Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Nei det viktigste er vel å ligge og steike seg på et all inclusive hotell i en uke eller to, uten å bry seg om hverken historien, kulturen, språket eller maten i det landet man reiser til.

Anonymkode: faa0b...d2b

Noen ganger er det målet, ja. Jeg orker ikke å være kulturell i 40 varmegrader. Da vil jeg sole meg, bade, spise mat andre har laget og bare late meg. 

Så bra at du har en fin ferie, hi. En sånn opplevelse kan man leve lenge på. 

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Nei det viktigste er vel å ligge og steike seg på et all inclusive hotell i en uke eller to, uten å bry seg om hverken historien, kulturen, språket eller maten i det landet man reiser til.

😆 sjarmerende. 

Du kan kose deg med pølse av innmat, mens vi andre søker det som smaker godt. Historisk sett er det vel først nå senere tid rom for å spise det vi liker, ikke det vi må. Lokal og kultur betyr ikke nødvendigvis en kulinarisk opplevelse. 

De virkelig gode kokkene blir ikke igjen på landsbygda. 

Anonymkode: b4358...4b9

Så deilig! 🤩🤩 

hadde en uke med all inclusive i fjor høst og det var skikkelig bra med mye variert mat. Tilgjengelig mat hele tiden så trengte ikke tenke på det i det hele tatt! 

skal en uke til syden senere i sommer uten all inklusive og angrer bittelitt 😅

Sydenferie for meg og familien er totalt ro, strender, bading og bøker. Ikke fly rundt og oppleve alt mulig. 

Anonymkode: cf8d5...059

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Hvilken historie og kultur finner du o turistgatene utenfor charterhotellene egentlig. Om hotellet har AI eller ikke så er de typisk sydendestinasjonene bygget opp for å tekkes masseturismen. Det er ikke der du finner lokal mat, historie eller kultur altså. 

Anonymkode: 868bf...b60

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Hvilken historie og kultur finner du o turistgatene utenfor charterhotellene egentlig. Om hotellet har AI eller ikke så er de typisk sydendestinasjonene bygget opp for å tekkes masseturismen. Det er ikke der du finner lokal mat, historie eller kultur altså. 

Hehe, ikke sant? De føler seg så kulturelle og autentiske når de sitter på resturantene ved strandpromenaden og velger mat fra menyer på norsk og svensk😂

Anonymkode: f13de...191

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Hehe, ikke sant? De føler seg så kulturelle og autentiske når de sitter på resturantene ved strandpromenaden og velger mat fra menyer på norsk og svensk😂

Anonymkode: f13de...191

Er det ikke nettopp det man løper vekk fra da? Meny på norsk og svensk? For min del er det ikke mye bedre å sitte på en restaurant med svensk meny enn buffet på ALL INC. Mange charter steder har autentiske småbyer og landsbyer og mange har det ikke. Det handler om å finne det man selv liker. Jeg kunne feks reist til mange av de små øyene i Apollo sin greske utvalg, der kunne jeg funnet det jeg lette etter. Helt uten svensk meny. 

Annonse

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Drar ikke på charterferie. Eller til typiske sydensteder

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Herlighet, kan dere ikke la hi få glede seg over en fin ferie uten at dere må tråkke på det, og krangle om ferieformer.

Anonymkode: 60112...438

Tusen takk! 

Anonymkode: d27a0...3fd

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Så deilig! 🤩🤩 

hadde en uke med all inclusive i fjor høst og det var skikkelig bra med mye variert mat. Tilgjengelig mat hele tiden så trengte ikke tenke på det i det hele tatt! 

skal en uke til syden senere i sommer uten all inklusive og angrer bittelitt 😅

Sydenferie for meg og familien er totalt ro, strender, bading og bøker. Ikke fly rundt og oppleve alt mulig. 

Takk!

Enig. Det var late dager med bading, bok, musikk på stranden, god mat og oppleve litt vi ville. Hadde vi ønsket annet hadde vi ikke reist her for er for varmt til å reise rundt i denne varmen. Vi skal og være en uke. 

Nyt ferien når dere kommer så langt 🌞

*Miss Marple* skrev (6 timer siden):

Noen ganger er det målet, ja. Jeg orker ikke å være kulturell i 40 varmegrader. Da vil jeg sole meg, bade, spise mat andre har laget og bare late meg. 

Så bra at du har en fin ferie, hi. En sånn opplevelse kan man leve lenge på. 

Tusen takk. Nydelig vær og late fine dag. Kommer til å leve på dette 🌞

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Takk!

Enig. Det var late dager med bading, bok, musikk på stranden, god mat og oppleve litt vi ville. Hadde vi ønsket annet hadde vi ikke reist her for er for varmt til å reise rundt i denne varmen. Vi skal og være en uke. 

Nyt ferien når dere kommer så langt 🌞

Det er jo det ferie er! Ikke stresse med å rekke hit og dit, styre med alt hele tiden. Bare nyte og være sammen🤩

Annonse

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Det er jo det ferie er! Ikke stresse med å rekke hit og dit, styre med alt hele tiden. Bare nyte og være sammen🤩

Takk! Det er sant, Godt med sånn ferier synes jeg 🌞 Vet det er regn hjemme. 

Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Er det virkelig det? Eller skal man fremstille seg veldig verdensvant? Vi reiser ikke på ferie for maten sin skyld. Vi reiser for opplevelser, bading, soling og familietid. Jeg kunne ikke brydd meg om maten og så lenge den er god er det revnende likegyldig om den kommer fra hotellet eller burger king. 

Anonymkode: 01e6b...627

Jeg er veldig glad i mat, og kan fint finne på å velge reisemål for maten sin skyld… Ikke at jeg er så verdensvant av den grunn, jeg er bare veldig opptatt av mat 🤷🏻‍♀️

Anonymkode: f2d56...f6c

Har bestilt en uke på al inclusive nå i ferien. Første gang vi prøver dette på sikkert 12 år. Og jeg gleder meg masse. Vi er utslitte etter en hektisk vår, så å ligge en uke ved bassenget/stranden, for å så gå opp og forskyne seg med mat og drikke når man vil, passer oss midt i blinken nå 🌞🤩.

Anonymkode: b0ad0...826

mamma til adhd gutt<3 skrev (4 timer siden):

Er det ikke nettopp det man løper vekk fra da? Meny på norsk og svensk? For min del er det ikke mye bedre å sitte på en restaurant med svensk meny enn buffet på ALL INC. Mange charter steder har autentiske småbyer og landsbyer og mange har det ikke. Det handler om å finne det man selv liker. Jeg kunne feks reist til mange av de små øyene i Apollo sin greske utvalg, der kunne jeg funnet det jeg lette etter. Helt uten svensk meny. 

Det er jo ikke språkene på menyen som avgjør hvor god maten er da… også på de fineste restaurantene i norske storbyer finner du menyen på flere språk. Det handler jo bare om at restauranteierne ønsker å tilrettelegge mest mulig for gjestene som besøker dem. Du blir ikke noe mindre norsk turist av at menyen ikke er oversatt til norsk.

Anonymkode: c52c3...f43

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo ikke språkene på menyen som avgjør hvor god maten er da… også på de fineste restaurantene i norske storbyer finner du menyen på flere språk. Det handler jo bare om at restauranteierne ønsker å tilrettelegge mest mulig for gjestene som besøker dem. Du blir ikke noe mindre norsk turist av at menyen ikke er oversatt til norsk.

Foretrekker restauranter med meny kun på språket i landet hvor restauranten ligger i. Med andre ord steder som ikke er tilpasset turistene😊

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Foretrekker restauranter med meny kun på språket i landet hvor restauranten ligger i. Med andre ord steder som ikke er tilpasset turistene😊

Ja, for du liker ikke å føle deg som det du er… nettopp en turist 😁

Av og til passer det meg å blir servet og slappe av og av og til lager jeg ferieopplegg selv. Interail med butikkjøpt frokost og leiligheter med kjøkken så vi kunne lage middag selv passet et år. I år vil jeg blir servert alt og bare oppleve et eksotisk land. deler av denne ferie er på en plass som har AI. Noe av ferien blir etter eget opplegg.  det ene utelukker ikke det andre. Av og til vil jeg bare være et sted og ikke tenke..

Kan vi ikke bare leve med at vi er ulike og at det er helt greit. Har en venninne som er gourmet i hverdagen, da er mat mer vomfyll for meg. i ferien kan det være begge deler, avhengig av ting rundt... i ar blir det steder med frokostbuffet og middager ute. et annet år bare en hyttetur med mat vi lager selv...

Anonymkode: 7eb51...b34

mamma til adhd gutt<3 skrev (45 minutter siden):

Vi var på en slik restaurant en gang og når de som jobbet der også kun snakket språket sitt og ikke engelsk engang valgte vi å gå. 

Var ikke interessert i å bestille mat vi ikke ante hva var. 

Anonymkode: 78ca1...073

mamma til adhd gutt<3 skrev (48 minutter siden):

Det tyder på at du ikke er så veldig bereist.

Anonymkode: 0f307...e3c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...