Gå til innhold

En ting jeg ser skikkelig ned på, og dømmer de som gjør dette hardt og lenge.

Anbefalte innlegg

Det er folk som kjøper tjenester og underholdning med dyr i feks syden og østen. Elefantturer, turer med hester eller esel som går rundt i solsteika hele dagen og aldri får hvile. Hva tenker folk som kjøper disse tjenestene med? De må jo ha utrolig lav IQ og totalt manglende empati. 

Anonymkode: 2fd2c...710

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er folk som kjøper tjenester og underholdning med dyr i feks syden og østen. Elefantturer, turer med hester eller esel som går rundt i solsteika hele dagen og aldri får hvile. Hva tenker folk som kjøper disse tjenestene med? De må jo ha utrolig lav IQ og totalt manglende empati. 

Kunne ikke vært mer enig. En gang kjøpte jeg 4 turer med et esel kun for å kjøpe det fritt. Det fikk stå i skyggen den tiden jeg hadde betalt for. Satt og passet på at de overholdt avtalen. Selvsagt ikke mer enn en dråpe i havet, men dyret fikk hvilt den stunden. 

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Leste også en sak om noen turister som ble krenket fordi de ble nektet å ri esel da de ble ansett som for tunge for dyret…

Det får være grenser for hva man skal lage problemer av. Dyr har det ikke automatisk vondt selv om de blir brukt.

Anonymkode: aab84...8cd

Er du opplest på hvordan elefanter trenes? Har du sett hester og esel som besvimer og dør på gatene trekkende på turister? 

Annonse

Det får være grenser for hva man skal lage problemer av. Dyr har det ikke automatisk vondt selv om de blir brukt.

https://www.underholdningsdyr.no/fakta/turistindustri/dyretransport/

Jeg tenker at du kommer lengre med opplysning enn med hån og hat. Noen ting er åpenbare, som hold av tigre i små bur i Florida. Noen ting er vanskeligere å catche. Hva med å forklare folk at det stort sett er fælt for disse dyrene selv om det kan se greit ut, heller enn å kalle folk jævlige om de ikke har skjønt det? Det er i alle fall det jeg gjør. Og jeg er like brennende opptatt av at man ikke skal støtte denne industrien som du er. 

Anonymkode: 22c55...0c3

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Er du opplest på hvordan elefanter trenes? Har du sett hester og esel som besvimer og dør på gatene trekkende på turister? 

Det skjer, men det er ikke normalen. Leier du en hest for å ri over Hardangervidda, hundespann på Svalvatd eller prøver å stå på ski vak reinsdyr  på Finnmarksvidda har de dyrene sannsynlig vis det helt fint. Sånn er det i mange andre land også og nei, jeg har aldri sett hverken hester eller esler som har dødd på gata. Har du?

Det finnes dyremishandling, det finnes dårlig behandling av mennesker og det finnes miljødeleggende selskaper og aktiviteter. Vi må gjøre en vurdering i hvert enkelt tilfelle.

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det skjer, men det er ikke normalen. Leier du en hest for å ri over Hardangervidda, hundespann på Svalvatd eller prøver å stå på ski vak reinsdyr  på Finnmarksvidda har de dyrene sannsynlig vis det helt fint. Sånn er det i mange andre land også og nei, jeg har aldri sett hverken hester eller esler som har dødd på gata. Har du?

Det finnes dyremishandling, det finnes dårlig behandling av mennesker og det finnes miljødeleggende selskaper og aktiviteter. Vi må gjøre en vurdering i hvert enkelt tilfelle.

Jeg snakker ikke om hester på hardangervidda. Hvis du leeste innlegget så snakker jeg om hestedrosjer på gatene i "Syden". De har det virkelig ikke bra. Jeg blir kvalm av å se feite turister i disse vognene. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (35 minutter siden):

Noah sin "fakta" bør du ta med en god dose salt.

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg snakker ikke om hester på hardangervidda. Hvis du leeste innlegget så snakker jeg om hestedrosjer på gatene i "Syden". De har det virkelig ikke bra. Jeg blir kvalm av å se feite turister i disse vognene. 

Du snakker om "tjenester og underholdning med dyr i feks syden og østen". 

mamma til adhd gutt<3 skrev (57 minutter siden):

Kunne ikke vært mer enig. En gang kjøpte jeg 4 turer med et esel kun for å kjøpe det fritt. Det fikk stå i skyggen den tiden jeg hadde betalt for. Satt og passet på at de overholdt avtalen. Selvsagt ikke mer enn en dråpe i havet, men dyret fikk hvilt den stunden. 

For en fantastisk ide 👏👏👏

Det skal jeg også gjøre engang jeg har mulighet.

Anonymkode: 99157...60c

Annonse

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Du snakker om "tjenester og underholdning med dyr i feks syden og østen". 

Turer med hest og esel i solsteika

For en fantastisk ide 👏👏👏

Det skal jeg også gjøre engang jeg har mulighet.

Anonymkode: 99157...60c

Kjempesmart! Omtrent som å gi penger til barnetiggere som mangler en fot eller en hånd i India. Resultatet er at foreldre og eiere ser at dette er en god inntektskilde slik at problemet øker. Kanskje fint for eselet der og da, men det øker problemet på sikt.

Hva er temperaturgrensen ?

Skjønner du er kjempe for å utnytte dyr til underholdning. Deg om det. Du er nok en av de jeg dømmmer i HI. 

Skjønner du er kjempe for å utnytte dyr til underholdning. Deg om det. Du er nok en av de jeg dømmmer i HI. 

Er det alle dyr som blir brukt til underholdning du snakker om, bare dem som blir brukt i varmen i en by eller noe annet?

mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden):

Så vanvittig fint gjort!

Anonymkode: 87cd0...471

Er det alle dyr som blir brukt til underholdning du snakker om, bare dem som blir brukt i varmen i en by eller noe annet?

Gi deg. Du driter deg ut. Hvis du ikke skjønner dette, så har jeg ingen medisin til deg. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hun mener jo helt åpenbart dyr som må lide fordi folk ønsker underholdning, å fraktes rundt på en «artig» måte eller andre ting som fører til smerte og ubehag for dyret. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hun mener jo helt åpenbart dyr som må lide fordi folk ønsker underholdning, å fraktes rundt på en «artig» måte eller andre ting som fører til smerte og ubehag for dyret. 

Så man må t en vurdering i hver enkelt tilfelle, som er det jeg skrev.

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Så man må t en vurdering i hver enkelt tilfelle, som er det jeg skrev.

DET var ditt viktige innspill til hi…? Hi snakker jo om de tilfellene der hun VURDERER det dithen at dyrene lider. Dyr som IKKE lider omfattes ikke av his innlegg.

DET var ditt viktige innspill til hi…? Hi snakker jo om de tilfellene der hun VURDERER det dithen at dyrene lider. Dyr som IKKE lider omfattes ikke av his innlegg.

Nettopp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...