Gå til innhold

Oslo-rektor langet ut mot elever på vitnemålsutdeling: – Vi bor i Norge

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Jeg synes det er ekkelt å ta folk i hånden og unngår det så langt det et mulig. Det er en tullete skikk som er uhygienisk og ubehagelig. I enkelte tilfeller brukes det for å vise makt eller måle styrke. Det er jo bare fjås som er funnet opp av mennesker.

Samtidig trengs det ikke å ropes «Haram» fra salen for å provosere mer. Dette skulle de ha snakket om på forhånd- elever og rektor

Anonymkode: 2edc4...c0f

Men han her hadde gjerne tatt en mannlig rektor i hånden. 

Anonymkode: 3560b...0e5

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg synes det er ekkelt å ta folk i hånden og unngår det så langt det et mulig. Det er en tullete skikk som er uhygienisk og ubehagelig. I enkelte tilfeller brukes det for å vise makt eller måle styrke. Det er jo bare fjås som er funnet opp av mennesker.

Denne saken handler jo ikke om dette.

Hi

Anonymkode: dcaa4...693

Samtidig trengs det ikke å ropes «Haram» fra salen for å provosere mer. Dette skulle de ha snakket om på forhånd- elever og rektor

Men da velger du vel sikkert å ikke ta noen i hånda? Det er ikke bare kvinner du nekter å håndhilse på, og årsaken er vel noe annet enn at det er «haram»? I så fall har ikke din motvilje noe med denne saken å gjøre.

Anonymkode: 37a4a...dee

Synest det et skammelig og skremmende utvikling hvis det er sånn det blir fremover. Støtter rektor her 100%, det var nok sjokk og uventet. Vi tar i hånden og takker for vitnemålet uansett med mindre det er diagnoser som ligger bak. 

Anonymkode: 2bd0d...88a

Bor en i Norge tilpasser en seg norske skikker.

Lever en i andre land tilpasser en seg det landets skikker.

Redselen for å bli stemplet som rasist er blitt alt for stor. 
Jeg som ALDRI har hatt noe imot ulike folkeslag tidligere er blitt lei nå. 

Vi er på helt feil vei når det er rektor som må beklage oppførsel..

Anonymkode: 7b5f5...0c8

Annonse

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Men han her hadde gjerne tatt en mannlig rektor i hånden. 

Anonymkode: 3560b...0e5

Og hva er problemet? En annen kultur? Venn deg til det. Det er mange muslimer i Norge, så da blir vi kvitt dette tullet med å ta folk i hånden

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Denne saken handler jo ikke om dette.

Hi

Joda. Det handler om det også. Jeg er mer komfortabel med å ta kvinner i hånden enn menn

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Men da velger du vel sikkert å ikke ta noen i hånda? Det er ikke bare kvinner du nekter å håndhilse på, og årsaken er vel noe annet enn at det er «haram»? I så fall har ikke din motvilje noe med denne saken å gjøre.

Jeg må velge å ta alle i hånda. For jeg er norsk og har ingen unnskyldning. Menn er 10 ganger verre enn kvinner også, så jeg tar heller en kvinne i hånda enn en mann

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Jeg tenker også personvern her,har de lov å filme å legge ut når det ikke er godkjent av rektor?

Anonymkode: 2bd0d...88a

Niks. Håper rektor har baller til å anmelde.

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Og hva er problemet? En annen kultur? Venn deg til det. Det er mange muslimer i Norge, så da blir vi kvitt dette tullet med å ta folk i hånden

Joda. Det handler om det også. Jeg er mer komfortabel med å ta kvinner i hånden enn menn

Jeg må velge å ta alle i hånda. For jeg er norsk og har ingen unnskyldning. Menn er 10 ganger verre enn kvinner også, så jeg tar heller en kvinne i hånda enn en mann

Uff.

Anonymkode: b0203...703

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Nei, det gjør det ikke. Dine hygieneissues har ingenting med dette å gjøre.

Så hvis jeg forstår denne saken riktig, så anser de det som trakassering fra den kvinnelige rektoren at hun reagerer og videre korrigerer den uønskede adferden? Det er trakassering, men ikke å nekte å ta henne i hånden mens det ropes Haram, ene og alene fordi hun er kvinne? Da skal du beskyttes mot trakassering fra den som reagerer på det? 

Det er jo helt absurd! 

Anonymkode: a226b...264

Det er mange årsaker til å ikke ønske berøring. Og det må være akseptert. Samtidig så har jeg litt vond smak i munnen når jeg sier dette fordi dette er en jævlig drøyt religiøst fornærmelse av kvinnen. Og jeg kan GARANTERE at disse mennene også kommer til å nekte å ta i mot tilsnakk av en kvinnelig leder. Kvinnen er under mannen i rang. 
Så jeg tenker at slik adferd egentlig er noe som kan adresseres. Jeg har selv vært leder for menn som dette og det var et helvete. Jeg kom ingen vei. Måtte overføre de til en mannlig muslimsk kollega. Han var så forbanna på de så de fikk kjørt seg når de kom til hans avdeling. 

Anonymkode: 4dba8...ee9

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Det er mange årsaker til å ikke ønske berøring. Og det må være akseptert

Ikke på noen måte. Oppdragelse gjelder for alle.

Anonymkode: 473a6...777

Annonse

Nei, det gjør det ikke. Dine hygieneissues har ingenting med dette å gjøre.

Det har ikke bare med det å gjøre. Håndhilsen er oppfunnet av mennesker. De som ikke ønsker det og de som ikke kan, de får slippe. Det er ganske enkelt og ikke noe å henge seg opp i. At noen roper Haram fra salen er like uoppdragent som rektor var. Men det er ingen plikt å ta noen i hånden

Bor du i norge( eller annet land ), skal du respektere alle. Det at blant annet muslimske menn ikke skal kunne respektere kvinner, er tragisk .

Desse ungdommene skal og få seg en jobb i fremtiden, skal de oppføre seg slik da og!

Heier på rektoren her, bra hun sier i fra !!!!

Hadde et tilfelle på en skole , der rektoren og læreren var kvinner, der ble de truet av barneskole elev, at han skulle drepe dem, hadde til og med våpen på skolen!

Er det slik vi skal ha det?

Anonymkode: b817a...a06

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Det har ikke bare med det å gjøre. Håndhilsen er oppfunnet av mennesker. De som ikke ønsker det og de som ikke kan, de får slippe. Det er ganske enkelt og ikke noe å henge seg opp i. At noen roper Haram fra salen er like uoppdragent som rektor var. Men det er ingen plikt å ta noen i hånden

Sykt at du forsvarer trakassering og kvinneundertrykkelse.

Hi

Det er mange årsaker til å ikke ønske berøring. Og det må være akseptert. Samtidig så har jeg litt vond smak i munnen når jeg sier dette fordi dette er en jævlig drøyt religiøst fornærmelse av kvinnen. Og jeg kan GARANTERE at disse mennene også kommer til å nekte å ta i mot tilsnakk av en kvinnelig leder. Kvinnen er under mannen i rang. 
Så jeg tenker at slik adferd egentlig er noe som kan adresseres. Jeg har selv vært leder for menn som dette og det var et helvete. Jeg kom ingen vei. Måtte overføre de til en mannlig muslimsk kollega. Han var så forbanna på de så de fikk kjørt seg når de kom til hans avdeling. 

Anonymkode: 4dba8...ee9

Dette MÅ adresseres, dette har ingenting med å ikke ville berøre å gjøre, dette er rent og skjært kvinnehat, spesielt kvinnelig leder, og slikt burde straffes med fengselsstraff. Det er hatkriminalitet. Men det er jo ikke lov å si det den veien. 

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Islam og kvinneundertrykking er også oppfunnet av mennesker. Kan vi få slippe det og??

Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Men skjønner du ikke at det er ikke den manglende berøringen av to hender som er problemet? Det er at reaksjonen til elevene og ropet om haram er dems måte å si "Du er kvinne, derfor er du bare dritt og ikke verdt noe i forhold til oss menn".

Anonymkode: 528c2...cd3

På ene siden synes jeg det er en selvfølge at man håndhilser, så lenge man er i Norge. Samtidig ser ikke jeg hvordan dette er kvinneundertrykkende, for kvinnelige muslimer hilser heller ikke på menn (husk Kronsprinsens besøk i Oslo, der en muslimsk kvinne ikke ville ta han i hånda. )

Ordet "haram" betyr forbud, altså at det er forbudt å håndhilse på det andre kjønn, og var en forklaring på hvorfor eleven ikke ville hilse, det har ingenting med kvinneundertrykking å gjøre det heller. 

Østerdølen skrev (30 minutter siden):

På ene siden synes jeg det er en selvfølge at man håndhilser, så lenge man er i Norge. Samtidig ser ikke jeg hvordan dette er kvinneundertrykkende, for kvinnelige muslimer hilser heller ikke på menn (husk Kronsprinsens besøk i Oslo, der en muslimsk kvinne ikke ville ta han i hånda. )

Ordet "haram" betyr forbud, altså at det er forbudt å håndhilse på det andre kjønn, og var en forklaring på hvorfor eleven ikke ville hilse, det har ingenting med kvinneundertrykking å gjøre det heller. 

Du skal virkelig legge vrangsiden til for å ta idiotguttene i forsvar altså. Islam burde ikke ta en så stor plass i Norge. Eller noe sted forsåvidt. 

Sykt at du forsvarer trakassering og kvinneundertrykkelse.

Hi

Det er ikke kvinneundertrykkelse. Det er samme regler for muslimske kvinner. De kan ikke ta menn i hånden. Er det manneudertrykkelse da?

Islam og kvinneundertrykking er også oppfunnet av mennesker. Kan vi få slippe det og??

Det her gjelder alle av motsatt kjønn, ikke bare kvinner

Men skjønner du ikke at det er ikke den manglende berøringen av to hender som er problemet? Det er at reaksjonen til elevene og ropet om haram er dems måte å si "Du er kvinne, derfor er du bare dritt og ikke verdt noe i forhold til oss menn".

Anonymkode: 528c2...cd3

Og det har jeg ikke forsvart. Jeg forsvarer retten til å ikke ønske å ta noen i hånden.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det her gjelder alle av motsatt kjønn, ikke bare kvinner

Og det har jeg ikke forsvart. Jeg forsvarer retten til å ikke ønske å ta noen i hånden.

Det finnes respektfullt måter å unngå det på. Kunne lagt egen hånd til brøstet og bukket eller en annen gest og smilt, sagt takk. Og ingen skulle ropt haram. En sånn mangel på respekt er farlig. Jeg takler snart ikke Oslo mer, er så utrolig mye drit en opplever fra den type folk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...