Gå til innhold

Kropp, kilo, størrelser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste årene gått ned mange kilo, og veier nå 61 kg og er 1, 61 høy. Alle kommenterer at jeg er tynn og ikke må slanke meg mer, noe jeg heller ikke gjør. Jeg bruker str 36/S i klær, og skjønner jo at jeg utfra alle disse tallene er noenlunde normal. MEN - jeg greier ikke helt å se det selv. Syns fortsatt jeg er overvektig og "løs i fisken". Og ser bilder av damer som er 70 kg og syns de virker så slanke og fine. Hvordan greie å omstille hodet til å se at dette er greit nok?

Anonymkode: 321aa...bfe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke. Har vært der selv. Nå er jeg str elefant og hater kroppen min

Anonymkode: fc5f9...7a5

Skrevet

Jeg tror ikke det er så lett å lande på at kroppen er vakker all den tid alle kropper vi ser i medier osv er retusjerte eller tatt i veldig fordelaktig lys/forhold. En hverdagskropp har ganske mye som ikke er perfekt. Jeg er f.eks veldig tynn og veltrent og har virkelig ingenting å klage over sånn i teorien. Men puppene mine er små og stygge, den ene litt større enn den andre. Jeg har masse stygge cellulitter. Masse føflekker. Anklene mine hovner ofte opp og får sokkemerker. Jeg har rynkehud på magen etter to graviditeter, selv om magen er flat og med synlige abs. 
Så hvorfor er jeg helt happy med kroppen min? Den har født to barn. Den kan løpe langt, bære tungt. Den ser fin ut med klær på. Mannen min liker den. Den virker skikkelig bra til alt jeg trenger den til. Jeg tror bare man må omdefinere hva som er en bra kropp. Først da klarer man å like den. 

Anonymkode: 332ca...532

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Jeg tror ikke det er så lett å lande på at kroppen er vakker all den tid alle kropper vi ser i medier osv er retusjerte eller tatt i veldig fordelaktig lys/forhold. En hverdagskropp har ganske mye som ikke er perfekt. Jeg er f.eks veldig tynn og veltrent og har virkelig ingenting å klage over sånn i teorien. Men puppene mine er små og stygge, den ene litt større enn den andre. Jeg har masse stygge cellulitter. Masse føflekker. Anklene mine hovner ofte opp og får sokkemerker. Jeg har rynkehud på magen etter to graviditeter, selv om magen er flat og med synlige abs. 
Så hvorfor er jeg helt happy med kroppen min? Den har født to barn. Den kan løpe langt, bære tungt. Den ser fin ut med klær på. Mannen min liker den. Den virker skikkelig bra til alt jeg trenger den til. Jeg tror bare man må omdefinere hva som er en bra kropp. Først da klarer man å like den. 

Anonymkode: 332ca...532

👆🏻 Dette! Funker til formålet. 

Hjernen vil vel alltid være overvektig, tror det er ganske normalt at kropp og hjerne ikke er helt samstemt etter vektnedgang. 

Anonymkode: 72d9d...c07

Skrevet

Jeg er motsatt av deg. Veier 101 kg og syns selv jeg ser helt normal ut!
Det er kun når jeg innimellom ser bilder av meg selv fra en dårlig vinkel at jeg syns jeg ser feit ut, men i speilet liker jeg mitt eget utseende. Jeg fatter ikke at jeg kan være så tung, når jeg virker slank!
Selvbedrag, så klart. Jeg ER overvektig, min BMI er på 34. Jeg må ned til 73 kg for å bli normalvektig!

Anonymkode: de2f7...f57

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er motsatt av deg. Veier 101 kg og syns selv jeg ser helt normal ut!
Det er kun når jeg innimellom ser bilder av meg selv fra en dårlig vinkel at jeg syns jeg ser feit ut, men i speilet liker jeg mitt eget utseende. Jeg fatter ikke at jeg kan være så tung, når jeg virker slank!
Selvbedrag, så klart. Jeg ER overvektig, min BMI er på 34. Jeg må ned til 73 kg for å bli normalvektig!

Anonymkode: de2f7...f57

Jeg har det også som deg. Jeg er ikke like tung, men overvektig. Jeg "ser" også meg selv som slank.

Anonymkode: d07ca...01c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...