Gå til innhold

Plantar facsitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har plantar facsitt, hvilke joggesko bruker dere i hverdagen? Trenger noen gode sko til å gå i, på asfalt 

Anonymkode: cbaaa...d5d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skechers, ikke de rimeligste, men de med mest demping.

Husk å bruke sko inne også, det går fortere over om du aldri går barbent .

Anonymkode: d87b3...406

Skrevet

Asics. Kan ikke bruke noe annet. Bruker Hoka slippers inne. 

Anonymkode: f926c...20e

Skrevet

Jeg har såler tilpasset plantar fascitt oppi joggeskoene. Fås kjøpt på Løplabbet. 

Jobber i butikk, så står og går mye. 

Skrevet

Det gjør så vondt og kan gjøre vondt lenge. Jeg hadde smerter i 18 måneder. Helt forferdelig i starten, men avtok litt og litt da jeg gjorde tiltak og sluttet med dumme uvaner som å sette foten på bordkanten og slikt. Plutselig en dag var smertene borte. 

Bruker Birkenstock inne og så har jeg Merrell som tursko til både asfalt og skog og Ecco joggesko til hverdags. 

Har hælkopp, en såle, som jeg har kjøpt i fotbutikk på nett. 

Det som hjalp meg var tøyeøvelser av foten, strekke foten med en sånn strekkesele som er for plantarsmertene, rulle foten med taggete ball og tennisball, Birkenstock sandaler inne, hælkopp i alle utesko - til og med i gummistøvler. Innesko og hælkopp i utesko har jeg fortsatt med selv om smertene er borte. Slurver jeg i en periode, så lugger det litt som om foten minner meg på at jeg må huske å bruke innesko og hælkopper. 

Skrevet

Skechers max cushinon joggesko og alltid godehelsesko inne. Gikk å led meg gjennom smertene i 9 uker før jeg ble behandlet med Shockwave hos kiropraktor, etter 5 behandlinger var jeg helt smertefri og har ikke fått det tilbake på de syv årene siden jeg hadde det.

Anonymkode: 13855...558

Skrevet

Takk for gode tips. Er runde 2 jeg er i gang med. Har vært fri for smerter i 5-6 år nå.... 

Anonymkode: cbaaa...d5d

Skrevet

Brooks og Saucony har hjulpet meg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...