Gå til innhold

Hva gjør livet ditt verdt å leve?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mennesker er et pattedyr. Vi skal fødes, leve opp, spise, sove, få barn, følge opp barna, barnebarna og dø.

Vi er heldige da, for i motsetning til andre pattedyr har vi også evnen til å fylle på livet vårt med utdanning, jobb, hygge opp med musikk, film, håndarbeid eller hva vi nå måtte like.

Jeg er ufør, så i følge mange er jeg vel en ren utgiftspost, en kvise på samfunnets rumpe...

Men før jeg ble syk fikk jeg barn, barn som nå begynner å bli store. De gir meg mye glede og mening i livet, det å være mamma er for meg en viktig del av livet, jeg gleder meg også til å bi bestemor (de to eldste barna er i 20-årene)

Eller har jeg mann, jeg har foreldre, jeg har søsken, jeg har tantebarn, jeg har noen få venner og jeg har hund. Hunden gir også glede i hverdagen når alle andre er på jobb, han holder meg med selskap, hører på meg når jeg snakker, koser med meg, sover ved siden av meg i sofaen og får meg ut på tur et par ganger om dagen.

Jeg har håndarbeid. Jeg har lydbøker. Det tok veldig lang tid før jeg klarte å akseptere at lesing krever for mye av meg og at jeg måtte over på lydbøker, jeg klarte ikke høre på lydbøker. Men nå kan jeg lukke øynene og høre på en bok, det krever mindre av meg, og jeg klarer igjen å få litt input og utvikling der

Jeg tror ikke vi er skapt for alle dinne "finne meningen med livet" tankene, psyken vår har det best når vi bare aksepterer kortene vi har fått utdelt, gjør det beste ut av det og lever.

Anonymkode: 3c71d...438

Meningen min er gode øyeblikk. Alt fra en fin solnedgang, god middag, konsert osv. 

Gode relasjoner er viktig for meg for å ha det grunnleggende godt i livet, da oppleves ikke alle plikter og krav som så store. Gledene blir større og sorgene mindre. 
Det er undervurdert å ha fine folk rundt seg. 

Anonymkode: 51a87...793

Annonse

Sol, regn, lønn, familien min, snø, vår, en fin kjole på salg, morgenkaffe, gode venner, kollegaer, en nabo som sier ‘hei’ tilbake, pakke i posten, smørblomst, kattunger og kalver, ullsokker, årets første sjøbad i Finnmark, utdannelse, jobb, kjærlighet, iskald cola, barnelatter når naboungene hopper i trampolina eller hyler seg igjennom vannsprederen, tyggegummi med melonsmak, sjokolade, en god bok og en god film, nye oppdagelser, bålkaffe, isfiske og tusen andre gode ting❤️

Anonymkode: d0412...4c0

Barna mine.
Mannen min, hunden min. Hagen, fjellturer, reiser, familie, venner, champagne, sjokolade, hard mango. Det å jobbe og tjene penger så jeg klarer meg selv. Morsomme samtaler med fremmede 

Anonymkode: 5a13b...020

Det finnes ingen mening med livet. Det at vi er her er et resultat av tilfeldigheter. Meningen med livet kan du derfor skape selv ved å gjøre ting du liker og være sammen med de menneskene som gir deg en god følelse innvendig. Da får du det bedre innvending. 

Anonymkode: bad11...d16

Annonse

Hva som gjør livet mitt verd og leve og hva som er meningen med livet er jo to helt forskjellige ting. Det som gjør mitt liv verd å leve er en myriade av ulike ting. Alt jeg finner tilfredshet og glede i: fuglesang, humlesurr, en tekopp, en fin serie på tv, å legge meg om kvelden, gode mennesker, latter, jobben og sikkert tusen andre ting. Det er ofte i de bittesmå tingene jeg finner det som gjør at jeg synes at jeg er heldig som lever. Jeg har ei venninne. Hun ble alvorlig syk for noen år siden og det sto en periode om livet. Hun avfant seg på et vis med det, men sa at det hun var så uendelig trist over var at hun aldri skulle få oppleve en ny vår. Det ga meg et nytt syn på mye av det jeg tar for gitt og glemmer å glede meg over i hverdagen og jeg har blitt så mye flinkere til å sette pris på alle de små miraklene som skjer rundt meg i naturen.  

Meningen med livet...spør du meg så handler det om å være et godt menneske. Om jeg i løpet av min tid på jorden kan gjøre livet, dagen eller øyeblikket litt bedre for noen, så er det en mening med at jeg har levd. Så enkelt. Jeg er ingen filosof. 

Himmel og hav skrev (4 minutter siden):

Hva som gjør livet mitt verd og leve og hva som er meningen med livet er jo to helt forskjellige ting. Det som gjør mitt liv verd å leve er en myriade av ulike ting. Alt jeg finner tilfredshet og glede i: fuglesang, humlesurr, en tekopp, en fin serie på tv, å legge meg om kvelden, gode mennesker, latter, jobben og sikkert tusen andre ting. Det er ofte i de bittesmå tingene jeg finner det som gjør at jeg synes at jeg er heldig som lever. Jeg har ei venninne. Hun ble alvorlig syk for noen år siden og det sto en periode om livet. Hun avfant seg på et vis med det, men sa at det hun var så uendelig trist over var at hun aldri skulle få oppleve en ny vår. Det ga meg et nytt syn på mye av det jeg tar for gitt og glemmer å glede meg over i hverdagen og jeg har blitt så mye flinkere til å sette pris på alle de små miraklene som skjer rundt meg i naturen.  

Meningen med livet...spør du meg så handler det om å være et godt menneske. Om jeg i løpet av min tid på jorden kan gjøre livet, dagen eller øyeblikket litt bedre for noen, så er det en mening med at jeg har levd. Så enkelt. Jeg er ingen filosof. 

Så fint svar! Noe å tenke på 

Anonymkode: 9bb67...930

Akkurat for øyeblikket er det sol, sommer, ferie, musikk og skape fine opplevelser med barnet mitt. Få gode opplevelser og minner til tyngre tider. 

Prøve å sette pris på det man har og ikke henge seg opp i det man ikke har. Og være et medmenneske. 

Anonymkode: 9bb67...930

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...