Gå til innhold

Hvor mye godtar dere av mas fra barn og deres besøk?☀️

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noe galt med meg jeg. Orker ikke å være blid og positiv til å ha barn på besøk hele tiden. Er på jobb, mas når man kommer hjem. 8åringen har besøk, 7åringen har besøk. Dopapir som må finnes, noen som har rotet bort sokkene sine, besøk som prøver å hå inn med sko. Vann som søkes på badet etter håndvask, noen som er tørste som finner drikke, ting står på benken, oppvask ute i hagen. Sko i hele gangen, søsken som krangler, løping inne da guttene jager jentene osv. hele tiden gå å «ikke gjør ditt, gjør datt». Rydd opp etter dere, jada sier de å lar melonrester ligge i hagen, saftmugger ute ++. Der går jeg å maser ol alt. Rydd ditt, rydd datt. U her som horer hverandre opp som noen ville hunder.

Koselig? Nei, mest slitsomt egentlig!

Anonymkode: 00238...7c0

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Du vet at det er en svært kort periode av livet ungene fyker rundt slik? Det er sommer, ungene leker - la dem få litt fri og frihet! 

Anonymkode: 77558...f29

Ungene får frihet, jeg får jobb 24/7. jobb fra 06-23 om kvelden.

hi

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ungene får frihet, jeg får jobb 24/7. jobb fra 06-23 om kvelden.

hi

I noen få korte sommeruker! 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

I noen få korte sommeruker! 

Mulig det. Men holdt på i 2mnd nå etter at vi flyttet på boligfelt. Merker det tærer på kreftene å være mamma til så mange barn.. Blur som å gå dobblevakter på jobb i 2mnd, blir sliten av det…

Annonse

Vær glad for at barna dine har noen som kommer. Her sitter det en 12 åring med en diagnose som ALDRI får besøk. Ingen som ringer på, ingen invitasjoner, Alt han gjør er det vi foreldre som tar han med på. Kino, stranda, osv. 

Anonymkode: 3d7fd...52f

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Vær glad for at barna dine har noen som kommer. Her sitter det en 12 åring med en diagnose som ALDRI får besøk. Ingen som ringer på, ingen invitasjoner, Alt han gjør er det vi foreldre som tar han med på. Kino, stranda, osv. 

Anonymkode: 3d7fd...52f

Jeg vet smågodt at jeg bør være takknemlig. Innerst inne er jeg det, jeg er bare så utrolig sliten. Jobb, hus, fau, unger i huset hele tiden som krever, totalrenovering av hus, tre aktive egne barn pluss alle andres. Krevende jobb. Jeg vet vi er heldige og ville ikke byttet det bort mot at barn aldri kom, men litt utslitt er jeg å.

klem til deg. 

Lag deg tydelige regler for hva som er lov og ikke lov.

For eksempel:

- mat kun ved spisebordet

- kun plastkopper i hagen, og de skal stå på bordet på verandaen

- kun mat/frukt når du sier det er greit

Sko inne har vi ignorert totalt om sommeren. Anbefaler robotstøvsuger, men hvis ikke trenger det ikke å være strøkent til enhver tid. Og kanskje kan ungene ha en fast kveld i uka hvor de støvsuger?

Krangling har vi også ignorert så lenge det ikke tar helt av. Som regel ordner de opp selv. Hvis ikke kan et alternativ være at de må bytte på å være inne og i hagen når det tar helt av. For eksempel 1 time hver.

Dropp masingen om rydding og sett deg i sola med en kopp kaffe☺️ så rydder dere heller felles i 20 min før gjestene drar hjem.

Det er travelt med barn inne og ute, men for meg er det positivt ‘stress’. Jeg maser sjelden, noen få regler er ufravikelige, men ellers tar vi det ganske med ro. Melonrester og glass i hagen er helt innafor, vi tar en felles runde før leggetid. 

Vips så er disse årene over og man sitter der helt i fred i sin ryddige hage. 

Anonymkode: e9711...987

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Men hvorfor er de alltid hos deg? Hadde aldri orka å ha huset fullt av andres unger hele tiden. Jag dem ut.

Anonymkode: 9482a...77e

Enig! Mulig det bare er en kort periode i livet …. spiller ingen rolle! Jeg orker ikke å ha huset fullt av unger hele tiden. Noen ganger selvsagt. Men de må minsann være hjemme hos andre også. Jeg trenger å slappe av etter min heltidsjobb. Så enkelt er det. 

Anonymkode: fefe2...a6c

Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Enig! Mulig det bare er en kort periode i livet …. spiller ingen rolle! Jeg orker ikke å ha huset fullt av unger hele tiden. Noen ganger selvsagt. Men de må minsann være hjemme hos andre også. Jeg trenger å slappe av etter min heltidsjobb. Så enkelt er det. 

Anonymkode: fefe2...a6c

Hvorfor gikk du hen og skaffet deg hele tre barn hvis målet er å slappe av etter jobb? Det er ikke barnas feil at dere voksne har planlagt så dårlig. Det høres ut som drømmesommeren for barn med skolefri, men så går du rundt og maser og gneldrer.

Annonse

Ekspatt skrev (4 minutter siden):

Hvorfor gikk du hen og skaffet deg hele tre barn hvis målet er å slappe av etter jobb? Det er ikke barnas feil at dere voksne har planlagt så dårlig. Det høres ut som drømmesommeren for barn med skolefri, men så går du rundt og maser og gneldrer.

Men de trenger vel uansett ikke alltid å være hos hi? Foreldrene til de andre barna trenger vel heller ikke å slappe av etter jobb?

Anonymkode: 9482a...77e

Jeg tåler overhodet ikke mas, hverken fra egne eller andres unger, men det har heller aldri vært aktuelt å mase her i huset. Har alltid elsket å ha unger i huset, det er en fryd med både egne og andres, det er jo bare å gjøre klart hvordan du vil ha det hos deg.

Endret av sug lut

I denne, som den andre tråden om nabobarn, er det hi som slaktes. Jeg orker heller ikke mas etter å ha vært avgårde fra kl 6:30 til 16:30. At andre syns det er greit å komme hjem til rot, klin, mat overalt, klær, sand og solkrem overalt er helt ok for meg, men jeg gidder ikke. Dermed maser jeg da, jeg ber de rydde, jeg henger på til alt er vekk. Naboungene og. Jeg krever et minimum av orden og respekt for mine ting som jeg har betalt for.

Anonymkode: a5fb9...a72

For ikke å glemme tiss på gulvet på do😆 Akkurat nå er barna blitt så store at de er ute og henger, og jammen savner jeg tiden litt nå! Det er en kort tid det står på, så hold ut😅

Anonymkode: 4bbd2...7c4

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

I denne, som den andre tråden om nabobarn, er det hi som slaktes. Jeg orker heller ikke mas etter å ha vært avgårde fra kl 6:30 til 16:30. At andre syns det er greit å komme hjem til rot, klin, mat overalt, klær, sand og solkrem overalt er helt ok for meg, men jeg gidder ikke. Dermed maser jeg da, jeg ber de rydde, jeg henger på til alt er vekk. Naboungene og. Jeg krever et minimum av orden og respekt for mine ting som jeg har betalt for.

Ingen syns klin, rot og frekke unger er "greit".

Men løsningen er at vi oppdrar barna og håndhever husreglene.

Anonymkode: b9200...d63

Eg er og lei av mas og rot fra barnas besøk .

Høyrer heile tida ,spørr mamman din om me kan få is ,sei at me er sulten ,sei at me er tørst, kan me få ein  brusboks ,spørr mamman din kva tid det er middag ,spørr mamman din om me kan gå inn å sjå film ,spørr spørr spørr 🤣 og når eg foreksempel skjærer opp vannmelon og sender ut ei saftmugge med beskjed om at det skal inn når dei er ferdig så skjer det aldri .

Er ikkje sånn med alle barna som er på besøk men endel. 

Anonymkode: 89dfc...30c

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Lurer på om det er noe galt med meg jeg. Orker ikke å være blid og positiv til å ha barn på besøk hele tiden. Er på jobb, mas når man kommer hjem. 8åringen har besøk, 7åringen har besøk. Dopapir som må finnes, noen som har rotet bort sokkene sine, besøk som prøver å hå inn med sko. Vann som søkes på badet etter håndvask, noen som er tørste som finner drikke, ting står på benken, oppvask ute i hagen. Sko i hele gangen, søsken som krangler, løping inne da guttene jager jentene osv. hele tiden gå å «ikke gjør ditt, gjør datt». Rydd opp etter dere, jada sier de å lar melonrester ligge i hagen, saftmugger ute ++. Der går jeg å maser ol alt. Rydd ditt, rydd datt. U her som horer hverandre opp som noen ville hunder.

Koselig? Nei, mest slitsomt egentlig!

Synes det er veldig koselig når barna har besøk jeg og opplever det sjelden som slitsomt og masete. Sko i gangen, at de ber om/tar seg drikke og slike ting synes jeg ikke er slitsomt. Det hender at jeg må si fra litt om ting, men det er ikke ofte, synes barnas venner stort sett er veldig hyggelige og greie å ha på besøk. 

Jeg har tre barn som er alene hjemme om dagen nå før jeg tar ferie og en ettåring som er i barnehagen. Løser det på den måten at jeg har snakket med mine egne barn om hva som er ok og bedt dem å minne vennene sine på det. Når jeg kommer fra jobb, sier jeg hei og så går jeg og ettåringen inn på soverommet og lukker døra. Setter på alarm på 20-30 minutter og tar en powernap. Når jeg våkner er energien betraktelig bedre. Poenget er at du må fylle på din egen kopp og ikke irritere deg over andre. Du har ansvar for deg selv og for å legge inn hvilepauser. Når du gjør det, får du overskudd, og sko i gangen og saftmugge ute, irriterer deg ikke så mye lenger. 

Anonymkode: 2ea3a...6ca

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Eg er og lei av mas og rot fra barnas besøk .

Høyrer heile tida ,spørr mamman din om me kan få is ,sei at me er sulten ,sei at me er tørst, kan me få ein  brusboks ,spørr mamman din kva tid det er middag ,spørr mamman din om me kan gå inn å sjå film ,spørr spørr spørr 🤣 og når eg foreksempel skjærer opp vannmelon og sender ut ei saftmugge med beskjed om at det skal inn når dei er ferdig så skjer det aldri .

Er ikkje sånn med alle barna som er på besøk men endel. 

Anonymkode: 89dfc...30c

Sånn er det her og. Noen er verre enn andre, men de skal ha, ha, ha. Spør mammaen din om vi kan spise snart. Spør om hun kan lage pizza eller brownies. Spør mammaen din om vi kan dra på stranda. Jeg kan ikke gå fordi dem på trampolina en gang uten at denne maser. Hva skal du? Trine, kan se på meg nå! Se på meg. Se på meg da Trine!! Trineeeeeeeee! 
Hun er kronisk seig på hendene, så jeg må daglig gå over alle håndtak eller gelendre hun har vært. I tillegg er hun alltid full av snørr enda hun er 8 år. 

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Sånn er det her og. Noen er verre enn andre, men de skal ha, ha, ha. Spør mammaen din om vi kan spise snart. Spør om hun kan lage pizza eller brownies. Spør mammaen din om vi kan dra på stranda. Jeg kan ikke gå fordi dem på trampolina en gang uten at denne maser. Hva skal du? Trine, kan se på meg nå! Se på meg. Se på meg da Trine!! Trineeeeeeeee! 
Hun er kronisk seig på hendene, så jeg må daglig gå over alle håndtak eller gelendre hun har vært. I tillegg er hun alltid full av snørr enda hun er 8 år. 

Jøss. Du har funnet deg en åtteåring å mislike. 

Voksent.

Anonymkode: b9200...d63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...