Anonym bruker Skrevet 30. juni 2023 #1 Skrevet 30. juni 2023 Hvorfor er du det og hvor lenge har du vært det? Hvordan var prosessen ? Jeg går på AAP så er ikke ufør, men mulig jeg blir det delvis pga psykisk sykdom. Vært syk i 2-3 år. Anonymkode: 771e2...731
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2023 #2 Skrevet 30. juni 2023 Jeg er 100% ufør pga kronisk migrene. Gikk noen år på aap, var på noen møter på nav med lege og arbeidsgiver, og noen alene. Arb giver kunne ikke tilrettelegge, så jeg ble sagt opp. Det var aldrig snakk om noe utprøving eller noe. De 2 møtene jeg var på nav alene, da snakket vi litt om løst og fast og at migrenen min var tøffe greier. Så en fredag ringet navkontakten min og sa at nå hadde jeg gått så lenge på aap at vi måtte søke uføre. Så han ba meg søke på nett samme dag. Jeg ble litt paff, men som sakt så gjort. 7 måneder senere kom vedtaket om 100% uføretrygd. Siden min inntekt hadde vert så lav så ble trygda mi fastsatt på bakgrunn av grunnbeløpet. Så jeg har minste minste minste sats. Og siden min mann tjener over en viss grense fikk jeg INNVILGET men IKKE UTBETALT barnetillegg. Vel, assa, prosessen gikk smertefritt, fra jeg ble sykemelt og til uføre var innvilget gikk det mange år men var som sagt på bare ca 4 møter. Ingen krevde noe tiltak utprøving av restarbeidsevne eller noe sånt. Har hørt at prosessen er vanskelig for mange, men for meg gikk det veldig fint. Anonymkode: ea9dd...e67
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2023 #3 Skrevet 30. juni 2023 Jeg er 100% ufør pga skader etter hjerneslag. Ikke synlige skader, men skader som gir hjernestrøtthet, fatigue, konsentrasjonsvansker, vansker med å fokusere og lære nye ting osv. Har noe fysiske skader også, men det lever jeg greit med. Var sykemeldt i 1 år og på aap i 2 år. Ville så veldig gjerne tilbake i jobb og hadde lenge som mål å klare 50-60% Kom meg opp på 40%, men det krevde så mye av meg at jeg gikk på en smell og havnet på 0 igjen. Ny runde med saksbehandler på nav, de ønsket nye uttalelser fra spesialist så jeg var en runde på sykehuset og fikk dokumentert senskader. Ble bedt om å søke ufør, innvilget etter to uker og fra måneden etter fikk jeg uføretrygd og ikke aap. Har ikke minstesarsats, men lite nok til at jeg fikk innvilget barnetillegg. Pga mannens inntekt fikk jeg gradert utbetaling da jeg hadde tre barn under 18 år. Da eldste ble 18 mistet jeg all barnetillegg, for med bare to barn under 18 var inntektsgrensen lavere og vi tjente for mye... Jeg har nå etter siste justering av grunnbeløpet 29.000 brutto i uføretrygd. Anonymkode: 325e3...33c
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2023 #4 Skrevet 1. juli 2023 Er 100% uføretrygdet pga kronisk migrene. Fikk innvilget uføretrygd i 2018 etter 2 1/2 år på AAP. Var i en kort utprøving, minimalt med møter, minimalt med kontakt og interesse fra Nav. Anonymkode: c5681...95e
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2023 #5 Skrevet 1. juli 2023 Var i en alvorlig trafikkulykke, smerter 24/7, kronisk komplisert migrene, vondt overalt. Sliter med hukommelse, svimmelhet, hjernetåke, langvarig hjernerystelse, mye plager. Syk 24/7. aap i 8 år før ufør. Nav tenkte at jeg ble bedre fordi jeg var så ung.. Bra de ikke ga slipp på meg, de var ikke vrange. Får 19 000 utbetalt. 😔 Anonymkode: 26c8d...b42
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2023 #6 Skrevet 1. juli 2023 Anonym bruker skrev (21 timer siden): Var i en alvorlig trafikkulykke, smerter 24/7, kronisk komplisert migrene, vondt overalt. Sliter med hukommelse, svimmelhet, hjernetåke, langvarig hjernerystelse, mye plager. Syk 24/7. aap i 8 år før ufør. Nav tenkte at jeg ble bedre fordi jeg var så ung.. Bra de ikke ga slipp på meg, de var ikke vrange. Får 19 000 utbetalt. 😔 Anonymkode: 26c8d...b42 Hva kjennetegner kronisk komplisert hodepine? Anonymkode: c5681...95e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå