Gå til innhold

Omgangssyken på hotell, hva gjør man da?

Anbefalte innlegg

Så, vi er ankommet et hotell vi skal være på og 2 av 3 barn har begynt å kaste opp.. aner ikke om det er omgangssyke, en reaksjon på dårlig (?) mat de spiste før de kastet opp eller en lang dag i bil? 

Så hva gjør man når man er stuck på et hotell og noen begynner å kaste opp? Vi må videre i morgen med en båt for å rekke et fly på søndag, kommer vi oss ikke avgårde i morgen kanselleres hele ferien. Så det her er jo bare helt totalt krise om hele gjengen blir syk 😫

Har noen vært i lignende situasjon? Hva ble løsningen? Er det håp for at det her går over ila natten? 

Anonymkode: 7acfa...447

Fortsetter under...

Huff, må bare vente å se.

Vær selvsagt nøye på håndvask i håp om at flere av dere ikke blir syke. 

Dere har sikkert reiseforsikring, ville sjekket vilkårene/ringt i morgen hvis de fortsatt er syke. Kanskje dere kan utsette reisen noen dager dersom reiseforsikringen dekker nye billetter. 

Skaff sykemelding dersom hele reisen/deler av reisen må avlyses. Da får dere igjen på reiseforsikringen. 

Anonymkode: 1ecb1...222

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Huff, må bare vente å se.

Vær selvsagt nøye på håndvask i håp om at flere av dere ikke blir syke. 

Dere har sikkert reiseforsikring, ville sjekket vilkårene/ringt i morgen hvis de fortsatt er syke. Kanskje dere kan utsette reisen noen dager dersom reiseforsikringen dekker nye billetter. 

Skaff sykemelding dersom hele reisen/deler av reisen må avlyses. Da får dere igjen på reiseforsikringen. 

Takk, det skal jeg gjøre! Kanskje vi får forskjøvet den noen dager om det enda er ledige billetter både på båt, fly og overnattingsstedene. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Dere kan jo ikke reise videre med ferge og fly med omgangssyke. Sifra på hotellet også så de får satt inn smittespredning tiltak. Det er dette man har reiseforsikring for. 

Anonymkode: 14404...957

Hvis det er matforgiftning er det ikke smittsomt. 

Hvis det er matforgiftning er det ikke smittsomt. 

Hvor lenge varer matforgiftning normalt sett? Og hvordan kan jeg evt klare å skille mellom hva det er? 

Aldri opplevd at ungene har begynt å spy samtidig, den ene smitter den andre så det har tatt opp til 2 uker før nestemann har startet. Derfor lurer jeg på om det var maten de begge kastet i seg en time før oppkast 🥴

Annonse

Jeg har vært matforgifta to ganger og begge gangene har jeg hatt sinnsykt vondt i magen, men almenntilstanden forøvrig har vært grei (selv om jeg kasta opp og fløy på do) Ved omgangssyke er jeg i elendig form! Og ved matforgiftning har jeg kasta opp non-stop. Men det er meg da 

Håper dere kommer dere videre!

Anonymkode: 946cc...ca4

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvor lenge varer matforgiftning normalt sett? Og hvordan kan jeg evt klare å skille mellom hva det er? 

Aldri opplevd at ungene har begynt å spy samtidig, den ene smitter den andre så det har tatt opp til 2 uker før nestemann har startet. Derfor lurer jeg på om det var maten de begge kastet i seg en time før oppkast 🥴

De kan jo fint ha bli smittet samtidig et sted.

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Be hotellet være behjelpelige med lege. Det finnes medisiner, både sprøyter og tabletter, som effektivt stopper oppkast og diaré ved matforgiftning. Dekkes av reiseforsikring. 

Anonymkode: 111b9...153

Om man kaster opp og har diaré ved matforgiftning er det jo fordi kroppen kvitter seg med noe den ikke tåler. Det skal jo ikke stoppes!

Anonymkode: afa46...a86

Herregud, så kjedelig. Føler med deg, kjip situasjon å være i. 

En måte å skille virus fra matforgiftning er tidspunkt. Hvis alle kastet opp samtidig, matforgiftning. Hvis en starter først, er det virus. 

Så hvis de to startet å kaste opp samtidig vil jeg nok tro det er noe i maten. Da er løsningen medisinsk kull. De kommer til å bærsje sorte kabler de neste dagene, men det er minste problem 😃 Kjør på til hele familien, det er ufarlig og hindrer opptak. 

Anonymkode: a4729...093

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Herregud, så kjedelig. Føler med deg, kjip situasjon å være i. 

En måte å skille virus fra matforgiftning er tidspunkt. Hvis alle kastet opp samtidig, matforgiftning. Hvis en starter først, er det virus. 

Så hvis de to startet å kaste opp samtidig vil jeg nok tro det er noe i maten. Da er løsningen medisinsk kull. De kommer til å bærsje sorte kabler de neste dagene, men det er minste problem 😃 Kjør på til hele familien, det er ufarlig og hindrer opptak. 

Sorry, litt utydelig den der. Hindrer opptak av det den ikke har godt av. 

Annonse

Sorry, litt utydelig den der. Hindrer opptak av det den ikke har godt av. 

Når de spyr har jo kroppen allerede tatt det opp...

Anonymkode: f9ef8...a68

Håper det går over! Her var vi på telttur, og ungen kastet opp klokka ett på natta  så det var ikke bare å pakke sammen og reise hjem.

Etter å ha kastet opp 4-5 ganger var det stopp. Han våkner neste morgen og løp rundt som om ingen ting hadde skjedd. Han hadde reagert på noe, vi andre hadde ikke spist det samme som han og var ikke dårlige. 

Anonymkode: e4a16...b91

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Når de spyr har jo kroppen allerede tatt det opp...

Ja, men resten av gjengen er friske foreløpig. Og de unge kvitter seg med viruset om ikke det tilføyes mer, at ikke kroppen har fått det ut alt. Det er jo derfor du kaster opp (og driter 🤭). Kull er helt ufarlig, ser ikke problemet ved å helgardere seg.  

Skulle gjerne bruke argument? Bear Grylls bruker det, men han har jo vist seg å være ei pyse.

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Ja, men resten av gjengen er friske foreløpig. Og de unge kvitter seg med viruset om ikke det tilføyes mer, at ikke kroppen har fått det ut alt. Det er jo derfor du kaster opp (og driter 🤭). Kull er helt ufarlig, ser ikke problemet ved å helgardere seg.  

Skulle gjerne bruke argument? Bear Grylls bruker det, men han har jo vist seg å være ei pyse.

Kull hindrer ikke omgangssyke og matforgiftning er ikke smittsomt

Håper det går over! Her var vi på telttur, og ungen kastet opp klokka ett på natta  så det var ikke bare å pakke sammen og reise hjem.

Etter å ha kastet opp 4-5 ganger var det stopp. Han våkner neste morgen og løp rundt som om ingen ting hadde skjedd. Han hadde reagert på noe, vi andre hadde ikke spist det samme som han og var ikke dårlige. 

Anonymkode: e4a16...b91

Haha, serr. Det der er jo klassisk omgangssyke, ikke rart det spres fort mår voksne folk ikke engang skjønner at barna har det og ikke isolerer dem.

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Haha, serr. Det der er jo klassisk omgangssyke, ikke rart det spres fort mår voksne folk ikke engang skjønner at barna har det og ikke isolerer dem.

Hvor skulle de isolert ungen tenker du?

Anonymkode: cdb74...ccb

Kull hindrer ikke omgangssyke og matforgiftning er ikke smittsomt

Rart å konkludere på noe som ikke er påstått. 

Den hindrer opptak av diverse som ikke er godt for kroppen. I tillegg til å være ufarlig. 

Rart å konkludere på noe som ikke er påstått. 

Den hindrer opptak av diverse som ikke er godt for kroppen. I tillegg til å være ufarlig. 

Hva er hensikten med å ta kull nå tror du?

Det går nok fint, bare reis. Bare hold avstand, sitt i bilen i båten hvis det er lov på den båten . Nøye med håndvask, antibac når vann og såpe ikke er tilgjengelig. Gi ungene salt chips, farris og eplejuce. 

Anonymkode: c3df1...d3b

Det er jo ikke noen tegn på omgangssyke. Raskt frisk og uten å smitte andre, da har man kastet opp pga av noe annet. 

Og hvor skulle de isolert barnet på teltturen, tenker du?

Anonymkode: 1603c...4fb

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Hva er hensikten med å ta kull nå tror du?

Hvis det er noe de har spist, kan være det er i vente for resten av gjengen. På tidspunktet de første ble syke da, akkurat nå er det liten vits. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...