroppsform også? Jeg har typisk timeglassfigur med brede skuldre og stor byste, så kanskje det er derfor jeg føler at jeg ser større ut. Når klærene går inn i midjen, som er relativt smal hos meg, føler jeg at jeg ser slankere ut. Uansett, takk for svar 😊

Ikke rart at man får komplekser for vekta når folk som er normalvektige definerer seg som så store at de ikke kan gå med visse klesplagg

Anonymkode: 1661f...21a

Favorittsommersklesplagg i ett ord 😊

Min favoritt er uten tvil linshorts med bred strikk og snor i livet og som går omtrent halvveis ned på låret. Det er både mykt, luftig og ser relativt pent ut, og er lett å kombinere med de fleste topper og lette gensere. Jeg bor omtrent i slike om sommeren. 

Mangler du ikke komma? Du som retter på andre.. 

Anonymkode: caea8...bb4

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ikke rart at man får komplekser for vekta når folk som er normalvektige definerer seg som så store at de ikke kan gå med visse klesplagg

De fleste av oss kler oss vel etter kroppsfasong og høyde? 

Anonymkode: 2dafc...fdf

Aldri mønster på plagg. Det er nr 1 hvis du vil være "kulere" Blomstermønster på plagg osv får deg  til å se mer voksen/ eldre ut i de fleste tilfeller. Bruk ensfargede plagg, gjerne i knæsj farger på sommeren, men hvite baggy bukser er alltid fint, og baggy bukser i det hele tatt. Syns også jeans kan være fint selv om jeg aldri bruker det selv. 

Shorts derimot bør være denim, og helst med noe stæsj. Alltid korte topper på sommeren, og kule heklede jakker. 

Og boots. De er viktige, men det fins  fine sko. Bare unngå de forferdelige ballerinaskoene. Noen kule sneakers kan gå an. 

Endret av ReneRene

Annonse

Jeg har lagt min elsk på Pepper sine linkjoler i ulike varianter. Med overgangsalder på gsng og varme sommere fant jeg ifjor endelig plagg som jeg kan bruke ute i varmen. Har både ensfargede og med mønster. Kjøpte meg noen nye her omdagen på salget dere, min datter ovetalte meg til å velge noen med fsrger og mønstere jeg ikke syns var helt meg. Men overraskende nok så føler jeg meg veldig vel i de, selv om mønsteret minner meg veldig om min farmor. Yngstedatter på 18år har allerede stjålet den ene ifra skapet mitt, så det må vel bety at mønsteret ikke er gammeldags eller stygt. 
Nettsia bare hang seg, men fant en av kjolene ett annet sted https://shimmeringclothing.no/kjoler/linkjole-fra-pepper/

Fant capri bukser i tynt joggebuksestoff i en lokalbutikk her. Helt geniale å bruke på jobb siden det er veldig varmt på jobb og jeg trenger en bukse som jeg kan ha noe i lommene på uten at de faller av. Det err ikke slt sommertøy det går med. Linkjolene er også geniale for den jeg har link av har lommer, ikke store lommer men store nok. 

Anonymkode: c3146...d64

mamma til adhd gutt<3 skrev (3 timer siden):

Helt sikker på at du ser smashing ut i sånne kjoler. Du er jo helt slank❤️

Anonymkode: d4eb7...548

Enig!!

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Enig!!

Eller så kan dere faktisk se sånn på det at selv normalvektige også kan ha komplekser fordi de ikke greier å se objektivt på seg selv. Jeg sier ikke at dette gjelder noen her i tråden, men dere må ikke ignorere at flere har et problematisk forhold til både kropp og mat. Akkurat det trenger ikke å ha med overvekt å gjøre i det hele tatt! 

ReneRene skrev (10 minutter siden):

Eller så kan dere faktisk se sånn på det at selv normalvektige også kan ha komplekser fordi de ikke greier å se objektivt på seg selv. Jeg sier ikke at dette gjelder noen her i tråden, men dere må ikke ignorere at flere har et problematisk forhold til både kropp og mat. Akkurat det trenger ikke å ha med overvekt å gjøre i det hele tatt! 

Det endrer ikke noe som helst på kommentaren min.

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Det endrer ikke noe som helst på kommentaren min.

Det bør det siden du ikke vet hvem som er "offer" her. Du kan jo ikke bebreide andre hvis de selv har et problematisk forhold til kropp og mat. Overvektige må også se at slike ting ikke nødvendigvis har med vekt å gjøre. 

ReneRene skrev (36 minutter siden):

Det bør det siden du ikke vet hvem som er "offer" her. Du kan jo ikke bebreide andre hvis de selv har et problematisk forhold til kropp og mat. Overvektige må også se at slike ting ikke nødvendigvis har med vekt å gjøre. 

Og du vet ikke om jeg er offer her. Kommer ikke til å svare deg noe mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...