Gå til innhold

Robotklipper vs. katt, hvem tar hensyn, og hvem har ansvar?

Anbefalte innlegg

Skrevet
ReneRene skrev (6 timer siden):

Så du og 6 brukere til her tror at dette er fire rause familier? Og at katteeier er uansvarlig? 

Tenker at det er et nøste å rulle opp het mtp naboskap. Come on! 

🙃

Hva? Det er raust av naboene å tilpasse seg sånn at eieren av katten har mulighet til å ha den inne? Eller syns du det var feil og? JEG personlig hadde ikke giddi det, så ja, jeg syns det var raust av dem. Da er det uansvarlig av katteeier og ikke ha katta inne den tida. 

Anonymkode: 9c91e...421

Skrevet
sug lut skrev (9 timer siden):

Katteeiere er ofte sinnsyke. 

Nei, det er vi ikke, selv om vi bor med en liten psykopat som ikke tar livet av oss, ene og alene fordi de er mindre enn oss. I det vi åpner døren og slipper de ut i verden, gjelder rang og sterkestes rett til å overleve. Som den bygdetullingen jeg er, har jeg ett rasjonelt forhold til det, i motsetning til denne eieren. 

Denne katteeieren får ikke lov til å være definisjonen på en vanlig katteeier. Jeg vil ikke bli puttet i en felles kategori med denne eieren. 

Anonymkode: 637c7...f5e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hva? Det er raust av naboene å tilpasse seg sånn at eieren av katten har mulighet til å ha den inne? Eller syns du det var feil og? JEG personlig hadde ikke giddi det, så ja, jeg syns det var raust av dem. Da er det uansvarlig av katteeier og ikke ha katta inne den tida. 

Jeg synes det er helt vilt raust av naboene, over all forventning. Naboene mine er like greie for å ha det på det rene, men det er nok fordi kattene våre holder både rotter, mus og vånd unna feltet. Det er undervurdert når det graves nytt vann- og avløpssystem. Da kryper de ofte frem i dagslys, til besvær for oss tobeinte. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes det er helt vilt raust av naboene, over all forventning. Naboene mine er like greie for å ha det på det rene, men det er nok fordi kattene våre holder både rotter, mus og vånd unna feltet. Det er undervurdert når det graves nytt vann- og avløpssystem. Da kryper de ofte frem i dagslys, til besvær for oss tobeinte. 

Det kan kanskje oppfattes raust av noen?  Men har du hørt om en katt som har forulykket på grunn av en robotgressklipper?? På meg virker bare dette som et påskudd til å lage krøll eller konflikt. Naboen vil ikke ta inn katten, så da er det bare å klippe gresset. Problem løst egentlig. 

Skrevet
sug lut skrev (12 timer siden):

Katteeiere er ofte sinnsyke. 

Hundeeiere er ti ganger verre😅😠

Anonymkode: 782d7...1ee

Skrevet

Så lenge dere har gjort det dere kan for å unngå skade vil dere ikke komme i ansvar om katten skades. Forholdet til katteeier vil jo åpenbart være ødelagt, men det er kanskje ikke noe å ta vare på uansett…

Anonymkode: d9dba...5c5

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerangrep.

Admin

Skrevet
ReneRene skrev (53 minutter siden):

Det kan kanskje oppfattes raust av noen?  Men har du hørt om en katt som har forulykket på grunn av en robotgressklipper?? På meg virker bare dette som et påskudd til å lage krøll eller konflikt. Naboen vil ikke ta inn katten, så da er det bare å klippe gresset. Problem løst egentlig. 

Hvis 4 familier sier «ja bare si ett klokkeslett så tilpasser vi oss» så oppfattes ikke det raust. Det ER raust 

Skrevet

Dåke har ingenting med det om katten blir skada .Dåke har vore greieog behjelplege med å lage ein trygg ordning.

Katteeiger skal ha forsikra katten sin så det skal dekke om den blir skada av noko .

Anonymkode: f3ffa...e5c

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hvis 4 familier sier «ja bare si ett klokkeslett så tilpasser vi oss» så oppfattes ikke det raust. Det ER raust 

Tja. Der er jeg usikker

Når fire familier går sammen så blir jeg skeptisk. I slike saker. 

Skrevet
ReneRene skrev (3 minutter siden):

Tja. Der er jeg usikker

Du er jo skeptisk til det meste, så ikke rart at du er skeptisk til dette og.

Anonymkode: 4aeb2...66b

Skrevet
ReneRene skrev (12 timer siden):

🤣 naboer 🤣

Ta den katten og steng den inne den halvtimen da. I garasjen din. På et rom. I kjelleren. 

Jesus så gærne dere alle er. Katteeier OG dere.

Er dere egentlig særlig god venn med den som eier katten fra før? 

Kan du noen gang svare på noe uten å håne andre? Her er det du som er gærnest. 

Anonymkode: 7dbf1...76f

Skrevet

🤣 naboer 🤣

Ta den katten og steng den inne den halvtimen da. I garasjen din. På et rom. I kjelleren. 

Jesus så gærne dere alle er. Katteeier OG dere.

Er dere egentlig særlig god venn med den som eier katten fra før? 

Så du og 6 brukere til her tror at dette er fire rause familier? Og at katteeier er uansvarlig? 

Tenker at det er et nøste å rulle opp het mtp naboskap. Come on! 

🙃

ReneRene skrev (11 timer siden):

En annen planet enn naboene og de fleste som kommenterer her ja. Og det er jeg ikke lei meg for 😂

ReneRene skrev (1 time siden):

ReneRene skrev (13 minutter siden):

Tja. Der er jeg usikker

Og her var du i gang. Du er virkelig skrudd sammen på en helt spesiell måte. 

Skrevet
ReneRene skrev (29 minutter siden):

Tja. Der er jeg usikker

What!! Er du virkelig så mistenksom mot gode intensjoner?? Alle kan styre den fra appen, tviler på at det er en vendetta mot katteeier. Hadde mine naboer foreslått noe sånn av hensyn til mine dyr hadde jeg jo virkelig blitt glad!

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Det er faktisk dere som har ansvaret. Det er ikke lovlig å utsette dyr for unødig fare (dyrevellferdsloven). Hvis det tar bare en halvtime å klippe kan dere jo holde et øye med klippene.

Anonymkode: 587e9...4d6

Og her er beviset på at katteeiere er sjuke folk. Her prøver folk å legge til rette og blir skutt ned. Hvis katten kommer skadet hjem, vil ingen vite hvilken klipper som har skadet den. Så da Jan jo alle bare nekte. Så får eier betale for dyret sitt selv.

Anonymkode: e2bf5...9e0

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Og her er beviset på at katteeiere er sjuke folk. Her prøver folk å legge til rette og blir skutt ned. Hvis katten kommer skadet hjem, vil ingen vite hvilken klipper som har skadet den. Så da Jan jo alle bare nekte. Så får eier betale for dyret sitt selv.

Anonymkode: e2bf5...9e0

En anonym sin mening er altså beviset på det 🙄

Skrevet

Har dere skriftlig dokumentasjon på deres forslag og katteeiers avvisning? Dette blir som å slenge seg oppå en bil å kreve erstatning. Idiotisk. Godt vi ikke bor i usa.

Anonymkode: 9fde5...8b5

Skrevet

Finn frem hageslangen og sprut på katta hver gang dere ser den. Da holder den seg unna. 

Anonymkode: 8336c...c71

Skrevet
ReneRene skrev (1 time siden):

Tja. Der er jeg usikker

Snakker du av erfaring? Som at man har grunn til å være skeptisk når du skriver/påstår at du og naboene gikk sammen for å hjelpe en annen nabo?

Anonymkode: c7c25...932

Skrevet
ReneRene skrev (2 timer siden):

Er det noe du ville ha gjort?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Kan du noen gang svare på noe uten å håne andre? Her er det du som er gærnest. 

Jeg håper ingen. Jeg ler av alt naboer krangler om. Og det skjer over alt. 

Skrevet
ReneRene skrev (3 timer siden):

Det er raust. Ikke noe som bare oppfattes som raust av noen.

De fleste ville gjort som du skriver, bare klippet i vei. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Er det noe du ville ha gjort?

Ja selvfølgelig. Jeg hadde jo gitt beskjed, hun tar ikke inn katten. Om det skjer noe med den, så står selvfølgelig ikke naboene ansvarlig. Og det vil etter den største sannsynlighet ikke skje noen verdens ting. Og så ville jeg nok sagt til eieren at jeg var litt bekymret for katten HVIS jeg var det, så fikk hun ta det som hun ville. Punktum. Jeg ville ikke lagt så mye styr som å gå sammem med fire andre familier og bedt henne holde katten inne. 

Skrevet
ReneRene skrev (2 timer siden):

Tja. Der er jeg usikker

Var det ikke akkurat dette du selv deltok på nettopp? Dere var flere som gikk sammen for å ‘fikse’ hos en annen. 

Men det er sikkert en HELT annen sak?

Hi her legger til rette for å redde katten. Det er det ingen grunn til å være skeptisk til. Om man ikke er rene René, selvsagt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Var det ikke akkurat dette du selv deltok på nettopp? Dere var flere som gikk sammen for å ‘fikse’ hos en annen. 

Men det er sikkert en HELT annen sak?

Hi her legger til rette for å redde katten. Det er det ingen grunn til å være skeptisk til. Om man ikke er rene René, selvsagt. 

Det er kanskje litt forskjell på å gå sammen for å hjelpe noen med praktiske ting kontra å be naboen holde katten inne uten grunn?  

🙄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...