Gå til innhold

Robotklipper vs. katt, hvem tar hensyn, og hvem har ansvar?

Anbefalte innlegg

Skrevet
ReneRene skrev (18 minutter siden):

Ja selvfølgelig. Jeg hadde jo gitt beskjed, hun tar ikke inn katten. Om det skjer noe med den, så står selvfølgelig ikke naboene ansvarlig. Og det vil etter den største sannsynlighet ikke skje noen verdens ting. Og så ville jeg nok sagt til eieren at jeg var litt bekymret for katten HVIS jeg var det, så fikk hun ta det som hun ville. Punktum. Jeg ville ikke lagt så mye styr som å gå sammem med fire andre familier og bedt henne holde katten inne. 

At du ville gjort det for å lage krøll eller konflikt overrasker meg overhodet ikke.

Anonymkode: 4aeb2...66b

Skrevet
ReneRene skrev (32 minutter siden):

Det er kanskje litt forskjell på å gå sammen for å hjelpe noen med praktiske ting kontra å be naboen holde katten inne uten grunn?  

🙄

Det er det. Men nå bad ikke hi naboen om å holde katten inne uten grunn. Så da er det helt samme sak. 

Anonymkode: 7dbf1...76f

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Og her er beviset på at katteeiere er sjuke folk. Her prøver folk å legge til rette og blir skutt ned. Hvis katten kommer skadet hjem, vil ingen vite hvilken klipper som har skadet den. Så da Jan jo alle bare nekte. Så får eier betale for dyret sitt selv.

Anonymkode: e2bf5...9e0

Jeg har ikke katt, men det finnes jus som regulerer slike ansvarsforhold. Stort sett skal ikke robotklippere være noe problem for voksne katter hvis de oppfyller alle krav, blandt annet at de har en god kolisjonssensor og at knivene stopper umiddelbart hvis den løftes eller vippes.

Anonymkode: 587e9...4d6

Skrevet
ReneRene skrev (1 time siden):

Det er kanskje litt forskjell på å gå sammen for å hjelpe noen med praktiske ting kontra å be naboen holde katten inne uten grunn?  

🙄

Nei.

Anonymkode: e2bf5...9e0

Skrevet

en katt blir ikke skadet av dette med mindre den allerede er hjerneskadet... den flytter seg unna selv. og eieren kan hoppe og drite. slipper han et dyr ut uten tilsyn, har han null rettigheter hvis dyret skades. det er ikke omverdenens oppgave å tilrettelegge for katta deres

Anonymkode: c01c3...e31

Skrevet

Dette er jo bare tullete. Du skjønner selv at det er den som eier katten som er dust her? Skjønner ikke spørsmålet egentlig. 
Når det er sagt så er vel katten såpass stor at den ikke kommer under klipperen slik pinnsvin gjør. Men at den kan få skrellet halen eller skadet en pote er jo mulig. Og det er på katteeiers regning. 

Anonymkode: 35ca0...829

Skrevet

Gud hjelpe... For en fantastisk vrang katteeier! 

Klipp plenen  og smil, dette er katteeiers problem, ikke ditt. 

Anonymkode: 95f76...a07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...