Anonym bruker Skrevet 29. juni 2023 #1 Skrevet 29. juni 2023 Har ei som ble 15 år nå nettopp, hatt samme kjæreste fra i fjor sensommer, han er 2 år eldre, blir 17 snart. Før jul virket det ikke så seriøst, men etter jul har det tatt helt av. De er sammen hele tiden, hvert ledige minutt. Er de ikke sammen så snakkes de på snap eller telefon. Han virker som en grei og hyggelig gutt, men det er noen ting vi ikke liker med han, og det er at han bryr seg/legger seg borti hva vi som familie har som regler. Et eksempel, av mange, er at på 17.mai så hadde de to og ei venninne frokost mens vi var i barnetog med de andre, så skulle vi feire videre hos familie. Vi kom litt senere hjem og da maste han først på jenta og så pappa om når vi kom hjem, for nå fikk de så liten tid sammen siden vi kom så sent hjem. Og i går så skulle mellomste overnatte hos ei venninne så kom ikke hjem, dette visste ikke eldste vår og kjæresten, han må gå kl 21, da har vi fått nok av at han er her hele dagen,så da sendte han en melding og lurte på når mellomste kom hjem. Mest sannsynlig for at han/de syns det er urettferdig at han måtte gå kl 21 og hun da som er yngre ikke hadde kommet hjem enda. Vi så meldingen fordi mobilen hennes lå på stuebordet da den plinget. Far er dritt lei maset fra typen hele tiden, jeg er lei kranglingen mellom eldste og far. Hun kan ha fått en beskjed fra han, for så å sende meg melding og spørre om det samme i håp om at jeg sier noe annet. Når hun er mye sammen med han er hun til tider så sur, grinete, frekk, mens hvis vi er borte og de ikke treffes på en liten stund, da er hun så hyggelig, blid og grei mot søsken. Dette er nok helt feil å gjøre og, men far sa i går at nå vil jeg lese meldingene dine da kjæresten blander seg borti ting hele tiden. Stod jo at han hatet oss, selvfølgelig, maste om hun tok p-pillene sine, noe hun glemmer av og til, lurte på hvordan han kunne sleike henne når søstra var hjemme, om hun kunne stikke av til han. Vi har som regel at hun får ikke være hos han, de kan være her når vi er hjemme, ikke alene. Dette fordi vi ikke vil legge opp til at vi godtar at de har sex. Og ja, vet de kan ha det andre steder, det får vi ikke styrt, men her hjemme,nei. Hun har allerede som 14 åring måtte ta en graviditetstest..... Hun glemmer vennene sine oppi dette, vi har snakket om dette flere ganger, samme med sex,men jeg veit da pokker. Kjenner jeg er så lei alt det kjæreste styret, de er som et samboerpar, og lei far i huset her som kanskje kjefter litt unødig av og til. Har henvist oss til familiterapeut for å få litt hjelp, men lange ventetider. Sorry, dette ble langt, takk for at du leste min frustrasjon. Anonymkode: d97a2...296
ReneRene Skrevet 29. juni 2023 #2 Skrevet 29. juni 2023 Faren leste meldingene fra kjæresten? Man kan trygt si at det var feil å gjøre ja! Og meldinger som var så private som de kan bli. Fy fader så drøyt. Det er ikke sånn at kjæresten vil hate dere mindre av den grunn. Du vet at i noen tilfeller kan det være ulovlig, som i å krenke privatlivet? Ingenting unnskylder at faren gjorde det der!
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2023 #3 Skrevet 29. juni 2023 ReneRene skrev (9 minutter siden): Faren leste meldingene fra kjæresten? Man kan trygt si at det var feil å gjøre ja! Og meldinger som var så private som de kan bli. Fy fader så drøyt. Det er ikke sånn at kjæresten vil hate dere mindre av den grunn. Du vet at i noen tilfeller kan det være ulovlig, som i å krenke privatlivet? Ingenting unnskylder at faren gjorde det der! Ingen unnskyldning nei, men vi tror han manipulerer/kontrollerer henne på et vis. Han gir seg ikke, svarer hun ikke på meldinger med en gang eller når han ringer, så fortsetter han og fortsetter, ender opp med å sende melding til far for å spørre om hvorfor hun ikke svarer. Det har vært spørsmål om hasj og å sende nakenbilder, så derfor har vi av og til bedt om å få se meldingene hennes for å følge med på det. Dette har vi selvsagt pratet med de om, men det går vel bare inn det ene øret og ut det andre. Jeg driter i om han hater oss, han har gjort mye dumt, og hun var bare 14 år og en 14 åring har andre regler og grenser enn en 16 åring, ihvertfall hos oss. Takk for svar. Hi Anonymkode: d97a2...296
ReneRene Skrevet 29. juni 2023 #4 Skrevet 29. juni 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ingen unnskyldning nei, men vi tror han manipulerer/kontrollerer henne på et vis. Han gir seg ikke, svarer hun ikke på meldinger med en gang eller når han ringer, så fortsetter han og fortsetter, ender opp med å sende melding til far for å spørre om hvorfor hun ikke svarer. Det har vært spørsmål om hasj og å sende nakenbilder, så derfor har vi av og til bedt om å få se meldingene hennes for å følge med på det. Dette har vi selvsagt pratet med de om, men det går vel bare inn det ene øret og ut det andre. Jeg driter i om han hater oss, han har gjort mye dumt, og hun var bare 14 år og en 14 åring har andre regler og grenser enn en 16 åring, ihvertfall hos oss. Takk for svar. Hi Anonymkode: d97a2...296 Dere har begått alvorlig overtramp ved å lese meldingene. Det høres fint ut at dere har "bedt om det", men dere har lest dem uten datteren og kjæresten sin vilje. Da er det ikke rart at kjæresten hater dere. Å begå slike overtramp er det ingen unnskyldning for i dette tilfellet. Absolutt ingen. Gutten har vel foreldre? Kanskje ta en tur bort til dem hvis det er snakk om hasj???
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 29. juni 2023 #5 Skrevet 29. juni 2023 ReneRene skrev (Akkurat nå): Dere har begått alvorlig overtramp ved å lese meldingene. Det høres fint ut at dere har "bedt om det", men dere har lest dem uten datteren og kjæresten sin vilje. Da er det ikke rart at kjæresten hater dere. Å begå slike overtramp er det ingen unnskyldning for i dette tilfellet. Absolutt ingen. Gutten har vel foreldre? Kanskje ta en tur bort til dem hvis det er snakk om hasj??? Når man står i noe slikt over lengre tid og blir så bekymret for sitt barn som hi er så gjør man alt. Jeg hadde glatt gjort det samme og jeg hadde dessuten kontaktet guttens foreldre og fortalt hva jeg opplever/ fant på meldinger. Hadde det vært min sønn så ville jeg satt pris på beskjed. Vanskelig å gjøre noe med det man ikke vet.
ReneRene Skrevet 29. juni 2023 #6 Skrevet 29. juni 2023 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden): Når man står i noe slikt over lengre tid og blir så bekymret for sitt barn som hi er så gjør man alt. Jeg hadde glatt gjort det samme og jeg hadde dessuten kontaktet guttens foreldre og fortalt hva jeg opplever/ fant på meldinger. Hadde det vært min sønn så ville jeg satt pris på beskjed. Vanskelig å gjøre noe med det man ikke vet. Det er ikke mer greit selv om du ville gjort det samme altså. Ikke på noen måte.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 29. juni 2023 #7 Skrevet 29. juni 2023 ReneRene skrev (Akkurat nå): Det er ikke mer greit selv om du ville gjort det samme altså. Ikke på noen måte. Det er greit fordi man som foreldre beskytter sitt eget barn. Med alle midler. Her vet gutta at telefonen kan bli sjekket ved bekymring. Går de ikke med på det så blir det ikke noe telefon betalt av oss.
ReneRene Skrevet 29. juni 2023 #8 Skrevet 29. juni 2023 mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå): Det er greit fordi man som foreldre beskytter sitt eget barn. Med alle midler. Her vet gutta at telefonen kan bli sjekket ved bekymring. Går de ikke med på det så blir det ikke noe telefon betalt av oss. Nei det er ikke greit. Det er overhodet ikke greit, og mister man kontrollen over en situasjon så er ikke løsningen å begå slike overtramp som i tillegg kan være ulovlige. Her eskalerer foreldrene situasjonen til å gå fra ille til verst.
Sommerkroppen 2029 Skrevet 29. juni 2023 #9 Skrevet 29. juni 2023 Jenta er 15 år. Far har vel ikke tatt telefonen uten at hun visste det? slik jeg leser det så har han sagt til jenta at han vil se meldingene. Hun er fortsatt et barn. Selvsagt kan de gjøre det. På den måten ser både datteren og gutten at de følger med. Og det er lurt. ReneRene skrev (På 29.6.2023 den 9.12): Nei det er ikke greit. Det er overhodet ikke greit, og mister man kontrollen over en situasjon så er ikke løsningen å begå slike overtramp som i tillegg kan være ulovlige. Her eskalerer foreldrene situasjonen til å gå fra ille til verst. Du er klar over at 15 åringen faktisk fortsatt er et barn?
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 29. juni 2023 #10 Skrevet 29. juni 2023 ReneRene skrev (3 minutter siden): Nei det er ikke greit. Det er overhodet ikke greit, og mister man kontrollen over en situasjon så er ikke løsningen å begå slike overtramp som i tillegg kan være ulovlige. Her eskalerer foreldrene situasjonen til å gå fra ille til verst. Når hi skriver om hasj og nakenbilder så har man kommet dit at man stopper det med alle midler. Da er vi inne på det som ER ulovlig.
ReneRene Skrevet 29. juni 2023 #11 Skrevet 29. juni 2023 Sommerkroppen 2029 skrev (På 29.6.2023 den 9.13): Du er klar over at 15 åringen faktisk fortsatt er et barn? Ja, og jeg vet også at man ikke begår slike overtramp mot noen barn. Det er så drøyt at dere sitter og forsvarer dette. Faren har krenket både datteren og kjæresten, og her kan kjæresten anmelde faren. Faktisk. At man ikke har kontroll og ikke ser løsninger betyr ikke at man tar seg til rette på den måten. Konflikten her har bare eskalert, og det kan man ikke beskylde to mindreårige for. Alt er messed up, og like lite som man stenger inne et barn, like lite krenker man privatlivet deres på den måten. mamma til adhd gutt<3 skrev (På 29.6.2023 den 9.16): Når hi skriver om hasj og nakenbilder så har man kommet dit at man stopper det med alle midler. Da er vi inne på det som ER ulovlig. Opplysningene om hasj kom etter kritikken fra meg. Det står ingenting om hasj i HI og det er jo virkelig påfallende da det er det mest alvorlige her. Nettopp fordi det er ulovlig. At to mindreårige ber hverandre om nakenbilder er ikke ulovlig, men alvorlig. Og hun har åpenbart ikke sendt noen heller.
Sommerkroppen 2029 Skrevet 29. juni 2023 #12 Skrevet 29. juni 2023 ReneRene skrev (1 minutt siden): Ja, og jeg vet også at man ikke begår slike overtramp mot noen barn. Det er så drøyt at dere sitter og forsvarer dette. Faren har krenket både datteren og kjæresten, og her kan kjæresten anmelde faren. Faktisk. At man ikke har kontroll og ikke ser løsninger betyr ikke at man tar seg til rette på den måten. Konflikten her har bare eskalert, og det kan man ikke beskylde to mindreårige for. Alt er messed up, og like lite som man stenger inne et barn, like lite krenker man privatlivet deres på den måten. Hi skriver at far sa "nå vil jeg lese meldingene dine", da har han ikke gjort dette uten at datteren visste om det.
ReneRene Skrevet 29. juni 2023 #13 Skrevet 29. juni 2023 Sommerkroppen 2029 skrev (Akkurat nå): Hi skriver at far sa "nå vil jeg lese meldingene dine", da har han ikke gjort dette uten at datteren visste om det. Det spiller vel ingen rolle det vel? Han kan også si at nå får du en ørefik eller at han stenger henne inne. Det er overhodet ikke greit selv om datteren "vet om det"!
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2023 #14 Skrevet 29. juni 2023 Jeg har også lest meldingene til eldste, ene og alene fordi jeg ikke stoler på henne. Og det visste hun. Hun visste jeg leste de. Jeg betalte telefon og abbonement, så det var ikke oppe til diskusjon. Får nesten tro de snart slår opp, for det der hørtes utrolig slitsomt ut! Min eldste finner seg også sånne kjærster som drar energien ut av enhver. Gjerne noen som trenger at hun «fikser» dem! Anonymkode: 2dfcd...f88
Sommerkroppen 2029 Skrevet 29. juni 2023 #15 Skrevet 29. juni 2023 ReneRene skrev (5 minutter siden): Det spiller vel ingen rolle det vel? Han kan også si at nå får du en ørefik eller at han stenger henne inne. Det er overhodet ikke greit selv om datteren "vet om det"! Selvsagt er det det! Hadde han tatt mobilen i skjul uten at hun visste om det, så er det en ting. Men her gjør faren det tydelig for datteren at han vil se mobilen hennes. Hun har tydeligvis ikke nektet på det, så kanskje jenta føler seg fanget av denne fyren? Narkotika, overvåking, mas om nakenbilder og den generelle invaderingen fyren holder på med, kan faktisk bli i overkant for jenta selv. Hun vet kanskje bare ikke hvordan hun skal komme ut av det. Det er ikke alt som er så kult å la foreldrene få rett i når man er 15 år. Men om de faktisk leser meldinger, så kommer det jo tydelig fram hvordan kjæresten er. Da har hun ikke behøvd å si noe om det selv.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2023 #16 Skrevet 29. juni 2023 ReneRene skrev (14 minutter siden): Ja, og jeg vet også at man ikke begår slike overtramp mot noen barn. Det er så drøyt at dere sitter og forsvarer dette. Faren har krenket både datteren og kjæresten, og her kan kjæresten anmelde faren. Faktisk. At man ikke har kontroll og ikke ser løsninger betyr ikke at man tar seg til rette på den måten. Konflikten her har bare eskalert, og det kan man ikke beskylde to mindreårige for. Alt er messed up, og like lite som man stenger inne et barn, like lite krenker man privatlivet deres på den måten. Da kan vi anmelde han da som har hatt/hatt sex med en 14 åring når han var 16? Hva pokker skal kjæresten henne anmelde oss for? Hvorfor sitter lærer og politi på hvert foreldremøre og sier at man må følge med på hva ungdommen gjør? Hvordan får man gjorr det uten å se hva de skriver? Du hang deg bare oppi det med mobilsjekk, men syns det er greit at kjæresten holder på slik? Hi Anonymkode: d97a2...296
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2023 #17 Skrevet 29. juni 2023 Det å lese private meldinger er å krenke privatlivets fred. At et tenåringspar skriver om sexlivet sitt til hverandre eller oppfordrer til å sende et nakenbilde eller to kvalifiserer ikke til et så alvorlig overtramp. Stakkars jente. Dere kontrollerer henne da minst like mye som dere mener at kjæresten gjør. Anonymkode: a43fa...0f2
ReneRene Skrevet 29. juni 2023 #18 Skrevet 29. juni 2023 Sommerkroppen 2029 skrev (På 29.6.2023 den 9.32): Selvsagt er det det! Hadde han tatt mobilen i skjul uten at hun visste om det, så er det en ting. Men her gjør faren det tydelig for datteren at han vil se mobilen hennes. Hun har tydeligvis ikke nektet på det, så kanskje jenta føler seg fanget av denne fyren? Narkotika, overvåking, mas om nakenbilder og den generelle invaderingen fyren holder på med, kan faktisk bli i overkant for jenta selv. Hun vet kanskje bare ikke hvordan hun skal komme ut av det. Det er ikke alt som er så kult å la foreldrene få rett i når man er 15 år. Men om de faktisk leser meldinger, så kommer det jo tydelig fram hvordan kjæresten er. Da har hun ikke behøvd å si noe om det selv. Du tolker forholdet deres på en måte som skal legitimere at faren begikk overtramp her, og også et alvorlig ett. Her virker alt messed up. Foreldre som har mistet kontroll, og to mindreårige som ikke skjønner grenser. Det første som ville være normalt å gjøre er å snakke med foreldrene til gutten. Spesielt om de har mistanke om rusbruk. Deretter burde de hatt grenser om at datteren ikke får treffe ham. Om de hadde møttes i skjul så hadde ihvertfall foreldrene vært tydelige. Å gå inn på andres private meldinger er aldri greit når de er tenåringer. Det er barns rettighet å ha privatliv, og et større brudd enn å lese tankene deres kan jeg vanskelig se for meg. Som sagt kan gutten faktisk anmelde dette, og det er heller ikke utelukket at faren ville fått en reaksjon fra politiet i dette tilfellet. Anonym bruker skrev (På 29.6.2023 den 9.34): Da kan vi anmelde han da som har hatt/hatt sex med en 14 åring når han var 16? Hva pokker skal kjæresten henne anmelde oss for? Hvorfor sitter lærer og politi på hvert foreldremøre og sier at man må følge med på hva ungdommen gjør? Hvordan får man gjorr det uten å se hva de skriver? Du hang deg bare oppi det med mobilsjekk, men syns det er greit at kjæresten holder på slik? Hi Anonymkode: d97a2...296 Å følge med på hva de gjør betyr ikke at man begår slike overtramp mot barna. Det er ikke lov til å lese ungdommenes private meldinger de sender til hverandre. Nei, jeg syns ikke det høres greit ut at kjæresten holder på sånn. Og ja, jeg hang meg opp i at faren begikk det overtrampet han gjorde her. Jeg syns det var så ekstremt drøyt.
Sommerkroppen 2029 Skrevet 29. juni 2023 #19 Skrevet 29. juni 2023 (endret) ReneRene skrev (7 minutter siden): Du tolker forholdet deres på en måte som skal legitimere at faren begikk overtramp her, og også et alvorlig ett. Her virker alt messed up. Foreldre som har mistet kontroll, og to mindreårige som ikke skjønner grenser. Det første som ville være normalt å gjøre er å snakke med foreldrene til gutten. Spesielt om de har mistanke om rusbruk. Deretter burde de hatt grenser om at datteren ikke får treffe ham. Om de hadde møttes i skjul så hadde ihvertfall foreldrene vært tydelige. Å gå inn på andres private meldinger er aldri greit når de er tenåringer. Det er barns rettighet å ha privatliv, og et større brudd enn å lese tankene deres kan jeg vanskelig se for meg. Som sagt kan gutten faktisk anmelde dette, og det er heller ikke utelukket at faren ville fått en reaksjon fra politiet i dette tilfellet. ut fra informasjonen HI skriver i hovedinnlegget, så kan de også anmelde gutten dersom det kommer til det skrittet. Her er det snakk om sex med mindreårig, narkotika, tigging om nakenbilder. Så om han velger å gjøre det, så skal han være klar over hvilken situasjon han selv kan sette seg opp i. Jeg er enig i at det er lurt å ta en prat med guttens foreldre, mulig de også har gjort det. Men å nekte datteren å treffe fyren er vel rimelig nytteløst vil jeg tro. Endret 29. juni 2023 av Sommerkroppen 2029
ReneRene Skrevet 29. juni 2023 #20 Skrevet 29. juni 2023 (endret) Sommerkroppen 2029 skrev (7 minutter siden): ut fra informasjonen HI skriver i hovedinnlegget, så kan de også anmelde gutten dersom det kommer til det skrittet. Her er det snakk om sex med mindreårig, narkotika, tigging om nakenbilder. Så om han velger å gjøre det, så skal han være klar over hvilken situasjon han selv kan sette seg opp i. Jeg er enig i at det er lurt å ta en prat med guttens foreldre, mulig de også har gjort det. Men å nekte datteren å treffe fyren er vel rimelig nytteløst vil jeg tro. Nei, de kan ikke anmelde en 16- åring for å ha sex med ei på 14- 15 år. De er for jevnaldrende å regne, og grensa på 16 år er satt for at unge ikke skal bli presset eller utsatt for det, av eldre. Hvis det virkelig er hasj i bildet, så vil heller ikke politiet kunne gjøre noe mm det er bevis eller salg. Så hvis det er tilfellet at han har skrevet om det på telefonen, s må jo gjerne faren ta turen til politiet likevel. At kjæresten spør om nakenbilder er ikke ulovlig. Vi kan ikke hindre unger å gjøre ting i det skjulte. Det betyr ikke at vi skal slutte å sette grenser og være tydelige. Hvis foreldrene her har mistanke om at gutten manipulerer jenta i alvorlig grad, så kan de helt fint si at han er uønsket hos dem. Endret 29. juni 2023 av ReneRene
Sommerkroppen 2029 Skrevet 29. juni 2023 #21 Skrevet 29. juni 2023 ReneRene skrev (1 minutt siden): Nei, de kan ikke anmelde en 16- åring for å ha sex med ei på 14- 15 år. De er for jevnaldrende å regne, og grensa på 16 år er satt for at unge ikke skal bli presset eller utsatt for det, av eldre. Hvis det virkelig er hasj i bildet, så vil heller ikke politiet kunne gjøre noe mm det er bevis eller salg. Så hvis det er tilfellet at han har skrevet om det på telefonen, s må jo gjerne faren ta turen til politiet likevel. At kjæresten spør om nakenbilder er ikke ulovlig. Vi kan ikke hindre unger å gjøre ting i det skjulte. Det betyr ikke at vi skal slutte å sette grenser og være tydelige. Hvis foreldrene her har mistanke om at gutten manipulerer jenta i alvorlig grad, så kan de helt fint si at han er uønsket god dem. jovisst kan de anmelde gutten. Han er over den seksuelle lavalder, hun er under (var 14 skriver hi). Du framstiller det som om foreldrene her ikke har noen som helst makt, men at gutten har all. Det er litt spesielt. Tror du ikke hi og mannen har prøvd mye forskjellig for å sette grenser for datteren sin? Hvorfor tror du hun søker råd for andre gang her på forumet? Barn er forskjellige. Om ikke dine har vært noen utfordring til nå, så har du vært heldig. Men man skal være forsiktig med å uttale seg og mene så veldig sterkt, dersom man ikke har stått i slike situasjoner selv. Jeg har prøvd noe av det samme med mitt barn, derfor vet jeg at det ikke er så enkelt som du vil ha det til.
ReneRene Skrevet 29. juni 2023 #22 Skrevet 29. juni 2023 Sommerkroppen 2029 skrev (Akkurat nå): jovisst kan de anmelde gutten. Han er over den seksuelle lavalder, hun er under (var 14 skriver hi). Du framstiller det som om foreldrene her ikke har noen som helst makt, men at gutten har all. Det er litt spesielt. Tror du ikke hi og mannen har prøvd mye forskjellig for å sette grenser for datteren sin? Hvorfor tror du hun søker råd for andre gang her på forumet? Barn er forskjellige. Om ikke dine har vært noen utfordring til nå, så har du vært heldig. Men man skal være forsiktig med å uttale seg og mene så veldig sterkt, dersom man ikke har stått i slike situasjoner selv. Jeg har prøvd noe av det samme med mitt barn, derfor vet jeg at det ikke er så enkelt som du vil ha det til. Da får foreldrene anmelde gutten. Det blir ikke han som er den mistenkelige i så fall. Skulle jo tatt seg ut om alle foreldre løp ned politistasjonene for å anmelde 16- åringer som har sex med ett til to år yngre jenter. Foreldre som begår slike overtramp har mistet kontrollen. Akkurat som når du slår noen eller går til andre drastiske, ulovlige eller ekstreme ytterligheter. Har man kontroll så gjør man ikke det, men det er jo uansett ingen akseptabel måte å prøve og få det på. Jeg ser ikke at Ts nevner stort om grenser annet enn at de ikke vil at datteren skal være hos kjæresten, og at han må ut kl 21. Det er jo bra at de har satt de grensene da.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 29. juni 2023 #23 Skrevet 29. juni 2023 Han er kontrollerende, og det er ikke bra. Men slutt å diskutere med ham/henne. Deres hus, deres regler, ikke minst så lenge barnet bor hjemme og er under 18 år. Kutt ut å krangle og diskutere, ikke åpne for diskusjon fra ham.
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2023 #24 Skrevet 29. juni 2023 ReneRene skrev (2 minutter siden): Da får foreldrene anmelde gutten. Det blir ikke han som er den mistenkelige i så fall. Skulle jo tatt seg ut om alle foreldre løp ned politistasjonene for å anmelde 16- åringer som har sex med ett til to år yngre jenter. Foreldre som begår slike overtramp har mistet kontrollen. Akkurat som når du slår noen eller går til andre drastiske, ulovlige eller ekstreme ytterligheter. Har man kontroll så gjør man ikke det, men det er jo uansett ingen akseptabel måte å prøve og få det på. Jeg ser ikke at Ts nevner stort om grenser annet enn at de ikke vil at datteren skal være hos kjæresten, og at han må ut kl 21. Det er jo bra at de har satt de grensene da. Men kjære vene, vi har ikke tenkt å anmelde han, bare nevnte det siden du skriver at han kan anmelde oss for å ha lest meldinger som vår jente vet om at vi har gjort. Syns det er verre at han som 17, snart 17 har hatt sex med en 14 åring, enn at vi har sett meldinget der det bes om nakenbilde og snakk om hasj, men det er da min mening. Vi har ikke mistet kontrollen, men jeg syns det er vanskelig det med regler/grenser på ungdom. Å nekete de å møtes gjør nok vondt verre. Det beste hadde vært om de slo opp. Det jeg og reagerer på er at han kjøper veldig dyre gaver til henne, i konfirmasjonsgave fikl hu et smykke med navnet deres på til 5000,-. I bursdagsgave et joggedress sett til 1000,-. Hvem kjøper så dyre gaver når man er 16 år? Jeg har en magefølelse på at han "kjøper" henne, men at hun ikke forstår det selv. Han droppet ut av skolen etter jul, skal begynne til høsten igjen, så håper han blir litt for opptatt til det at ting roer seg her. Vi har hatt samtale med mor i våres, foreldrene er skilt, far bor et annet sted. Hi Anonymkode: d97a2...296
ReneRene Skrevet 29. juni 2023 #25 Skrevet 29. juni 2023 (endret) Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Men kjære vene, vi har ikke tenkt å anmelde han, bare nevnte det siden du skriver at han kan anmelde oss for å ha lest meldinger som vår jente vet om at vi har gjort. Syns det er verre at han som 17, snart 17 har hatt sex med en 14 åring, enn at vi har sett meldinget der det bes om nakenbilde og snakk om hasj, men det er da min mening. Vi har ikke mistet kontrollen, men jeg syns det er vanskelig det med regler/grenser på ungdom. Å nekete de å møtes gjør nok vondt verre. Det beste hadde vært om de slo opp. Det jeg og reagerer på er at han kjøper veldig dyre gaver til henne, i konfirmasjonsgave fikl hu et smykke med navnet deres på til 5000,-. I bursdagsgave et joggedress sett til 1000,-. Hvem kjøper så dyre gaver når man er 16 år? Jeg har en magefølelse på at han "kjøper" henne, men at hun ikke forstår det selv. Han droppet ut av skolen etter jul, skal begynne til høsten igjen, så håper han blir litt for opptatt til det at ting roer seg her. Vi har hatt samtale med mor i våres, foreldrene er skilt, far bor et annet sted. Hi Anonymkode: d97a2...296 Nei, det er bra, for kommer foreldre til politiet for å anmelde en 16- åring fordi han har hatt sex med den omtrent jevnaldrende datteren pluss at de forteller at de leser private meldinger mellom ungdommen, så vil jeg vedde en ganske høy sum på at politiet ville reagert. Mot foreldrene, og muligens spurt om noen instanser var i bildet .. Ja, men det er bra dere har snakket med moren. Håper det ble mer betryggende? Det er helt forståelig at dere reagerer på ting han gjør. Dere har liv til å si at hun ikke får motta så dyre gaver. Det er helt lovlig å sette tak på slike ting. Jeg vet ikke helt hvorfor dere ikke kan sette de grensene, men forsvarer at faren leser meldingene deres?? Endret 29. juni 2023 av ReneRene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå