Anonym bruker Skrevet 25. juni 2023 #1 Skrevet 25. juni 2023 Mannen er langt nede psykisk. Har vært hos akutt psykisk helsehjelp i dag pga selvmordsfare. Samtidig fant jeg ut at han har sendt bilder og snakket med en dame i 6 mnd. Hadde dårlig magefølelse og fant bilder på tlf hans. Resten har han slettet. Han sier det kun var på tlf og ingenting fysisk. Har vanskelig for å tro på det da jeg jobber mye og hun har en mann som er borte på jobb. Hun bor også i nærheten. Vi har barn og levd et langt liv sammen. Jeg har jobbet mye siste året så har ikke orket nærhet osv så han sier han har søkt oppmerksomhet. Rådvill. Anonymkode: 1a746...dba
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2023 #2 Skrevet 25. juni 2023 https://logndetektor-test.no/utroskap-test/ Anonymkode: 006e6...7df
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2023 #3 Skrevet 25. juni 2023 Jeg ville lagt utroskapssaken på is og fokusert på å få ham frisk pga barna. Hvis/når han blir bedre, ville jeg tatt en ny vurdering. Anonymkode: 9beee...7d0
ma(G)ma med to små :) Skrevet 25. juni 2023 #4 Skrevet 25. juni 2023 Hvis han er så deprimert som det virker som, ville jeg ha tenkt at han ikke er ved sine fulle fem akkurat nå. Depresjoner kan få mennesker til å ta dårlige valg for å oppnå kortsiktig glede. Få mannen frisk, og la dette ligge♥️ (Men fortell ham gjerne at du KUN lar det ligge fordi du ser at han ikke er seg selv, og at det under ingen omstendigheter hadde blitt godtatt dersom han var frisk.)
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2023 #5 Skrevet 26. juni 2023 Har faktisk tenkt litt på deg det siste døgnet, HI. Det må være veldig tungt for deg. Sender deg en klem. Anonymkode: 9beee...7d0
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2023 #6 Skrevet 26. juni 2023 Anonym bruker skrev (På 25.6.2023 den 17.58): Mannen er langt nede psykisk. Har vært hos akutt psykisk helsehjelp i dag pga selvmordsfare. Samtidig fant jeg ut at han har sendt bilder og snakket med en dame i 6 mnd. Hadde dårlig magefølelse og fant bilder på tlf hans. Resten har han slettet. Han sier det kun var på tlf og ingenting fysisk. Har vanskelig for å tro på det da jeg jobber mye og hun har en mann som er borte på jobb. Hun bor også i nærheten. Vi har barn og levd et langt liv sammen. Jeg har jobbet mye siste året så har ikke orket nærhet osv så han sier han har søkt oppmerksomhet. Rådvill. Anonymkode: 1a746...dba Ja da kan du takke deg selv. Man jobber da ikke så mye att man ikke har tid til en kjapp en av og til. Vet du hva!! Sjønner mannen din der. Sorry men. Anonymkode: d8c1a...423
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2023 #7 Skrevet 26. juni 2023 ma(G)ma med to små skrev (22 timer siden): Hvis han er så deprimert som det virker som, ville jeg ha tenkt at han ikke er ved sine fulle fem akkurat nå. Depresjoner kan få mennesker til å ta dårlige valg for å oppnå kortsiktig glede. Få mannen frisk, og la dette ligge♥️ (Men fortell ham gjerne at du KUN lar det ligge fordi du ser at han ikke er seg selv, og at det under ingen omstendigheter hadde blitt godtatt dersom han var frisk.) Få ham frisk? Det er virkelig IKKE hennes oppgave. Og han kan gjerne være syk og "ikke helt seg selv", men å være lojal går faktisk begge veier. Anonymkode: eb56b...575
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2023 #8 Skrevet 26. juni 2023 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Ja da kan du takke deg selv. Man jobber da ikke så mye att man ikke har tid til en kjapp en av og til. Vet du hva!! Sjønner mannen din der. Sorry men. Anonymkode: d8c1a...423 Å ikke ville ha sex er helt klart en dealbreaker hvis jeg skulle snakke for mitt eget ekteskap. Men å ha sex med andre er også en dealbreaker. Da må man ta en dialog der man trekker opp grenser og gjør avtaler som begge kan leve med. Jeg kan sikkert leve med at mannen har andre (hvis vi har snakka om ting først), men jeg lever ikke så greit med at man juger for meg. Anonymkode: eb56b...575
Østerdølen Skrevet 26. juni 2023 #9 Skrevet 26. juni 2023 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Ja da kan du takke deg selv. Man jobber da ikke så mye att man ikke har tid til en kjapp en av og til. Vet du hva!! Sjønner mannen din der. Sorry men. Anonymkode: d8c1a...423 Hallo!1845 ønsker deg tilbake!
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2023 #10 Skrevet 26. juni 2023 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Få ham frisk? Det er virkelig IKKE hennes oppgave. Og han kan gjerne være syk og "ikke helt seg selv", men å være lojal går faktisk begge veier. Anonymkode: eb56b...575 Hadde barna mine hatt en psykisk syk og suicidal far, hadde jeg i aller høyeste grad lagt enormt mye innsats i å få ham frisk selv om det strengt tatt ikke var «min oppgave». Jeg mener er hovedoppgave i livet er å forsøke å hindre at barna har det jævlig. Anonymkode: 9beee...7d0
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2023 #11 Skrevet 26. juni 2023 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Hadde barna mine hatt en psykisk syk og suicidal far, hadde jeg i aller høyeste grad lagt enormt mye innsats i å få ham frisk selv om det strengt tatt ikke var «min oppgave». Jeg mener er hovedoppgave i livet er å forsøke å hindre at barna har det jævlig. Anonymkode: 9beee...7d0 Vi vanlige lekfolk kan ikke "få noen frisk". Samme hvor lyst vi har. Jeg har folk med psykisk sykdom tett innpå meg i familien, og har hatt det siden 1987. Skjønner godt om HI er bekymra, og det bør hun melde videre, men det viktigste hun selv kan bidra med er å gi ungene verktøy som gjør det levelig å ha en syk far. For HI (eller du, eller jeg) kan ikke "kurere" en suicidal person. Anonymkode: eb56b...575
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2023 #12 Skrevet 26. juni 2023 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Vi vanlige lekfolk kan ikke "få noen frisk". Samme hvor lyst vi har. Jeg har folk med psykisk sykdom tett innpå meg i familien, og har hatt det siden 1987. Skjønner godt om HI er bekymra, og det bør hun melde videre, men det viktigste hun selv kan bidra med er å gi ungene verktøy som gjør det levelig å ha en syk far. For HI (eller du, eller jeg) kan ikke "kurere" en suicidal person. Anonymkode: eb56b...575 Nei selvsagt. Men man kan samarbeide, tilrettelegge og jobbe for at ting sklir. Støtte og svelge kameler. Heller enn å kreve løgndetektor-test og kjøre hardt på utroskapen i denne fasen av krisen. Folk kan faktisk bli friske fra både psykisk sykdom generelt og selvmordstanker. Anonymkode: 9beee...7d0
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2023 #13 Skrevet 26. juni 2023 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Har faktisk tenkt litt på deg det siste døgnet, HI. Det må være veldig tungt for deg. Sender deg en klem. Anonymkode: 9beee...7d0 Takk. Er tungt. Tatt egenmelding fra jobb. Spiser knapt, sov ikke i natt pga redsel for at han ikke er der når jeg våkner. Anonymkode: 1a746...dba
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2023 #14 Skrevet 26. juni 2023 Kanskje det er lurt at du oppsøker noen å snakke med? En frisone hvor du kan lufte tankene litt? Forstår at det må være vanskelig å bare sitte der stille i båten med den viten du har nå, men det er kanskje ikke rette tiden å ta det. Vent med de store beslutningene, stable hverdagen på beina igjen, søk terapi i mellomtiden slik at du får sortert hva som er riktig for din egen del fremover. Anonymkode: ac56a...a86
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2023 #15 Skrevet 26. juni 2023 Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Takk. Er tungt. Tatt egenmelding fra jobb. Spiser knapt, sov ikke i natt pga redsel for at han ikke er der når jeg våkner. Anonymkode: 1a746...dba Du må jo ringe 113 om du mener han er suicidal. Jeg ringte 113 da broren min sa han ville ta livet sitt (han var også deprimert) og de kom selvfølgelig og tok en prat med ham. Det er ikke pårørendes oppgave å gjøre en psykisk syk person frisk, men man kan kontakte instanser som kan gi hjelp. Jeg hadde ikke "råd til" å risikere at broren min faktisk gjennomførte. Han har 3 barn under 10 år og vi er mange som trenger ham i livet vårt. Han ble rimelig forbanna på meg, vi snakket ikke sammen på 6 mnd (til vanlig nesten daglig kontakt), mente jeg overdramatiserte alt. Vi er venner igjen, sakte men sikkert går relasjonen seg til. Det viktigste er at barna fortsatt har pappaen sin. Anonymkode: 9eee3...afb
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2023 #16 Skrevet 26. juni 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Nei selvsagt. Men man kan samarbeide, tilrettelegge og jobbe for at ting sklir. Støtte og svelge kameler. Heller enn å kreve løgndetektor-test og kjøre hardt på utroskapen i denne fasen av krisen. Folk kan faktisk bli friske fra både psykisk sykdom generelt og selvmordstanker. Anonymkode: 9beee...7d0 Løgndetektortest? Hvor sa jeg noe om det? Jeg snakket om hva som er praktisk mulig, og hva mannen kan forvente. Det er tungt nok å støtte en depressiv person, om det ikke i tillegg skal være snakk om en utro depressiv person. Anonymkode: eb56b...575
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2023 #17 Skrevet 27. juni 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Du må jo ringe 113 om du mener han er suicidal. Jeg ringte 113 da broren min sa han ville ta livet sitt (han var også deprimert) og de kom selvfølgelig og tok en prat med ham. Det er ikke pårørendes oppgave å gjøre en psykisk syk person frisk, men man kan kontakte instanser som kan gi hjelp. Jeg hadde ikke "råd til" å risikere at broren min faktisk gjennomførte. Han har 3 barn under 10 år og vi er mange som trenger ham i livet vårt. Han ble rimelig forbanna på meg, vi snakket ikke sammen på 6 mnd (til vanlig nesten daglig kontakt), mente jeg overdramatiserte alt. Vi er venner igjen, sakte men sikkert går relasjonen seg til. Det viktigste er at barna fortsatt har pappaen sin. Anonymkode: 9eee3...afb Ringte 113 når dette oppsto og var inne hos psykolog og lege. Han har oppfølging, men er hjemme. Anonymkode: 1a746...dba
Anonym bruker Skrevet 27. juni 2023 #18 Skrevet 27. juni 2023 Skal gå mot resten her. Jeg tenker om han har overskudd til å være utro da er det ikke mye synd på han. Ser for meg hele selvmord greia bare er for å skjule dårlig samvittighet. Mottar han noe psykolog hjelp nå? Om han gjør det så lar du de ta seg av det. Om han ikke godtar hjelp fra psykolog da er det enda ett rødt flagg tenker jeg. Du må ta vare på deg oppi dette og ikke slitt deg ut for noen som bruker deg. Anonymkode: f9c85...27c
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2023 #19 Skrevet 10. juli 2023 Han har gått til psykolog 2 ganger disse to ukene. Venter på ny time. Jeg er kvalm, har høy puls. Kjemper mot tårene hele tiden. Har tvunget meg selv på jobb disse ukene. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Anonymkode: 1a746...dba
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2024 #20 Skrevet 13. juni 2024 Nesten 1 år senere nå finner jeg ut at det var sex i tillegg.. og nå har jeg brukt 1 år på å prøve å få det bedre. Vi har hatt det så fint sammen… Magefølelsen sa det var noe mer og det stemte. Er helt tom. Anonymkode: 1a746...dba
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2024 #21 Skrevet 13. juni 2024 Hva gjør sex til eller fra? Dere har hatt det fint. Men du vil ha en grunn til å gå. Anonymkode: bac20...63c
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2024 #22 Skrevet 13. juni 2024 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Hva gjør sex til eller fra? Dere har hatt det fint. Men du vil ha en grunn til å gå. Anonymkode: bac20...63c Er forskjell på flørting uten å være fysisk og sex. Anonymkode: 1a746...dba
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2024 #23 Skrevet 13. juni 2024 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hva gjør sex til eller fra? Dere har hatt det fint. Men du vil ha en grunn til å gå. Anonymkode: bac20...63c Det er ikke alle som lever i åpne forhold. Anonymkode: 8c7ef...d32
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2024 #24 Skrevet 13. juni 2024 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det er ikke alle som lever i åpne forhold. Anonymkode: 8c7ef...d32 Det er da virkelig ingen som har bedt hi leve i åpent forhold. Og at noen har hatt seg på si er ikke mer alvorlig enn du velger å gjøre det. Anonymkode: bac20...63c
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2024 #25 Skrevet 13. juni 2024 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Det er da virkelig ingen som har bedt hi leve i åpent forhold. Og at noen har hatt seg på si er ikke mer alvorlig enn du velger å gjøre det. Anonymkode: bac20...63c Det er ikke opp til deg å avgjøre hvor alvorlig utroskap og løgn er. Dette er åpenbart alvorlig for hi. Hvis du mener det ikke er alvorlig å ha sex med andre så er åpent forhold å anbefale. Da slipper man løgnen også. Anonymkode: 8c7ef...d32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå