Gå til innhold

En ting jeg ser skikkelig ned på, og dømmer de som gjør dette hardt og lenge.

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Kjempesmart! Omtrent som å gi penger til barnetiggere som mangler en fot eller en hånd i India. Resultatet er at foreldre og eiere ser at dette er en god inntektskilde slik at problemet øker. Kanskje fint for eselet der og da, men det øker problemet på sikt.

Anonymkode: aab84...8cd

Ja, mye bedre at barna får juling når de kommer hjem fordi de ikke har klart å tigge til seg den daglige summen! Eller enda verre, de blir solgt som barnebruder eller sexslaver…

Anonymkode: 6ce8a...00f

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Ja, mye bedre at barna får juling når de kommer hjem fordi de ikke har klart å tigge til seg den daglige summen! Eller enda verre, de blir solgt som barnebruder eller sexslaver…

Anonymkode: 6ce8a...00f

Her skal man være veldig forsiktig med hva man gjør. Mange barnetiggere er skadd med vilje fordi man vet at dette gir mer penger. Som regel er ikke barnet deres heller, men er kjøpt eller stjålet. De kan gjerne lånes/leies ut til flere. Tiggere kan også sitter med sovende babyer eller småbarn i fanget. Disse er ofte dopet ned fordi de da ikke gråter og er enklere å ha med å gjøre.

Anonymkode: 741c5...adc

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det er folk som kjøper tjenester og underholdning med dyr i feks syden og østen. Elefantturer, turer med hester eller esel som går rundt i solsteika hele dagen og aldri får hvile. Hva tenker folk som kjøper disse tjenestene med? De må jo ha utrolig lav IQ og totalt manglende empati. 

Anonymkode: 2fd2c...710

Så lenge du spiser kjøtt eller har sko av lær på beina, så har du ikke noe å komme etter.

Anonymkode: bef22...2a2

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Her skal man være veldig forsiktig med hva man gjør. Mange barnetiggere er skadd med vilje fordi man vet at dette gir mer penger. Som regel er ikke barnet deres heller, men er kjøpt eller stjålet. De kan gjerne lånes/leies ut til flere. Tiggere kan også sitter med sovende babyer eller småbarn i fanget. Disse er ofte dopet ned fordi de da ikke gråter og er enklere å ha med å gjøre.

Dette er en utbredt myte. Den bygger på et skikkelig rasistisk tankegods der de fattige brune menneskene også er barbarer uten moral, som lemlester unger, kidnapper eller doper dem. For det er utenkelig for en del rike hvite mennesker at også fattige brune mennesker har en relasjon til sine barn som ligner den vi har til våre... Hvis vi ble tvunget til å innse at mennesker verden rundt ikke er så ulike, ville vi ikke ha flere unnskyldninger igjen for å tillate fattigdom eller for å nekte å hjelpe. 
Men klart, når man kan bortforklare det hele for seg selv med at tiggerne enten er skuespillere eller barnemishandlere, så er det lett som en plett å gå forbi dem. Herregud, de fortjener jo ikke penger, de som er så sleipe!

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Skjønner du er kjempe for å utnytte dyr til underholdning. Deg om det. Du er nok en av de jeg dømmmer i HI. 

Noe så utrolig usaklig. Hvis du ikke tåler å utfordres på ditt eget argument og kan utdype det, så er du jo bare en barnslig debattant. Man kan ikke smalne ned alternativene til "enten er du med meg, eller så er du ond". Så unyansert er det vel bare treåringer som får være.

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

For en fantastisk ide 👏👏👏

Det skal jeg også gjøre engang jeg har mulighet.

Anonymkode: 99157...60c

Det føltes godt å kunne la eselet få litt hvile ja. Kjøpte 4 turer siden vi var 4 og skal gjøre det igjen. 😊

Annonse

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Det er noe av det mest fordomsfulle pisset jeg har lest på en stund.

Anonymkode: 5044a...3ce

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Tror heller det er du som må lese deg opp! Dette er velkjent og helt korrekt beskrevet dessverre. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ro ned fordomstrigginga di nå.

https://www.dagsavisen.no/debatt/2016/06/13/barnetigging-og-usynlige-bakmenn/

Anonymkode: 87cd0...471

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...