Gå til innhold

Forstår virkelig ikke folk forskjellen mellom råd/anbefalinger og forbund?

Anbefalte innlegg

Dette er gjennomgående. Hver gang myndighetene kommer med råd og anbefalinger, om det nå gjelder mat, alkohol, leggetid, skjermtid eller hva enn det måtte være, så kan man bare lene seg bakover og rolig vente på idiotene som eksploderer i indignert raseri over "at nå er det ikke lov å kose seg med noe lenger!". Altså, alvorli talt. Det er veiledning, et råd, en anbefaling, IKKE et forbud. Ghaa, dagens frustrasjon...

Anonymkode: 3566f...525

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Dette er gjennomgående. Hver gang myndighetene kommer med råd og anbefalinger, om det nå gjelder mat, alkohol, leggetid, skjermtid eller hva enn det måtte være, så kan man bare lene seg bakover og rolig vente på idiotene som eksploderer i indignert raseri over "at nå er det ikke lov å kose seg med noe lenger!". Altså, alvorli talt. Det er veiledning, et råd, en anbefaling, IKKE et forbud. Ghaa, dagens frustrasjon...

Det mest irriterende jeg vet er sånne idioter som deg som må klage på at andre reagerer på nye råd. Hver gang. 

Anonymkode: 1e003...188

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jupp, en del folk ville visst foretrekke at myndighetene holdt tilbake informasjon og lot være å informere om hva som er sunt og ikke i det hele tatt. Eller, da hadde vi vel fått hylekor om "Hvorfor fortalte ingen meg at dette kunne være farlig?" i stedet.

Anonymkode: c4d5c...eba

Jeg mister totalt troen på menneskeheten når jeg blir konfrontert med sånne idioter. 
«BUHUUUU, slemme politikerne vil at vi skal liiiiiide, men de får ikke bestemme over MEG, for jeg er supertøff og faktisk smart nok til å ha avslørt de slemme politikernes planer om å underlegge seg befolkningen!»

Anonymkode: c799e...bcb

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

For egen del sliter jeg mer med folk med dårlig språkforståelse. Forbud vs. påbud, forbud vs. forbund.

Anonymkode: 77dcf...891

For min del havner skrivefeil laaangt ned på lista over ting som irriterer meg ved folk, da de fleste av oss skriver feil innimellom.

Folk som ikke skjønner forskjellen mellom anbefaling og forbud er jo både korte generelt OG sliter med språkforståelsen.

Annonse

Ja, og når det kommer slike veiledninger og råd så skjønner alle med gjennomsnittlig intelligens at det er lurt å følge dem. Folk liker ikke å føle seg dumme og blir sure fordi det er akkurat det de avslører at de kan være ved å ikke følge rådene. 

Og så er det de som er trassige da, og også proklamerer at det ikke er viktig å leve lengst mulig, men best mulig. Som om det skulle være noe motstridende, og mens de ignorer alt som har med klima å gjøre. 

Endret av ReneRene
ReneRene skrev (1 minutt siden):

Ja, og når det kommer slike veiledninger og råd så skjønner alle med gjennomsnittlig intelligens at det er lurt å følge dem. Folk liker ikke å føle seg dumme og blir sure fordi det er akkurat det de avslører at de kan være ved å ikke følge rådene. 

Og så er de som er trassige da, og også proklamerer at det ikke er viktig å leve lengst mulig, men best mulig. Som om det skulle være noe motstridende, og mens de ignorer alt som har med klima å gjøre. 

Hehe , jeg følger på ingen måte alle råd og føler meg selvsagt ikke dum fordi jeg ikke gjør det.  Alle råd passer ikke alle og det er helt ok.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

For egen del sliter jeg mer med folk med dårlig språkforståelse. Forbud vs. påbud, forbud vs. forbund.

Anonymkode: 77dcf...891

Eller er uoppmerksom og ikke merker det når autocorrect overstyrer din egentlige gode rettskriving. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det mest irriterende jeg vet er sånne idioter som deg som må klage på at andre reagerer på nye råd. Hver gang. 

Anonymkode: 1e003...188

Jaha, så å synes at folk er idiotiske når de ikke skjønner at noe er råd og ikke forbud er idiotisk? Følte du deg truffet?

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Jeg mister totalt troen på menneskeheten når jeg blir konfrontert med sånne idioter. 
«BUHUUUU, slemme politikerne vil at vi skal liiiiiide, men de får ikke bestemme over MEG, for jeg er supertøff og faktisk smart nok til å ha avslørt de slemme politikernes planer om å underlegge seg befolkningen!»

😆 spot on.  

Jeg får lyst til å slenge litt, har de vært inne i huset ditt og tømt kjøleskapet for kjøtt? Nei? Da går det nok helt fint, LILLE VENN * klappe på hodet 🤭

Anonymkode: e79ca...f22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...