Gå til innhold

Privatlivets fred?

Anbefalte innlegg

Jeg har etter lang tid med veldig mye roping, krangling og skriking fra nabomannen (1-2 timer daglig) ute og inne med åpen stuedør og gjentatte forsøk på å si fra til han og be han dempe seg, og gjentatte klager til styret nå filmet et kort klipp og sendt til styret med en klage på all den ropinga og skriking. Filmen viser ingen personer, jeg har kun filmet ut i min egen hage for å dokumentere hvordan det er å sitte ute her. Fikk svar tilbake fra styreleder at dette var ulovlig og at jeg kan bli anmeldt for brudd på privatlivets fred. Virkelig? For å filme i min egen hage og sende til styret for å dokumentere det. Det jo egentlig jeg som ikke har privatlivets fred her....

Anonymkode: 5cc87...f13

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441225-privatlivets-fred/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Som de over her sier, folkeskikk hindrer meg i å si noe. Men, jeg tenker mitt. Undrer meg over om de faktisk ikke ser hvor dumt/ikke pent det ser ut, eller om de faktisk selv synes det er fint.

Anonymkode: 0282e...b93

Denne kom i feil innlegg! Sorry! 😅

Anonymkode: 0282e...b93

Annonse

Danida skrev (2 timer siden):

Utendørs opptak kan vel ikke regnes innafor en "privat" sone. 

Jeg har kun filmet min egen hage, det er hans ansvar at han roper så høyt at lyden av han høres når jeg filmet. Hvis det er noens fred og privatliv som krenkes her så er det vel vårt, det går ofte ikke an å prate sammen på terrassen vår fordi naboen roper sånn. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har kun filmet min egen hage, det er hans ansvar at han roper så høyt at lyden av han høres når jeg filmet. Hvis det er noens fred og privatliv som krenkes her så er det vel vårt, det går ofte ikke an å prate sammen på terrassen vår fordi naboen roper sånn. 

Problemet er ikke at du filmer, men at du sprer filmen.

Anonymkode: 4ff9b...2a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...