Gå til innhold

Jeg gjorde det slutt med kjæresten fordi datteren min var "barnevakt" for hans datter

Anbefalte innlegg

Vi hadde det veldig bra sammen. Men døtrene våre er like gamle, de er 11. Hans datter er tilbakestående og på nivå med en 7-åring. Min datter må stadig vekk ta ansvar for hans datter, og da han presterte å si at min datter kunne passe på hans datter når de begynner å henge ute og dra på fest osv, så kjente jeg at jeg ikke orka mer. 

Datteren min er lei, hun har ikke hørt noe av dette ang fest/henge ute, men når hun allerede nå er lei så orker jeg ikke utsette henne for mer. 

Anonymkode: bd0da...6b7

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Vi hadde det veldig bra sammen. Men døtrene våre er like gamle, de er 11. Hans datter er tilbakestående og på nivå med en 7-åring. Min datter må stadig vekk ta ansvar for hans datter, og da han presterte å si at min datter kunne passe på hans datter når de begynner å henge ute og dra på fest osv, så kjente jeg at jeg ikke orka mer. 

Datteren min er lei, hun har ikke hørt noe av dette ang fest/henge ute, men når hun allerede nå er lei så orker jeg ikke utsette henne for mer. 

Så utrolig bra for dem at du gjorde det slutt..

Anonymkode: 24fb5...a48

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Så utrolig bra for dem at du gjorde det slutt..

Det var vel best for dattera til hi, som nå som 11-åring slipper å være ufrivillig barnevakt for en tilbakestående jevnaldrende.

Anonymkode: 63904...e70

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Antar du mener støttekontakt HI, ikke barnevakt. 

Anonymkode: f609e...807

Annonse

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Tilbakestående? Er det virkelig noen som fortsatt bruker det uttrykket om mennesker?

Anonymkode: cbfd2...e01

Bare de som selv er tilbakestående.

Anonymkode: f30a4...74b

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Tilbakestående? Er det virkelig noen som fortsatt bruker det uttrykket om mennesker?

Anonymkode: cbfd2...e01

Ja, hvis de er tilbakestående så

Anonymkode: 68136...5b4

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ja, hvis de er tilbakestående så

Mener du psykisk utviklingshemmed? Hjerneskade? Umoden?

I 2023 er det virkelig ikke vanlig å si "tilbakestående" altså. Det er et ord som bare brukes som skjellsord i dag.

Anonymkode: 04cab...0b7

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Mener du psykisk utviklingshemmed? Hjerneskade? Umoden?

I 2023 er det virkelig ikke vanlig å si "tilbakestående" altså. Det er et ord som bare brukes som skjellsord i dag.

Vet du ikke hva tilbakestående betyr? Det er det samme som mental retardasjon 

Annonse

Jeg vet at det er et ord vi ikke bruker lenger. Det vet de fleste.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jo, jeg vet hva det betyr, akkurat som jeg vet hva mongo og pakkis betyr. Men ordene brukes ikke i seriøs samtale lengre...

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Det var vel best for dattera til hi, som nå som 11-åring slipper å være ufrivillig barnevakt for en tilbakestående jevnaldrende.

Et barn - ingen - fortjener ikke å bli omtalt på den måten HI gjør her. Så jeg tenker det var en velsignelse for kjæresten og hans datter. Hun har ingen respekt ut fra det jeg leser. Bare det å bruke «tilbakestående» i 2023.. jeg grøsser. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Et barn - ingen - fortjener ikke å bli omtalt på den måten HI gjør her. Så jeg tenker det var en velsignelse for kjæresten og hans datter. Hun har ingen respekt ut fra det jeg leser. Bare det å bruke «tilbakestående» i 2023.. jeg grøsser. 

Helt uavhengig av hvilke begrepet voksne bruker så endrer ikke det at det må være en lettelse for his datter å slippe det ansvaret som stefar åpenbart påtenkte henne å måtte ta. Hvem bare bestemmer at en 11-åring skal måtte ta seg av en av en 11-åring som ikke engang er frisk?

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Helt uavhengig av hvilke begrepet voksne bruker så endrer ikke det at det må være en lettelse for his datter å slippe det ansvaret som stefar åpenbart påtenkte henne å måtte ta. Hvem bare bestemmer at en 11-åring skal måtte ta seg av en av en 11-åring som ikke engang er frisk?

Jenta er hverken syk eller tilbakestående. Det er det folk vil ha frem her. Når det er sagt så er det ingen som mener at et barn skal være støttekontakt for et annet barn. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (26 minutter siden):

Når det er sagt så er det ingen som mener at et barn skal være støttekontakt for et annet barn. 

Nei, hvilket var mitt poeng: Det må være fint dor 11-åringen å slippe dette.

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Nei, hvilket var mitt poeng: Det må være fint dor 11-åringen å slippe dette.

Han hadde vel neppe tvunget jenta til det.. 

Uansett - best for alle parter dette.. 

Hvis forholdet ellers var bra så hadde det vel vært mulig å ta tak i dette problemet slik at din datter slapp å ha en ufrivillig støttekontaktrolle for hans datter? 

Anonymkode: f4a31...736

mamma til adhd gutt<3 skrev (10 timer siden):

Jenta er hverken syk eller tilbakestående. Det er det folk vil ha frem her. Når det er sagt så er det ingen som mener at et barn skal være støttekontakt for et annet barn. 

Hvilket ord er riktig å bruke?

Anonymkode: 4556e...00c

Den diagnosen jenta har. Det KAN jo være PU , men siden hi bruker «tilbakestående» så er det jammen ikke godt å vite. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Psykisk utviklingshemmet? Det er jo avhengig av om de vet nøyaktig årsak til at barnet ligger langt bak adekvat alder mentalt sett.

Anonymkode: 4e4d9...001

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Psykisk utviklingshemmet? Det er jo avhengig av om de vet nøyaktig årsak til at barnet ligger langt bak adekvat alder mentalt sett.

Anonymkode: 4e4d9...001

Pu er jo ikke nødvendig bis det samme som tilbakestående. Tilbakesyående betyr vell bare lav iq, mens for å få pu-diagnose må må man også ha "unormalt" følelsesliv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...