Anonym bruker Skrevet 29. juni 2023 #26 Del Skrevet 29. juni 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Fint med tanker fra en utadvendt personlighet også! Takk! Vet du hva, mest sannsynlig så har jeg autistiske trekk, ingen tvil. Har lest meg opp på dette for en god stund siden. Er vel noenlunde flink til å maskere, men samtidig vil jo de med gode sosiale antenner gjennomskue meg. Så er spørsmålet - skal jeg da slutte å maskere? Si ifra HVER gang jeg synes noe er urettferdig eller dårlig gjort? Jeg har en ekstrem rettferdighetssans og empati for de som blir behandlet dårlig. Må bite mye i meg. Være så sær og sur i maska som jeg ofte føler meg? (er ikke sur altså, faller meg bare naturlig å være sær og ikke godta selvfølgeligheter og vedtatte ‘sannheter’, og jeg bruker mye energi på å ikke reagere negativt på ting og heller utstråle positiv energi). Jeg vet ikke om en offisiell diagnose eller en forandring til mitt egentlige ‘jeg’ vil føre med seg noe positivt for min sosiale tilværelse😏 Men TAKK for at du ser meg som den jeg (mest sannsynlig) egentlig er! HI Anonymkode: e3718...dfe Sønnen min har det som du. Autistiske trekk, veldig sterk rettferdighetssans og empati, reagerer på irrasjonelle regler selv om de er del av en konvensjon eller vedtatte "sannheter". I tillegg "leser" han andre mennesker mye bedre enn de leser ham, leser også dyr og småbarn veldig godt. Han har foreløpig mange gode venner, da. Men noen av dem har han fått via en hobby som er viktig for ham, og jeg tror at en arena utenfor jobb kan være lurt for deg også? Og kanskje du skal slappe litt av med maskeringen. Ikke le hvis det sliter på deg, ikke spill en rolle som føles falsk. Anonymkode: caf5c...477 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441206-flere-her-med-veldig-liteingen-venner-og-f%C3%B8ler-seg-ensomme/page/2/#findComment-149975603 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2023 #27 Del Skrevet 29. juni 2023 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Sønnen min har det som du. Autistiske trekk, veldig sterk rettferdighetssans og empati, reagerer på irrasjonelle regler selv om de er del av en konvensjon eller vedtatte "sannheter". I tillegg "leser" han andre mennesker mye bedre enn de leser ham, leser også dyr og småbarn veldig godt. Han har foreløpig mange gode venner, da. Men noen av dem har han fått via en hobby som er viktig for ham, og jeg tror at en arena utenfor jobb kan være lurt for deg også? Og kanskje du skal slappe litt av med maskeringen. Ikke le hvis det sliter på deg, ikke spill en rolle som føles falsk. Anonymkode: caf5c...477 Veldig gjenkjennbart. Din sønn har fantastisk gode egenskaper, da! Det med å lese folk… Føler at jeg ‘gjennomskuer’ folk når de spiller en rolle. Gjør meg irritert på de, uten at det hjelper det spøtt, selvfølgelig. Gjør også kanskje at jeg strever med å finne de rette for meg, da jeg føler at de aller fleste egentlig har en ugjennomtrengelig fasade. Som ihvertfall jeg ikke kommer gjennom, selv om jeg ser at andre gjør det. Folk liker ofte hverandre mye lettere og fortere enn de liker meg. Men ja, jeg skal bli med på noe der vi gjør noe. Husfliden kanskje, som tidligere nevnt. Jeg skal forsøke. Og kanskje ja, så skal jeg være litt mer meg. Merker jo at jeg driter litt mer i hva folk syns om meg, jo eldre jeg blir. Skulle gjerne kjent mer av den følelsen. HI Anonymkode: e3718...dfe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441206-flere-her-med-veldig-liteingen-venner-og-f%C3%B8ler-seg-ensomme/page/2/#findComment-149975719 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2023 #28 Del Skrevet 1. juli 2023 Anonym bruker skrev (På 28.6.2023 den 23.26): Et nytt vennskap med en som ikke byr mye på seg selv ville rett og slett ikke skjedd på mitt initiativ på nåværende tidspunkt Hvor står det at hi ikke byr på seg selv? Anonymkode: cfd13...e64 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441206-flere-her-med-veldig-liteingen-venner-og-f%C3%B8ler-seg-ensomme/page/2/#findComment-149976370 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Danida Skrevet 1. juli 2023 #29 Del Skrevet 1. juli 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Hvor står det at hi ikke byr på seg selv? Anonymkode: cfd13...e64 Det står ikke eksakt det. Men det er vel noe man tolker det til å bety, når HI selv beskriver seg selv som litt sakte, stille og ikke s initiativrik. I overflatiske situasjoner eller raske møter, eller på steder der det er mange andre, vil hun kanskje gå litt i ett med tapetet, billedlig talt. Men det betyr jo ikke at man ikke kan få venner. Jeg velger ikke venner ut fra hvem som briljerer i selskapslivet eller hvem som kan gjøre mest inntrykk på kortest mulig tid. De kan underholde meg, men de blir ikke automatisk mine venner. Jeg liker at man finner en "match", noen som har holdninger og verdier jeg setter pris på, og som også personlighetsmessig gir gjenklang hos meg. Hvordan du er som type, hva du liker å gjøre når du er sammen med en venn, hvilke berøringspunkter vi har. Og HI; det er ikke sant at alle vennskap er etablert når man fyller 40. Noen av mine viktigste venner har kommet til etter det tidspunktet. Jeg henger ikke med venner fra barneskolen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144441206-flere-her-med-veldig-liteingen-venner-og-f%C3%B8ler-seg-ensomme/page/2/#findComment-149976372 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå