Himmel og hav Skrevet 27. juni 2023 #26 Skrevet 27. juni 2023 Nei, dette er ikke strengt. Det er sikkert kjedelig for 19-åringen at ikke alle muligheter er åpne lenger, men sånn er det. Om hun til og med har fått penger av dere til å feriere for så kan hun jo egentlig fortsatt en bråte med muligheter. De eneste to som er stengt er tur med dere eller være hjemme.
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2023 #27 Skrevet 27. juni 2023 Himmel og hav skrev (2 timer siden): Nei, dette er ikke strengt. Det er sikkert kjedelig for 19-åringen at ikke alle muligheter er åpne lenger, men sånn er det. Om hun til og med har fått penger av dere til å feriere for så kan hun jo egentlig fortsatt en bråte med muligheter. De eneste to som er stengt er tur med dere eller være hjemme. Det som er kjedelig er å nli lastet ut hjemmefra når ferielandet hun har gledet seg til går i vasken. Anonymkode: 1e6a4...ffb
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2023 #28 Skrevet 27. juni 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det som er kjedelig er å nli lastet ut hjemmefra når ferielandet hun har gledet seg til går i vasken. Anonymkode: 1e6a4...ffb Kjedelig bår ferieplanene går i vasken - men det er igså konsekvensen av å være vinglete. 19-åringen ønsket ikke noe ansvar, og HI har da funnet andre løsninger for å passe hus og hjem. 19-åringen har fremdeles feriemuligheter, feks med besteforeldrene. Hun bare ønsket et alternativ som ikke lenger vSr tilgjengelig… Anonymkode: 2dcad...a89
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2023 #29 Skrevet 27. juni 2023 Hos oss hadde de måtte være med besteforeldre på hytta eller finne på noe eget utenfor huset. Det hadde jeg heller ikke trengt å diskutere med de, for om vi planlegger slike ting som betyr at vi må skaffe dyrepass/huspass vet de at det er kjedelig for de som for planene ødelagt og mister de pengene som de sikkert har lyst på. Da jeg var samboer med mine og dine barn ble dette en ting vi måtte sette klare regler på. Hans barnombestemte seg i hytt og pine, ble sure for at vi ikke bare kunne slenge de med på ting de hadde takket nei til osv. Jeg strakk meg langt og endret mange planer og avtaler før vi bare måtte sette ned foten slik at ikke alle ungene ble slik, for det ble kjedelig for alle parter. Det er derfor mine barn er så klare på at når vi lager slike planer så skal minst mulig lide om en ombestemmer seg eller en plan går i vasken. For ja, en ting en unge har tenkt kan gå i vasken uten at de vil det, men da må de finne den beste reserveløsningen slik at ikke de drar med seg alle i dragsuget. Kanskje ikke en tur på hytta med besteforeldre er noe de har kjempelyst til, men. De hadde gjort det uten noe surmuling. De vet også at dette gjelder meg like mye som det gjelder de. Går min plan i vasken om jeg skal være borte en helg og de har planlagt noe hjemme i tomt hus, så tar jeg meg en tur på hytta eller mine foreldre slik at de ikke får sin plan ødelagt. Anonymkode: 55e84...dc2
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2023 #30 Skrevet 28. juni 2023 Anonym bruker skrev (På 27.6.2023 den 5.59): Trenger synspunkter. Datter på 19 år får tilbud om å bli med på ferie med familien. Alternativ er ferie med oss. Alene hjemme, men må da ta seg av dyrene (hund og katt). Hytte med besteforeldre. Finne på noe på egenhånd. Velger å finne på noe selv. (Får da penger av oss til å dekke noe av det). Så ombestemmer hun seg vil bli med oss. Vi forsøker selvsagt å se om det er mulig å få henne med men ingen flybilletter. Så da vil hun være alene hjemme, men vi har nå booket min niese med kjæreste til å bo med oss. Vi synes ikke vi nå kan si at forresten så kommer Anne til å være hjemme, så nå har hun da valget om hytte med besteforeldre eller holde seg til egen plan. Jeg synes virkelig ikke noe synd på henne, men etter kommentarer fra omgivelsene så er vi veldig streng. Jeg mener oppriktig at som voksen får man faktisk lære seg å ta rett valg og leve med at det man valgte viste seg å være feil. Anonymkode: 3284d...30f Jeg regner med du tuller?? Du nekter dattera de å bo hjemme fordi dere har "booket" niese og kjæreste til å bo der??? 🙄 Anonymkode: 0b968...f9e
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2023 #31 Skrevet 28. juni 2023 Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Jeg regner med du tuller?? Du nekter dattera de å bo hjemme fordi dere har "booket" niese og kjæreste til å bo der??? 🙄 Anonymkode: 0b968...f9e Ikke skap deg. Anonymkode: f7198...355
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2023 #32 Skrevet 28. juni 2023 Selvsagt kam hun ikke være hjemme når dere har avtalt å låne bort huset. Hun får være med besteforeldrene eller finne på noe annet. Som avtalt Anonymkode: f1ccf...ec1
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2023 #33 Skrevet 28. juni 2023 Måtte tenke litt på dette, og jeg tenker det er noen opplysninger som mangler, og som vil påvirke hva man (eller i hvert fall jeg) mener. For det første: datterens egne planer som ikke ble noe av, var det fordi venninnene ikke kunne, venninnene ikke orket å planlegge, ble syke, eller var det kun fordi hun ombestemte seg? For det andre: huset - er det et sted som er attraktivt i seg selv, f.eks. rett ved sjøen eller sentralt i byen eller med svømmebasseng i kjelleren - eller er det et sted man ellers ikke ville reist til, slik at kusina gjør det mest som en tjeneste? Anonymkode: d3272...f26
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2023 #34 Skrevet 28. juni 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg regner med du tuller?? Du nekter dattera de å bo hjemme fordi dere har "booket" niese og kjæreste til å bo der??? 🙄 Anonymkode: 0b968...f9e Ett hvert oppegående menneske forstår at når en slik avtale er gjort med noen utenfor kjernefamilien så holder man seg til den avtalen. Datteren fikk førsteretten på alle mulighetene, og valgte da ett alternativ. Ved å velge ett alternativ så valgte hun vekk de tre andre alternativene, og kan da kun få muligheten til å velge noen av de tre alternativene i etterkant hvis det ikke skper problemer for andre. Å være hjemme er ikke ett alternativ da det er klare planer for hvem som skal være der så da må datteren finne på noe annet så enkelt er det faktisk. Anonymkode: 35ca0...635
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2023 #35 Skrevet 28. juni 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg regner med du tuller?? Du nekter dattera de å bo hjemme fordi dere har "booket" niese og kjæreste til å bo der??? 🙄 Anonymkode: 0b968...f9e Hun har lånt bort huset ja. Dattra hadde andre planer og visste at huset skulle lånes bort Anonymkode: f1ccf...ec1
Gjest Danida Skrevet 28. juni 2023 #36 Skrevet 28. juni 2023 (endret) Dette kan hun for selv. Hun får dra på hytta med besteforeldrene. Huset står ikke lenger til disposisjon den aktuelle perioden. Endret 28. juni 2023 av Danida
Gjest Danida Skrevet 28. juni 2023 #37 Skrevet 28. juni 2023 Anonym bruker skrev (7 timer siden): For det andre: huset - er det et sted som er attraktivt i seg selv, f.eks. rett ved sjøen eller sentralt i byen eller med svømmebasseng i kjelleren - eller er det et sted man ellers ikke ville reist til, slik at kusina gjør det mest som en tjeneste? Anonymkode: d3272...f26 Spiller vel liten rolle? Kusina vil gjøre dette til en greie sammen med kjæresten. De trenger ikke en yngre slektning på slep når de har romantiske middager i stua eller kliner på verandaen i måneskinnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå