Gå til innhold

Hva er grunnen til at noen svar stygt/frekt og nedlatende?

Anbefalte innlegg

Jeg tror det er mange grunner til frekke og nedlatende svar. Noen er nok frekke i livet ellers også, mens andre «sparer» på frekkheter og tar dem ut her inne. Noen har en dårlig dag, eller et dårlig år. Noen glemmer at det faktisk er et menneske av kjøtt og blod de snakker til, og noen tror verden virkelig trenger at akkurat de forteller hvor skapet står. I tillegg tror jeg nettforum tiltrekker seg folk med svak sosial forståelse, sånn at de uttrykker seg frekt og nedlatende uten å skjønne det selv. 

I hovedsak unngår jeg å hisse meg opp over frekkheter, jeg vil i hvert fall ikke holde diskusjonen varm ved å oppdra den frekke. Hun driter nok i mine perspektiver uansett, og pekefingre på nettet funker sjelden. 

Fortsetter under...

ReneRene skrev (På 30.6.2023 den 21.53):

Jeg kan være nedlatende uten å slenge ren drit ( det skjer ikke )  Jeg gjør det fordi jeg blir helt forbanna oppgitt over dumhet rett og slett. Jeg mister både tålmodighet og overbærenhet. Noen er så kortslutta i toppen at jeg blir helt matt . 

Det er min innrømmelse ihvertfall 🙃

Lurte på hvor lang tid det ville ta før nettopp du svarte i denne tråden. Og se- du var den første til å svare😄 noen som følte seg trufne her gitt…

Anonymkode: badfb...87d

Blop skrev (På 1.7.2023 den 8.59):

Det blir oppfatta som drit, uansett hva du måtte tenke og mene om det. 

Da må du gå litt i deg selv. For jeg har skrevet ting her inne som blir oppfattet som noe helt annet enn det jeg skriver. Folk tror og mener ut fra egen dagsform og humør. Hvis jeg skriver et innlegg (der jeg er rolig, nøytral) så får jeg svar: herregud da, ro deg ned eller lignende. Personen som svarer verken ser meg eller kan greie å lese hvilken sinnsstemning jeg er i ut fra teksten. Men vedkommende som leser er tydeligvis furt (krenket, må jo skrive moteordet) fordi hun følte seg truffet. 

Det seg jeg ofte hos den du siterer. At folk tolker ting som de vil og angriper uansett hva hun skriver. Barnslig.

Anonymkode: 040cf...f04

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Lurte på hvor lang tid det ville ta før nettopp du svarte i denne tråden. Og se- du var den første til å svare😄 noen som følte seg trufne her gitt…

Anonymkode: badfb...87d

Svaret ditt sier mer om deg som person, enn at hun svarte først. Du har dårlige holdninger og det lyser lang vei at du er et dårlig menneske.

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Svaret ditt sier mer om deg som person, enn at hun svarte først. Du har dårlige holdninger og det lyser lang vei at du er et dårlig menneske.

Og hva gjør dette innlegget deg til, tro? Som kaller andre dårlige mennesker basert på et enkelt innlegg. Jeg vet hva jeg tenker som slike. 

Anonymkode: 33d1f...218

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Og hva gjør dette innlegget deg til, tro? Som kaller andre dårlige mennesker basert på et enkelt innlegg. Jeg vet hva jeg tenker som slike. 

*om slike. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...