Gå til innhold

Sprengte blodkar på beina :(

Anbefalte innlegg

Den siste tiden har jeg lagt merke at jeg har sprengte blodkar på beina, altså sånne røde striper/streker. Og jeg har lagt merke til at det kommer mer og mer og at detblir flere. Jeg vet ikke shva jeg skal gjøre, føler det er sjenerende og jeg føler noe slags tyngde i beina til tider også. Bør jeg bestille time til lege for dette? Jeg er bekymret og lei meg og tenker det verste, da jeg også i tillegg sliter med helseangst. Er dette på noe måte farlig?

Anonymkode: c0885...74b

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441268-sprengte-blodkar-p%C3%A5-beina/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Den siste tiden har jeg lagt merke at jeg har sprengte blodkar på beina, altså sånne røde striper/streker. Og jeg har lagt merke til at det kommer mer og mer og at detblir flere. Jeg vet ikke shva jeg skal gjøre, føler det er sjenerende og jeg føler noe slags tyngde i beina til tider også. Bør jeg bestille time til lege for dette? Jeg er bekymret og lei meg og tenker det verste, da jeg også i tillegg sliter med helseangst. Er dette på noe måte farlig?

Det er ikke farlig. Ikke bry deg om det. Det er helt normalt. Jeg har også sånne, men det bryr jeg meg ikke noe om. 

Anonymkode: aa269...d2c

Neida, ikke farlig.

Det kommer med alderen, og akkurat som rynker, grått hår, åreknuter, pigmentflekker og andre tegn på levd liv får noen mye, noen mindre, noen tidlig og noen sent.

Jeg har både åreknuter og sprengte blodkar, ser på det som helt normalt og overhodet ikke noe jeg bryr meg om. Vi skal ikke se ut som 17-åringer hele livet 😉

Anonymkode: 7bb54...eb9

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er ikke farlig. Ikke bry deg om det. Det er helt normalt. Jeg har også sånne, men det bryr jeg meg ikke noe om. 

Anonymkode: aa269...d2c

Ok, takk. Men hvorfor kommer det bare mer og mer, jeg føler den siste tiden dukker det opp enda flere enn før.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Neida, ikke farlig.

Det kommer med alderen, og akkurat som rynker, grått hår, åreknuter, pigmentflekker og andre tegn på levd liv får noen mye, noen mindre, noen tidlig og noen sent.

Jeg har både åreknuter og sprengte blodkar, ser på det som helt normalt og overhodet ikke noe jeg bryr meg om. Vi skal ikke se ut som 17-åringer hele livet 😉

Anonymkode: 7bb54...eb9

Men er det da vanlig at man blir liksom litt tyngre i beina av de?

Annonse

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Men er det da vanlig at man blir liksom litt tyngre i beina av de?

Hovner du opp også? Det kan være at du har litt dårlig fungerende veneklaffer, og dermed at du er i fare for litt nedsatt sirkulasjon. Du kan bruke kompresjonsstrømper (stottestrompen.no eller apoteket) for å hjelpe på om du går og står mye, for eksempel. Det vil både hjelpe mot åreknuter/sprengte blodkar, tyngdefølelse og eventuell hevelse. 

Anonymkode: c92b5...fe5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...