Gå til innhold

Kollega som ikler seg så mye som ikke passer!

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Jo du stod jo og løy henne midt opp i ansiktet. Hun spurte og du løy. I min bok er uærlighet noe av det verste slemme en kan gjøre.

Anonymkode: e5637...05e

Ja. Det hadde jo definitivt vært bedre om hun sa hun så ut som et takras. 

Fortsetter under...

ReneRene skrev (3 timer siden):

Det er fraser og iblant ren høflighet. Blir du tatt på senga plumper du ikke ut med "ærlighet'. Med mindre du muligens har en diagnose. 

Du må jo ha en diagnose for å først pumpe ut med et stikk for så å lyve. Det er jo ikke normalt. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

ja det er klart, jeg burde jo ha sagt "når du nevner det, så synes jeg kjolen er både for kort og for stram for deg. Den kler deg ikke i det hele tatt." Det ville sikkert gjort susen. Eller ikke.........

Anonymkode: a4f3e...cf1

Ja? Det er jo det du vil si? Du har jo laget en egen tråd her for å klage på hvordan hun ser ut, og når du fikk sjansen så bare løy du??

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Du må jo ha en diagnose for å først pumpe ut med et stikk for så å lyve. Det er jo ikke normalt. 

Hun kom ikke med noe stikk såvidt jeg bedømmer det. Hun kommenterte antrekket fordi hun ble overrasket/ perpleks.. whatever. Når hun først gjør det, som forøvrig ikke er så uvanlig, og så får et veldig direkte spørsmål så ror man seg i land med å være diplomatisk. Og jo, det er helt normalt. 

ReneRene skrev (4 timer siden):

Det tror jeg ikke at du er. Men idet du spontant sier noe om bekledning så blir vedkommende gjerne mistenksom så lenge det ikke er et rent kompliment. Som nevnt gjør mange slikt helt spontant når noen går mer oppsiktsvekkende kledd. 

Du må seriøst slutte å tro at alle har en baktanke med det de sier! Jeg får stadig høre «så sommerlig du var idag» om jeg har på klær typisk sommer. Hvis jeg skulle blitt mistenksom mot det så hadde jeg slitt! Mye!

Anonymkode: 13b4c...691

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Du må seriøst slutte å tro at alle har en baktanke med det de sier! Jeg får stadig høre «så sommerlig du var idag» om jeg har på klær typisk sommer. Hvis jeg skulle blitt mistenksom mot det så hadde jeg slitt! Mye!

Men jøss. Akkurat her hadde hun jo grunn til det! Leser du ikke HI? 

Jeg sier jo bare at det kan være vanlig, akkurat som Ts gjorde her?! 

Anonym bruker skrev (På 28.6.2023 den 12.35):

Enig at det ikke er passiv aggressivt, men det var helt klart en unødvendig ting å si. Hun burde holdt kjeft. Det er en typisk slengbemerkning. Folk med et snev av sosiale antenner skjønner med en gang hva Hi mente, og det gjorde denne kollegaen. 

Anonymkode: 0c541...bb5

Jeg mener ansvaret ligger hos den som overrumplet med spørsmålet. Det er ingen nyhet at nordmenn pakker det inn. Hvis du virkelig vil vite, spør på en skikkelig måte. Ellers får man svar i form av «beste jeg kom på i farta uten å lyve eller å være frekk» 

Anonymkode: e492b...d49

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Men kanskje du er som denne kollegaen da som kler deg rart, kanskje du ikke har tatt hintet enda? 

Hvem og hvorfor skulle noen kommentere at manngår sommerlig kledd på sommeren?? Rar ting å si, og vil tro det i de fleste tilfellene betyr noe ala det hi skriver om. 

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Men kanskje du er som denne kollegaen da som kler deg rart, kanskje du ikke har tatt hintet enda? 

Hvem og hvorfor skulle noen kommentere at manngår sommerlig kledd på sommeren?? Rar ting å si, og vil tro det i de fleste tilfellene betyr noe ala det hi skriver om. 

Du er sosialt ubrukelig hvis du faktisk mener dette. Normale mennesker forstår normale utsagn positivt.

Anonymkode: 5a491...477

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Du er sosialt ubrukelig hvis du faktisk mener dette. Normale mennesker forstår normale utsagn positivt.

Anonymkode: 5a491...477

Det kommer da fram klart og tydelig her at hi ga et totalt falskt kompliment og at så sommerlig kledd du er var et skjult så forferdelig du kler deg.

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Det kommer da fram klart og tydelig her at hi ga et totalt falskt kompliment og at så sommerlig kledd du er var et skjult så forferdelig du kler deg.

Det gjør jo ikke det. Dette skriver du bare fordi HI forteller om klesvanene til damen. Hadde hun ikke gjort det, så ville du jo aldri visst at hun reagerer på klesvalget. HI skriver at hun sa hun så sommerslig ut. Ikke at noen hadde sagt noe annet til henne. Det er jo bare noe hun skriver her på forumet. Ingen vet hvem dama er. 

Sommerkroppen 2029 skrev (1 minutt siden):

Det gjør jo ikke det. Dette skriver du bare fordi HI forteller om klesvanene til damen. Hadde hun ikke gjort det, så ville du jo aldri visst at hun reagerer på klesvalget. HI skriver at hun sa hun så sommerslig ut. Ikke at noen hadde sagt noe annet til henne. Det er jo bare noe hun skriver her på forumet. Ingen vet hvem dama er. 

Hæ? Hi sier jo det som det et, så vi vet jo hva hun tenkte og hva hun sa og også hvorfor hun sa dette. Tviler på at hi er unik, slike kommentarer og stikk kommer mange med, som ikke er godt ment.

Annonse

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Hæ? Hi sier jo det som det et, så vi vet jo hva hun tenkte og hva hun sa og også hvorfor hun sa dette. Tviler på at hi er unik, slike kommentarer og stikk kommer mange med, som ikke er godt ment.

Ja HI sier det jo som det er til OSS, men ikke til kollegaen sin. Så når du konkluderer med at kollegaen også vet hva HI synes, så er det en forferdelig kommentar å si. Det er det jo ikke. Hun vet ikke det HI skriver her.

Endret av Sommerkroppen 2029
Sommerkroppen 2029 skrev (49 minutter siden):

Ja HI sier det jo som det er til OSS, men ikke til kollegaen sin. Så når du konkluderer med at kollegaen også vet hva HI synes, så er det en forferdelig kommentar å si. Det er det jo ikke. Hun vet ikke det HI skriver her.

Poenget mitt er jo at man skjønner det ligger noe bak når folk sier det hi sier. Det var jo derfor kollegaen spurte henne. Og dette gjelder jo sikkert mange. Man skjønner jo at folk mener noe annet enn de sier i en slik setting. Hvorfor skulle noen ellers kommentere at man er "sommerlig" kledd på SOMMEREN?? Eller "morsom" frisyre eller antrekk, det også betyr jo også at de synes det er stygt, og at de bare må sende et stikk istedenfor å holde kjeft. Det er faktisk lov å ikke kommentere sånt. Greit med ektefølte komplimenter, det er jo hyggelig. Sarkastiske kommentarer som sommerlig, morsom osv er ikke greit, da alle skjønner hva de egentlig mener med det. 

Sommerkroppen 2029 skrev (1 time siden):

Selvsagt svarer man ut fra opplysningene hi deler. Kommentaren hennes var ikke et kompliment og det kan det godt være at kollegaen oppfatter. Når hi da i tillegg lyver og sier at kjolen var fin, så er det svært lite hyggelig av henne. 

Anonymkode: 48ce1...26c

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Selvsagt svarer man ut fra opplysningene hi deler. Kommentaren hennes var ikke et kompliment og det kan det godt være at kollegaen oppfatter. Når hi da i tillegg lyver og sier at kjolen var fin, så er det svært lite hyggelig av henne. 

Anonymkode: 48ce1...26c

Det jeg mener, er at kollegaen hennes vet ikke det HI har skrevet her på forumet. Hvis du ser bort ifra alt annet enn at du kommer inn på jobb og en kollega sier til deg "så sommerslig du var idag" så er det jo ingen grunn for å bli fornærmet? 

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Poenget mitt er jo at man skjønner det ligger noe bak når folk sier det hi sier. Det var jo derfor kollegaen spurte henne. Og dette gjelder jo sikkert mange. Man skjønner jo at folk mener noe annet enn de sier i en slik setting. Hvorfor skulle noen ellers kommentere at man er "sommerlig" kledd på SOMMEREN?? Eller "morsom" frisyre eller antrekk, det også betyr jo også at de synes det er stygt, og at de bare må sende et stikk istedenfor å holde kjeft. Det er faktisk lov å ikke kommentere sånt. Greit med ektefølte komplimenter, det er jo hyggelig. Sarkastiske kommentarer som sommerlig, morsom osv er ikke greit, da alle skjønner hva de egentlig mener med det. 

Da synes jeg du er i overkant følsom dersom du blir fornærmet over det altså.....

Sommerkroppen 2029 skrev (10 minutter siden):

Det jeg mener, er at kollegaen hennes vet ikke det HI har skrevet her på forumet. Hvis du ser bort ifra alt annet enn at du kommer inn på jobb og en kollega sier til deg "så sommerslig du var idag" så er det jo ingen grunn for å bli fornærmet? 

Jo.. hvorfor sier de sånt? Det er jo sommer, ingen bombe at man har sommerklær? Hvorfor ikke heller si, så fin du er, eller fin kjole el? Når man bruker kommentarer som er bare det, og ikke et kompliment så betyr det som oftest ikke at man synes de er fine, man må bare gulpe ut en kommentar, men siden man ikke likte det man så så brukes ord som sommerlig og morsom osv. Da tenker jeg man heller kan la være. 

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Vi har kleskode på jobb, så skal godt gjøre så kle seg rart. Det er ikke bare jeg som får sånne kommentarer, det er en greie vi bare sier. Det betyr ikke at vedkommende har rare klær 😅😅  

Jeg for min del sier det feks om en kollega har kjole med blomster, capribukse og lett trøye tidlig på sommeren, farger som er sommerlige etc. Altså helt normalt, bare «sommerlig»

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Jo.. hvorfor sier de sånt? Det er jo sommer, ingen bombe at man har sommerklær? Hvorfor ikke heller si, så fin du er, eller fin kjole el? Når man bruker kommentarer som er bare det, og ikke et kompliment så betyr det som oftest ikke at man synes de er fine, man må bare gulpe ut en kommentar, men siden man ikke likte det man så så brukes ord som sommerlig og morsom osv. Da tenker jeg man heller kan la være. 

sommerlig og morsom er ikke sammenlignbart i det hele tatt. Kan hende det er en dialekt-greia da. Hos oss er ikke sommerslig kledd en ufin kommentar. Det er ment som et kompliment. 

Sommerkroppen 2029 skrev (7 minutter siden):

sommerlig og morsom er ikke sammenlignbart i det hele tatt. Kan hende det er en dialekt-greia da. Hos oss er ikke sommerslig kledd en ufin kommentar. Det er ment som et kompliment. 

Hvordan kan det være et kompliment? Alle går jo sommerslig kledd på sommeren... 

Sommerkroppen 2029 skrev (2 minutter siden):

Nei, alle gjør faktisk ikke det. 

Men det er da likevel ikke et kompliment at folk greier ta på sommerklær liksom? Det er jo noe de fleste greier. Bravo, du greide å kle deg for riktig årstid liksom. Fjernt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...