Gå til innhold

Hvorfor ble jeg syndebukken her?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Leste du innlegget du siterte?

Anonymkode: b9417...120

Hun skrev spesifikk at hun tok bilde av bilen, da den hadde gjenkjennelig reklame - så derfor var det lett å finne den igjen..

Anonymkode: 44697...2b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Hun skrev spesifikk at hun tok bilde av bilen, da den hadde gjenkjennelig reklame - så derfor var det lett å finne den igjen..

Nei. Prøv igjen. 

Anonymkode: f49b3...2e7

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Nei. Hun kjente igjen naboens bil pga reklamen. Hun tok bilde av sin bil og et skilt for å finne igjen plassen. Naboens bil ble da tilfeldigvis med på bilde.

Anonymkode: 5b20b...052

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Nei. Dette skrev hun:

Jeg kjenner igjen blen til naboen på grunn av reklamen på den, og den måtte med på bildet dersom jeg skulle få med meg skiltet som ville gjøre det lettere for meg å finne igjen bilen min.

Anonymkode: b9417...120

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Poenget her er at det at hun insisterte på at hun hadde rett viser at hun mangler sosiale antenner. De fleste hadde skjønt at her var det noe som ikke skulle frem i lyset - utroskap er bare ett av scenarioene dette kunne være. 

Men manglende sosiale antenner er da ikke nok til å bli syndebukk for andres utroskap?

Anonymkode: 0f45c...50a

Skrevet

Dette er da en helt normal ting jeg kunne sagt til min nabo?! «parkerte ved siden av deg på *stedet*, var du på langtur?». Det finnes ingenting unormalt i å stille sånne spørsmål! Jeg tar også bilder av bilen om jeg parkerer på steder jeg aldri har vært. Det er ikke HI som er den unormale her 

Anonymkode: 3726d...a96

Skrevet
Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Men manglende sosiale antenner er da ikke nok til å bli syndebukk for andres utroskap?

Ikke minst, skal man henge seg opp i manglende sosial antenne, hva slags idioter av foreldre involverer ungene inn i det? De må jo være helt blåst, ungene deres burde ikke visst når og hvordan. 

Anonymkode: 122ac...5c4

Skrevet

Hun er ikke syndebukk for utroskapen. 

Anonym bruker skrev (57 minutter siden):

Dette er da en helt normal ting jeg kunne sagt til min nabo?! «parkerte ved siden av deg på *stedet*, var du på langtur?». Det finnes ingenting unormalt i å stille sånne spørsmål! Jeg tar også bilder av bilen om jeg parkerer på steder jeg aldri har vært. Det er ikke HI som er den unormale her 

Spørsmålet er greit, å ta frem mobilen for å bevise det er ikke greit. Men jeg ser jo at det er mange som faktisk ikke har såpass innsikt i hva som er vanlig folkeskikk. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Spørsmålet er greit, å ta frem mobilen for å bevise det er ikke greit. Men jeg ser jo at det er mange som faktisk ikke har såpass innsikt i hva som er vanlig folkeskikk. 

Hvis vedkommende sier «nei bilen min var ikke der» så er det da ikke manglende folkeskikk å vise at vedkommende tar feil? Eller mener du at hun burde skjønt at noen var utro og ikke skulle sagt noe?? Det er uansett ikke HI som har gjort noe galt her 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Hvis vedkommende sier «nei bilen min var ikke der» så er det da ikke manglende folkeskikk å vise at vedkommende tar feil? Eller mener du at hun burde skjønt at noen var utro og ikke skulle sagt noe?? Det er uansett ikke HI som har gjort noe galt her 

Er det så vanskelig altså? Om noen tydelig ikke er med på å snakke om hvor bilen var parkert, så (trodde jeg) er det normal folkeskikk å slippe emnet og ikke dra frem bevis på at man har rett. Som sagt kunne det vært andre grunner til at de ikke ville at naboen skal vite hva de gjør på forskjellige steder. At utroskap ble avslørt er det minste problemet her. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Hi spør jo ikke om hun har sosiale antenner eller ikke. Hun lurer på hvorfor i alle dager hun er blitt syndebukken for en familie som er i kaos pga utroskap, og hvorfor parets barn er sure på hennes barn.

Så hvorfor kan du ikke da bare svare: Nei, det er feil at du blir utpekt som syndebukk for utroskapen? Hvorfor er det mer viktig å dra frem alle feilvurderinger hi kanskje har gjort, når det ikke er tema?

Skrevet
Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Hi spør jo ikke om hun har sosiale antenner eller ikke. Hun lurer på hvorfor i alle dager hun er blitt syndebukken for en familie som er i kaos pga utroskap, og hvorfor parets barn er sure på hennes barn.

Så hvorfor kan du ikke da bare svare: Nei, det er feil at du blir utpekt som syndebukk for utroskapen? Hvorfor er det mer viktig å dra frem alle feilvurderinger hi kanskje har gjort, når det ikke er tema?

Fordi hi argumenterer videre i tråden. Pluss at andre heller ikke ser problemet. 

Ellers styrer jeg fint selv hva jeg skal svare. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Hun tok jo ikke bildet for å bruke det som belegg for å ha rett. Hun tok det for å finne igjen sin egen bil. Og da ble naboens bil med på bildet. Det er jo den utro naboen som mangler antenner for sosialt uakseptabel oppførsel med sin utroskap. Som man reder, ligger man.

Anonymkode: 830c2...1ca

Hun TOK det ikke for å ha belegg. Det er helt rett. Derfor er det rart at hun BRUKTE det som belegg. Det er også rart at hun ikke sletta det etter å ha funnet bilen sin igjen...

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Det er her de sosiale antennene kommer inn. Jeg ser at dere er flere som faktisk ikke ser dette. 

Det er ikke snakk om å hverken skjule eller avdekke noens utroskap, men å lese rommet og ikke stå på sitt i den grad at hun trekker frem bilde for å bevise at hun har rett. Det kan være mange grunner til at noen ikke vil fortelle naboen hvorfor de er enkelte steder, å da insistere på at man har rett viser som sagt stor mangel på del sosiale fronten. Men har man ikke evnen til å lese rommet, så er det jo vanskelig, det ser jeg. 

Helt enig. Man trumper seg ikke til å bevise at noen var et sted de sier de ikke var. Man MÅ ikke informere om det. 

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Uansett er det jo fullstendig atalt å gjøre hi til syndebukk for den situasjonen familien nå befinner seg i.

Er man utro så må man faktisk tåle å bli avslørt, uten å legge skylden på andre.

Ingen legger skylden på noen andre for utroskapen. 

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det unormale er ikke at bilen ble med på bildet. Det er heller ikke unormalt å si "jeg så bilen din, var du på langtur?" Men det er helt, helt unormalt å begynne å dra fram bilder når personen helt klart ikke vil si at hen var der. For alt du vet, kan naboen ha kreft, og ønsker ikke å fortelle deg om at hen går i behandling på det aktuelle stedet. For eksempel. 

Anonymkode: 861ec...fdf

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Nei, det skrev Hi ikke - hun oppdaget naboens bil da hun tilfeldig parkerte ved siden av den. Men hun tok bilde av et høyt skilt for å finne igjen bilen, og siden naboens bil stod ved siden av hennes kom den naturlig med på bildet.

Fra hovedinnlegget:

"Når jeg parkerer på en ganske stor parkeringsplass hvor jeg ikke er kjent, pleier jeg å parkere ved noe jeg kan kjenne igjen på avstand, denne gangen ved et høyt skilt, og ta bilde av bilen min hvor den er parkert slik at jeg lettere finner den igjen når jeg kommer tilbake."

Hi har ikke noe ansvar for tenke seg at en eller begge av naboene kanskje, muligens skjuler noe. Hun og de hadde en helt normal samtale. At det ble kleint og feil, det er utelukkende den utro naboen sin feil, ingen andres!

Anonymkode: e14ec...571

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Haha, de som mangler sosiale antenner, slik som tydeligvis også du gjør, de skjønner jo ikke dette selv. Men nei, det er ikke normalt...

Anonymkode: 431b3...486

Gjest Danida
Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Hun er blitt syndebukken fordi hennes taktløshet tok fra dem en livsløgn de trengte for å leve lykkelig.

Det er faktisk veldig mange som ikke ønsker visshet om slike ting. Å feie under teppet er bekvemt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Hvis vedkommende som eier bilen sier at bilen ikke var der så eg du fullstendig hjernedød o  du viser at vedkommende tar feil. Da eier du ingen form for omløp. Hvorfor skal man bevise at noen man vet lyver tar feil? Sa skjønner man jo at denne har noe å skjule og stopper. 

Er det virkelig så mange sosiale inkompetente her?? Det er kanskje ikke rart så mange sånne henger på nettforum.......

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hvis vedkommende som eier bilen sier at bilen ikke var der så eg du fullstendig hjernedød o  du viser at vedkommende tar feil. Da eier du ingen form for omløp. Hvorfor skal man bevise at noen man vet lyver tar feil? Sa skjønner man jo at denne har noe å skjule og stopper. 

Er det virkelig så mange sosiale inkompetente her?? Det er kanskje ikke rart så mange sånne henger på nettforum.......

De henger på samme nettforum som deg…

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

HI spør ikke om hvorfor hun er blitt syndebukken fir utroskapen. Hun lurer på hvorfor hun er blitt syndebukken for denne familien. Og det er ganske enkelt. Hun tvang dem til å måtte gjøre noe med dette. HI er fullstendig klar over at en av dem har vært utro før, og er enten stokk dum, eller ønsket å avsløre dette når hun viser bildebevis på at en av dem var på et hotell når ingen av dem jobber der. Og bilen var sååååå lett gjenkjennelig, men hun så ikke at det var naboen sin bil før etter at hun tilfeldigvis parkerte på en STOR parkeringsplass, og tydeligvis kunne velge mellom mange plasser (hun valgte å parkere ved et skilt) som tilfeldigvis hadde akkurat denne bilen ved siden av seg… Altså enten stokk dum, eller nøye planlagt.

Og man blir syndebukk når man går så inn for å avsløre naboens utroskap. 

Anonymkode: 8ba8b...b19

Skrevet

Der er jo splitter pine gærne hele gjengen 😅😅😅 

Ja så ble utroskapen ferska da. Så dumt! Konsekvens av handling osv… 

en jeg kjenner ble observert på restaurant med sin elskerinne. Noen ga beskjed til samboeren hans. Det er jo ene og alene hans feil, ikke de som sa fra! 

Naboene dine er skruller! Setter opp ungene sånne. Det er synd, men sånne folk finnes dessverre. Har sånne naboer vi og. Hver gang de blir fornærma eller sure får ikke ungene leke med våre. Helt latterlig 

Skrevet

HI spør ikke om hvorfor hun er blitt syndebukken fir utroskapen. Hun lurer på hvorfor hun er blitt syndebukken for denne familien. Og det er ganske enkelt. Hun tvang dem til å måtte gjøre noe med dette. HI er fullstendig klar over at en av dem har vært utro før, og er enten stokk dum, eller ønsket å avsløre dette når hun viser bildebevis på at en av dem var på et hotell når ingen av dem jobber der. Og bilen var sååååå lett gjenkjennelig, men hun så ikke at det var naboen sin bil før etter at hun tilfeldigvis parkerte på en STOR parkeringsplass, og tydeligvis kunne velge mellom mange plasser (hun valgte å parkere ved et skilt) som tilfeldigvis hadde akkurat denne bilen ved siden av seg… Altså enten stokk dum, eller nøye planlagt.

Og man blir syndebukk når man går så inn for å avsløre naboens utroskap. 

Og du er rett på å mene at HI lyver. Det forumet her fornekter seg ikke

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Ingen mener at hi skal lyve? Hun hadde bare ikke trengt å bevise noe som ikke trengte å bevises. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Ingen mener at hi skal lyve? Hun hadde bare ikke trengt å bevise noe som ikke trengte å bevises. 

Nei, vedkommende jeg siterte mener at HI lyver. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

Nei. Jeg mener at enhet er hun stokk dum, eller hun gjorde dette med vilje

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

De henger på samme nettforum som deg…

Ja det finnes jo unntak, ikke alle her inne er sosialt inkompetente. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...