GĂ„ til innhold

Ferie đŸ–ïžđŸŒž

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Vi var pÄ en slik restaurant en gang og nÄr de som jobbet der ogsÄ kun snakket sprÄket sitt og ikke engelsk engang valgte vi Ä gÄ. 

Var ikke interessert i Ä bestille mat vi ikke ante hva var. 

Anonymkode: 78ca1...073

Da er vi helt motsatt😊 sĂ„nt elsker jeg! 

Fortsetter under...

Det er ganske utrolig at folk tror at AI er det samme som masseprodusert gugge. Jeg tipper at mange AI hoteller med en viss stÞrrelse, har en god omsetning pÄ maten, som igjen fÞrer til ferskere rÄvarer og muligheter for et bredere utvalg. Tror heller ikke det er slik at kortreist mat er det bare de smÄ, sÄkalt autentiske restaurantene som har. Har aldri bodd pÄ AI selv, med et unntak. Det var i en liten Italiensk by uten utlendinger, bortsett fra meg og reisefÞlge. En interessant opplevelse Ä sitte med italienske storfamilier og lure pÄ hva vi egentlig fikk servert. Maten var himmelsk. 

Endret av prekĂŠs

Jeg begynner Ă„ skjĂžnne greia med ai mer og mer. Har andre "kulturer" med det meste det innebĂŠrer rundt meg bĂ„de hjemme og her. Begynner Ă„ savne Ă„ ligge rett ut og bare vĂŠre tilskuer og hive i meg mat og drikke nĂ„r som helst 🙃 seriĂžst! 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det gjĂžr det jo overhodet ikke

Anonymkode: faa0b...d2b

PrÞv noen uker i Mosambik,  Japan, Russland eller India for eksempel hvor du bare spiser pÄ lokale steder der de holder seg til det lokale sprÄket og ingen snakker engelsk eller at annet sprÄk du kan.

Anonymkode: 0f307...e3c

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

PrÞv noen uker i Mosambik,  Japan, Russland eller India for eksempel hvor du bare spiser pÄ lokale steder der de holder seg til det lokale sprÄket og ingen snakker engelsk eller at annet sprÄk du kan.

Hva er problemet?

Annonse

mamma til adhd gutt<3 skrev (5 timer siden):

Da er vi helt motsatt😊 sĂ„nt elsker jeg! 

Jeg har cĂžliaki, og MÅ vite hva jeg spiser! Hvis jeg ikke kan kommunisere pĂ„ norsk eller engelsk der jeg skal spise, sĂ„ kan jeg ikke spise der. Blir skikkelig sjuk hvis jeg fĂ„r i meg gluten. Ikke er jeg sĂ„ opptatt av mat heller, sĂ„ jeg ville uansett gjerne visst hva jeg bestilte. 😅

Anonymkode: 3cd7f...8bb

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Jeg har cĂžliaki, og MÅ vite hva jeg spiser! Hvis jeg ikke kan kommunisere pĂ„ norsk eller engelsk der jeg skal spise, sĂ„ kan jeg ikke spise der. Blir skikkelig sjuk hvis jeg fĂ„r i meg gluten. Ikke er jeg sĂ„ opptatt av mat heller, sĂ„ jeg ville uansett gjerne visst hva jeg bestilte. 😅

Anonymkode: 3cd7f...8bb

Det blir noe helt annet. ForstĂ„r godt at de mĂ„ vite hva du fĂ„r i deg da😊

Kan ikke folk bare stoppe??! Noen liker avslappende ferier med all inclusive. Noen vil spise fra menyer med sprÄk de ikke forstÄr. Noen vil pÄ interrail. Noen vil sove i telt. Er det andre sin oppgave Ä fortelle at dette er feil?? Denne ferie shamingen som foregÄr pÄ dette forumet er helt kvalmt. 

Anonymkode: 01e6b...627

HÞres ut som du har hatt en digg ferie! Ferie for meg er Ä slappe av og skru av hjernen, livet er stress og mas og jeg trenger pause. Mat spiser jeg fordi jeg mÄ, jeg foretrekker at den smaker okei selvfÞlgelig, men det er ikke sÄ nÞye hva det er. Vi er forskjellige og jeg synes i alle fall det hÞres ut som du har hatt det veldig fint!

Jeg er ogsÄ helt enig i at det kan vÊre spennende Ä oppleve annen kultur og spise der de lokale spiser, men vi mÄ slutte Ä snakke om det som om det er eneste mÄten Ä fÄ bra mat pÄ. Hvis turister i Norge skulle "spist med de lokale" hadde de endt opp pÄ den nÊrmeste kebabsjappa eller Peppes, det er jo ikke hverken spesielt bra mat eller autentisk norsk.

Anonymkode: d8fff...a70

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Kan ikke folk bare stoppe??! Noen liker avslappende ferier med all inclusive. Noen vil spise fra menyer med sprÄk de ikke forstÄr. Noen vil pÄ interrail. Noen vil sove i telt. Er det andre sin oppgave Ä fortelle at dette er feil?? Denne ferie shamingen som foregÄr pÄ dette forumet er helt kvalmt. 

Takk! 

Anonymkode: d27a0...3fd

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

HÞres ut som du har hatt en digg ferie! Ferie for meg er Ä slappe av og skru av hjernen, livet er stress og mas og jeg trenger pause. Mat spiser jeg fordi jeg mÄ, jeg foretrekker at den smaker okei selvfÞlgelig, men det er ikke sÄ nÞye hva det er. Vi er forskjellige og jeg synes i alle fall det hÞres ut som du har hatt det veldig fint!

Jeg er ogsÄ helt enig i at det kan vÊre spennende Ä oppleve annen kultur og spise der de lokale spiser, men vi mÄ slutte Ä snakke om det som om det er eneste mÄten Ä fÄ bra mat pÄ. Hvis turister i Norge skulle "spist med de lokale" hadde de endt opp pÄ den nÊrmeste kebabsjappa eller Peppes, det er jo ikke hverken spesielt bra mat eller autentisk norsk.

Vi er fornÞyd med ferien selvom andre ikke synes det er noe til ferie. NÄ et det avreise igjen og hjem til hverdagen igjen. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Takk. Hatt en fin ferie. Enig med deg mange ferietyper og alt til sin tid og forskjellige Þnsker, 

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vi er fornÞyd med ferien selvom andre ikke synes det er noe til ferie. NÄ et det avreise igjen og hjem til hverdagen igjen. 

SÄ bra at dere er fornÞyde, det er det viktigste. Hva andre mener betyr niks og nada :) 

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Folk er ofte en smule pretensiÞse her. SÄ lenge de ikke er frekke sÄ se pÄ det med litt humoristisk overbÊrenhet? 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg tror at de som ikke mener at charter og/eller all inclusive ikke er ferie er typen som velger reisemÄl ut fra hva de tror gir dem status heller enn Ä reise et sted de virkelig har lyst til. Mindreverdighetskompleks gir seg utslag pÄ sÄ mange mÄter. En uke pÄ Kypros hÞres himmelsk ut, og ikke noe vi fÄr til i Är. 

Var det veldig varmt mens dere var der?

Anonymkode: f13de...191

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Jeg tror at de som ikke mener at charter og/eller all inclusive ikke er ferie er typen som velger reisemÄl ut fra hva de tror gir dem status heller enn Ä reise et sted de virkelig har lyst til. Mindreverdighetskompleks gir seg utslag pÄ sÄ mange mÄter. En uke pÄ Kypros hÞres himmelsk ut, og ikke noe vi fÄr til i Är. 

Du tror mye rart du

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Jeg er helt for at alle skal velge akkurat den ferien som passer sin familie. AltsÄ ; at de som velger charter faktisk liker det og de som velger telt ferie liker det. Mener du oppriktig at de som ikke velger charter egentlig har virkelig lyst til det , men velger fottur i alpene for Ä fÄ status? 

Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Hva er problemet?

At der er slitsomt Ă„ ikke vite om du bestiller bare ris, Ăžl eller sylta rĂždbeter til frokost, lunch og middag.

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Jeg er helt for at alle skal velge akkurat den ferien som passer sin familie. AltsÄ ; at de som velger charter faktisk liker det og de som velger telt ferie liker det. Mener du oppriktig at de som ikke velger charter egentlig har virkelig lyst til det , men velger fottur i alpene for Ä fÄ status? 

Jeg mener at de som betegner andres valg for Ä ikke vÊre ferie er mennesker med mindreverdighetskomplekser som er opptatt av status, ja. Jeg skrev ingen plass at alle som velger sjeldne reisemÄl gjÞr dette. Du fÄr lese bedre. 

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Ja, har vÊrt en flott uke. Var veldig varmt sÄ har virkelig fÄtt stekt oss. Hadde ikke noe underlag. SÄ for kroppen var det nok med en uke. Vemodig at det er over, men fÄr leve pÄ minnene. Ungdommen fÄr noen uker til i varmere strÞk senere i sommer. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ja, har vÊrt en flott uke. Var veldig varmt sÄ har virkelig fÄtt stekt oss. Hadde ikke noe underlag. SÄ for kroppen var det nok med en uke. Vemodig at det er over, men fÄr leve pÄ minnene. Ungdommen fÄr noen uker til i varmere strÞk senere i sommer. 

PrÞv Ä ikke ha fokus pÄ at det er trist at det er over, tenk at du har nesten hele sommeren foran deg. Du har sikkert mer ferie som du kan nyte? Det er fint Ä ha fri hjemme ogsÄ. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (7 timer siden):

Jeg for min del valgt charter og ai pga jeg ikke kjÞrer bil og ikke skulle reise med noen og ikke reist alene fÞr. Da var det godt Ä komme rett til plassen. 

Hadde det vÊrt andre omstendigheter og hadde vÊrt en familie sÄ er det ikke umulig at det hadde vÊrt andre valg. SÄ da ble det en sÄnn ferie her. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nÄ):

PrÞv Ä ikke ha fokus pÄ at det er trist at det er over, tenk at du har nesten hele sommeren foran deg. Du har sikkert mer ferie som du kan nyte? Det er fint Ä ha fri hjemme ogsÄ. 

Takk. Absolutt. Har heldigvis 2 uker til hjemme og det kan bli kjekt og deilig. 

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...