Gå til innhold

Hva tenker dere om en slik uttalelse fra en tante?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Fordi jeg ikke forguder sosionomer ja. Mhm

Anonymkode: 0ed58...ae0

Du trenger på ingen måte forgude sosionomer, men du virker som om du er veldig bitter. Det er direkte umodent å skrive på den måten du gjør. 

HI

Anonymkode: 9fbdb...d0e

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Du trenger på ingen måte forgude sosionomer, men du virker som om du er veldig bitter. Det er direkte umodent å skrive på den måten du gjør. 

HI

Du virker bitter på tanta 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Var det ditt beste argument? 

Trenger jeg argumenter? Du er så bitter og smålig at du måtte lage et innlegg på nett om hvor fæl tanta er...

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Trenger jeg argumenter? Du er så bitter og smålig at du måtte lage et innlegg på nett om hvor fæl tanta er...

Ja du trenger egentlig argumenter for dine meninger, når du svarer på et forum. Men jeg skjønner det er for vanskelig for deg, så jeg skal la det ligge. 

Annonse

Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Ja du trenger egentlig argumenter for dine meninger, når du svarer på et forum. Men jeg skjønner det er for vanskelig for deg, så jeg skal la det ligge. 

Du skjønte ikke den nei 🙄

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Du skjønte ikke den nei 🙄

nei? og det gjør tydeligvis ikke du heller siden du aldri klarer å komme med noe mer utfyllende og saklig 😄 

Sosionom her, med bachelor i sosialt arbeid, lederstilling, og videreutdanning innen psykisk helse. Aldri hatt problemer med å få jobb. Utfordrende og spennende felt. Lykke til til datteren din. 

(Det jeg har problemer med er enkelte fagarbeidere, med svært begrenset faglig innsikt og uvanlig stor tro på egne evner, det er ganske slitsomt å forholde seg til. Har møtt flere slike svigerinner på min vei)

Anonymkode: 5c58a...45b

Anonym bruker skrev (På 27.6.2023 den 9.55):

Nei nettopp! Jeg tror problemet for henne er at niesen nå får en bachelor og hun selv har et fagbrev. Det er der skoen trykker tror jeg. 

Eller at hun er lei av å høre om niesens utdanning og prøver å dempe fremstillingen om at bacgelor er bedre enn fagbrev og erfaring. Jeg har nylig skiftet jobb selv og selv med "bare" fagbrev fikk jeg jobben forran 20 søkere med master.  Det er ikke nødvendigvis noe enklere å få jobb med bachelor. 

Anonymkode: e72ee...43f

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Eller at hun er lei av å høre om niesens utdanning og prøver å dempe fremstillingen om at bacgelor er bedre enn fagbrev og erfaring. Jeg har nylig skiftet jobb selv og selv med "bare" fagbrev fikk jeg jobben forran 20 søkere med master.  Det er ikke nødvendigvis noe enklere å få jobb med bachelor. 

Nå sitter jeg på ingen måte å maser om min datters utdannelse altså. Poenget her er at hvis noen spør hva min datter studerer, og jeg forteller, så skyter alltid min svigerinne med snakk om seg selv og sin egen karriere eller utdannelse. Hun må alltid fremme seg selv. Og det er veldig spesielt av så voksen dame. Når jeg treffer mine voksne nevøer, så spør jeg hvordan det gårde studiene, jeg gnåler ikke i vei om mine egne kurs planer eller hva jeg gjør. Det gjør hun, alltid. 

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Eeeehhhh... Dersom master ikke er definert som nødvendig for stillingen, så vil jo de 20 være veldig overkvalifisert, for det første, og dermed ikke bli stabile (de slutter når de får noe mer relevant) og i tillegg dobbelt så dyre! De skal jo ha lønn som master også. 
Så hvis du tror du fikk stillingen fordi fagbrev og erfaring er "bedre" enn faktisk kunnskap, så tar du feil og må jekke egoet ditt ganske mye ned. Det må sikkert hun svigerinna også.

Anonymkode: 094e6...595

Annonse

Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Dersom du fikk jobben foran 20 søkere med master, så lurer jeg på hva slags jobb det egentlig er? Det betyr jo bare at de 20 er veldig overkvalifisert for jobben og kanskje har søkt på alt dersom de er nyutdannet. Det er vel ganske god sjanse for at de ville søkt seg noe annet innen kort tid, og derfor ikke var aktuelle nok. Jeg har selv vært med på ansettelses-prosesser, og de vi vet er overkvalifiserte de vet vi at vi ikke kommer til å få beholde på lang sikt. En fagarbeider med erfaring er absolutt ikke negativt, forstå meg rett. Men du er nok mest ansett som en stabil medarbeider de ikke vil miste til andre høyere stillinger innen kort tid. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...