GĂ„ til innhold

Ferie đŸ–ïžđŸŒž

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Jeg for min del valgt charter og ai pga jeg ikke kjÞrer bil og ikke skulle reise med noen og ikke reist alene fÞr. Da var det godt Ä komme rett til plassen. 

Hadde det vÊrt andre omstendigheter og hadde vÊrt en familie sÄ er det ikke umulig at det hadde vÊrt andre valg. SÄ da ble det en sÄnn ferie her. 

Anonymkode: d27a0...3fd

Du trenger ikke rettferdiggjÞre og unnskylde hvordan du ferierer, det er noe skikkelig dritt at enkelte her fÄr deg til Ä fÞle det. Dere har kost dere masse og hatt en kjempefin ferie sammen, det er det som betyr noe.

Anonymkode: 60112...438

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du trenger ikke rettferdiggjÞre og unnskylde hvordan du ferierer, det er noe skikkelig dritt at enkelte her fÄr deg til Ä fÞle det. Dere har kost dere masse og hatt en kjempefin ferie sammen, det er det som betyr noe.

Takk. Ser jeg gjĂžr det og skal slutte med det. Vi er stor fornĂžyd med ferien vi har đŸ–ïžđŸŒž

Anonymkode: d27a0...3fd

Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Kan ikke folk bare stoppe??! Noen liker avslappende ferier med all inclusive. Noen vil spise fra menyer med sprÄk de ikke forstÄr. Noen vil pÄ interrail. Noen vil sove i telt. Er det andre sin oppgave Ä fortelle at dette er feil?? Denne ferie shamingen som foregÄr pÄ dette forumet er helt kvalmt. 

Anonymkode: 01e6b...627

Takk! Jeg forstÄr virkelig ikke hva folk mener med bedre. Bedre enn hva? Hva er bra? Er det bra at bestemor er en kulinarisk severdighet som er forbehold en lokal taverna til familiens odel og eie? Hvorfor? 

De dyktige blir hentet inn til en jobb som gir penger (les mat) pÄ bordet. Det kan like gjerne vÊre pÄ kjÞkkenet hos ett hotell som tilbyr mat til gjestene hver dag. En ordentlig jobb er ikke Ä selge sjela, hverken for den som handler der eller den som serverer. Autentisk er ett snobbete uttrykk noen fant pÄ for Ä fÞle seg bedre enn andre. De fleste bestiller mat som smaker godt nÄr de er i Frankrike, de spiser ikke den lokale pÞlsa laget pÄ innmat som lukter dÞd og fordervelse. Det er ingenting autentisk over Ä vÊre turist, bare fordi stedet du spiser har kun meny pÄ ett sprÄk. 

Anonymkode: b4358...4b9

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

At der er slitsomt Ă„ ikke vite om du bestiller bare ris, Ăžl eller sylta rĂždbeter til frokost, lunch og middag.

Anonymkode: 0f307...e3c

Har du ikke mobil?

Anonymkode: faa0b...d2b

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Har du ikke mobil?

Jo, men er det autentisk nok Ă„ sitte og oversette alt med mobilen enn at menyen har blitt oversatt av noen andre?

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jo, men er det autentisk nok Ă„ sitte og oversette alt med mobilen enn at menyen har blitt oversatt av noen andre?

😂 Fantastisk kommentarđŸ‘đŸŒdu tar snobbene pĂ„ kornet. 

Anonymkode: f13de...191

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hehe! Sjelden det blir nĂždvendig altsĂ„. Klarer fint meny pĂ„ Engelsk, spansk, tysk, gresk , italiensk og fransk. NĂ„r det ikke stĂ„r pĂ„ noen av disse sprĂ„kene sĂ„ spĂžr vi om dagens. Det skal mye til at vi ikke fĂ„r gjort oss nok forstĂ„tt til at man skal kunne fĂ„ dagens rett med 2 Ăžl eller 2 cola. Eneste er kanskje at jeg lĂŠrer meg ordet kylling eller fisk pĂ„ lokalt sprĂ„k. Det er vel ikke mange som sitter med Google translate til bords😊. Spiser i grunn det meste og sjelden jeg fĂ„r noe jeg ikke klarer spise.

mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden):

Hehe! Sjelden det blir nĂždvendig altsĂ„. Klarer fint meny pĂ„ Engelsk, spansk, tysk, gresk , italiensk og fransk. NĂ„r det ikke stĂ„r pĂ„ noen av disse sprĂ„kene sĂ„ spĂžr vi om dagens. Det skal mye til at vi ikke fĂ„r gjort oss nok forstĂ„tt til at man skal kunne fĂ„ dagens rett med 2 Ăžl eller 2 cola. Eneste er kanskje at jeg lĂŠrer meg ordet kylling eller fisk pĂ„ lokalt sprĂ„k. Det er vel ikke mange som sitter med Google translate til bords😊. Spiser i grunn det meste og sjelden jeg fĂ„r noe jeg ikke klarer spise.

Herregud, ingen bryr seg.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Herregud, ingen bryr seg.

Vel
 du bryr deg nok til Ă„ svare i alle fall😊. Uansett; vi liker forskjellige ting og vi mĂ„ kunne diskutere det pĂ„ en saklig mĂ„te. Du liker ditt og jeg mitt. Det er greit😀

mamma til adhd gutt<3 skrev (4 minutter siden):

Vel
 du bryr deg nok til Ă„ svare i alle fall😊. Uansett; vi liker forskjellige ting og vi mĂ„ kunne diskutere det pĂ„ en saklig mĂ„te. Du liker ditt og jeg mitt. Det er greit😀

Det evige fokuset ditt og andres pÄ at det !autentiske! er med at hi fÞler ferien sin er dÄrligere og unnskylder seg nÊrmest..Jeg synes det er en uting at dere holder pÄ Ä male og male sÄnn i hi sin trÄd.

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Tja. Jeg bryr meg ikke?

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Det evige fokuset ditt og andres pÄ at det !autentiske! er med at hi fÞler ferien sin er dÄrligere og unnskylder seg nÊrmest..Jeg synes det er en uting at dere holder pÄ Ä male og male sÄnn i hi sin trÄd.

Helt enig. Det er sĂ„ tonedĂžvt Ă„ male pĂ„ om hvor viktig det autentiske er i en trĂ„d til en som er glad for sin ferie med AI og full pakke. Det er nok ikke meningen, men de gjĂžr sĂ„ hi fĂžler at hun mĂ„ forklare hvorfor hun valgte den ferieformen. Det er lov Ă„ se sitt publikum an fĂžr man brifer med sprĂ„kkunnskaper og viktigheten av ‘det autentiske’ (som helt har mistet sin mening for meg etter de utallige trĂ„dene her inne). Snobberi. 

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Helt enig. Det er sĂ„ tonedĂžvt Ă„ male pĂ„ om hvor viktig det autentiske er i en trĂ„d til en som er glad for sin ferie med AI og full pakke. Det er nok ikke meningen, men de gjĂžr sĂ„ hi fĂžler at hun mĂ„ forklare hvorfor hun valgte den ferieformen. Det er lov Ă„ se sitt publikum an fĂžr man brifer med sprĂ„kkunnskaper og viktigheten av ‘det autentiske’ (som helt har mistet sin mening for meg etter de utallige trĂ„dene her inne). Snobberi. 

Jeg er sÄ hjertens enig!!! Dette autentiske gnÄlet er virkelig oppbrukt - skulle tro man fÞlte seg mye viktigere enn andre ved Ä pÄberope seg alt dette autentiske. Idiotisk. 

Anonymkode: 01e6b...627

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Engelsk?!? Da kunne det jo like gjerne stĂ„tt pĂ„ norsk eller svensk! đŸ˜±đŸ˜±đŸ˜±

#IKKEautentisknok

Anonymkode: c52c3...f43

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...